پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۴۶ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

گفت وگوی «خبرگزاری دانشجو» با قدیری ابیانه - 2

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا در مورد مذاکرات ایران با عراق و هیئت سازمان ملل در جریان قطعنامه 598 گفت: ما آنها را لایق خطاب قراردادن نمی‌دانستیم؛ اما آنها مستقیماً ما را خطاب قرار می‌دادند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل «خبرگزاری دانشجو»، در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد کشورمان به منطقه اقیانوسیه با توجه به اینکه آمریکا نیز رویکرد خود را متمرکز بر این منطقه کرده اینگونه پاسخ داد که جمهوری اسلامی ایران طبیعتاً سعی می کند که با کشورهای مختلف از جمله کشورهای این منطقه که منطقه وسیعی است و استرالیا کشور مهمی محسوب می‌شود روابط داشته باشد و  سعی می کنیم در راستای مصالح و منافع ملی کشور خود حرکت کنیم

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۱۹:۳۶

گروه ویژه نامه ماه مبارک رمضان - حوزه: سی روز - سی چهره حمایت از "بیداری اسلامی"

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگوی تفصیلی با «نسیم»: جهان تک قطبی به پایان رسیده و دنیا وارد فاز جهان چند قطبی شده است/ آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه جدید اسلامی نفوذ خود را کاملا از دست داده اند/ پایگاه های آمریکا در خاورمیانه جدید برچیده خواهد شد.

تاریخ : ۱۳۹۱/۴/۳۱

محورهای گفتگوی تفصیلی «نسیم» با محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر سابق ایران در مکزیک به شرح ذیل است:

نقاط ضعف و قوت طرح کوفی عنان درخصوص سوریه

پیش بینی آینده بحران در سوریه

نقش جمهوری اسلامی ایران در صیانت از انقلاب های منطقه

ریشه یابی تحولات عربستان

آینده ی منطقه خاورمیانه

جایگاه کشورهای غربی در خاورمیانه اسلامی

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۱۹:۳۰

سلام دکتر قدیری

کتاب شما تحت عنوان "این است اسلام" (به زبان اسپانیایی) را مطالعه کردم. قسمتی از کتاب که خیلی خوشم آمد جایی است که اشاره می کند که اسلام شناخت را ترغیب می کند. "جوهر قلم عالم از خون شهید بالاتر است". اینکه اسلام بر منطق استوار است.

چه خوب که در ایران زنان از فرصت برابر با مردان برای تحصیل در دانشگاه برخوردارند. خوشم نمی آید که کلیسای کاتولیک بر دگماتیسم مذهبی و تحمیل استوار است و نباید هیچ سوالی را مطرح کنند زیرا می گویند که خدا ناراحت می شود اگر تو سوالی بپرسی. بر عکس در اسلام طرح سوال امر خوبی است که موجب نزدیکی بیشتر به خدا می شود.

    

۱ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۱۱:۰۴

اخیرا اعلام شد که 10 میلیارد دلار ارز در اختیار مسافران ایرانی سفرهای خارجی قرار گرفته است.

از سوی دیگر برخی ها معتقدند که اکثریت سفرها به کشورهایی صورت می پذیرد که مرکز حشا بوده و با این هدف سفرها انجام می پذیرد.

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۰۹:۵۴

در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو در رابطه با علت گسترش روابط با آمریکای لاتین گفتم که ما همیشه خواستار گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین بوده ولی تا زمانی که دولتهای دست نشانده وجود داشتند گسترش وسیع روابط ممکن نبوده و باتغییر در ایین حکومت ها و سرکارآمدن دولتهای مستقل و ضد آمریکایی گسترش روابط تغییر یافته است و لذا "یکی از اصلی‌ترین دلایل برقراری چنین رابطه‌ای در سالهای اخیر تغییر در خود حکومت‌های کشورهای حکومت‌های لاتین بوده است. مثلاً پس از روی کارآمدن چاوز در ونزوئلا، رویکرد دو طرف به هم بیشتر شده و همگرایی بیشتری به وجود آمده است"

اما ضد انقلاب با تحریف مصاحبه هدف از روابط با کشورهای آمریکای لاتین را تغییر حکومتهای آن عنوان کرده است. در حالی که همانطور که گفته شد علت گسترش روابط تغییر حکومتها ذکر شده است و نه هدف روابط..


۰ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۰۹:۲۶

 ادواردو آنیلی در 9 ژوئن 1954 در نیویورک متولد شد. وی تنها پسر و وارث  مولتی میلیاردر مشهور ایتالیایی سناتور جووآنی آنیلی بود و مادرش، مارلا کاراچیلو، یک پرنسس یهودی بود. ادواردو پس از اتمام تحصیلاتش در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلاتش در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت. وی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و ایران سفر کرد و در جریان سفرش به کشورمان با آیت­ الله خمینی دیدار کرد و به اسلام و تشیع گروید.

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۰۹:۱۵

قدیری ابیانه در شورای اداری استان خراسان که شنبه 29 تیرماه برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: ایران می تواهند تحریمها، تهدیدات و توطئه های خارجی را به فرصت تبدیل کرده و راه را برای پیشرفت کشور هموار نماید و تا کنون نیزچنین کرده است.

وی افزود تحریم خرید نفت را نیز می توانیم برای تحقق آرزوی مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور برای رهایی اقتصاد از وابستگی به فروش نفت خام تبدیل کنیم، زیرا با تحریم نفتی عزم ملی دراین رابطه تقویت می گردد.

وی گفت مشکل ما "خودتحریمی" است و در این رابطه توضیح داد که سرمایه گذاری و تولید در زمانی ممکن است که محصولات آن مشتری داشته باشد. وی ترجیح خرید کالای خارجی بر داخلی را که به نشانه تشخص اجتماعی نزد عده کثیری از افراد تبدیل شده مهمترین مانع پیشرفت کشور تلقی کرد و از آن به عنوان "خود تحریمی" یاد کرد.

۰ نظر ۳۱ تیر ۹۱ ، ۰۱:۴۱

گروه فرهنگ و هنر: استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌هایی که درباره دیدگاه اسلام راجع به پیشرفت داشته‌ام، دیدگاه‌های اسلام درباره اقتصاد برترین دیدگاه‌ها است بنابراین باید در ایران حاکم شود.

۰ نظر ۳۰ تیر ۹۱ ، ۲۳:۵۱
 در حال ارتکاب جنایت علیه مسلمانان

تصاویر وحشتناک از جنایات مذکور را می توانید اینجا ببینید.
۲ نظر ۳۰ تیر ۹۱ ، ۰۲:۳۲