پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱۴۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

اصحاب رسانه حقیقت اقتصاد مقاومتی را در جامعه بازگو کنند

گروه اجتماعی: قدیری ابیانه با تأکید بر نقش رسانه در تبیین حقیقت اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان مهم‌ترین عامل در انتقال فرهنگ درست مصرف کردن، بیشترین تأثیر را بر افکار عمومی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدحسن قدیری‌ابیانه، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا امروز، 29 آبان در نشست خبری با اشاره به اینکه تحریم‌های مختلفی ‌علیه ایران اجرا شده است، گفت: مؤثرترین تحریم‌ها خودتحریمی است، به این معنا که دلیل اصلی تحریم‌ها خودمان هستیم به‌عنوان مثال اگر بخواهیم کالایی را بخریم در انتخاب آن به کیفیت و قیمت آن بسیار توجه می‌کنیم و اگر کالا خارجی باشد آن را می‌خریم و خرید این نوع کالاها به اقتصاد کشور خودمان ضربه می‌زند.

۱ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۴:۱۰
خبرگزاری شبستان: کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه برخی از عوامل افزایش قیمت ارز و نوسانات آن تحت تاثیر ارزیابی بعضی از دلالان است، گفت: عدم انتشار جزئیات مذاکرات ژنو باعث ثبات بازار ارز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدحسن قدیری ابیانه، شب گذشته (29آبان) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 ، اظهارداشت: مسئولان عالی کشور یعنی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در جریان کامل مذاکرات ژنو قرار دارند.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۴:۰۴
قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو»:باید دیپلماسی «عمومی و تهاجمی نرم» را در پیش بگیریم.
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ما باید یک دیپلماسی عمومی و تهاجمی نرم را در پیش بگیریم؛ این نوع دیپلماسی فقط دست دولت نیست، بلکه ...

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف حماسه نخبگان در دفاع از دستاوردهای هسته‌ای ایران چیست، گفت: مخاطب حرکت نمادین دانشجویان در ایجاد حلقه انسانی در فردو بیش از اینکه تیم مذاکره کننده باشد، کشورهای خارجی است؛ چرا که به گفته رهبری تیم مذاکره کننده بچه‌های انقلابند، بنابراین پیامد این اقدام این است، ملت ایران از حقوق خود دفاع خواهد کرد و کوتاه نمی آید.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۵۸

گفتگوی خورشید آنلاین با دکتر قدیری

جان کری به دلیل نداشتن قدرت تصمیم گیری اشتون به ژنو آمد

 مذاکرات ژنو در روزهای گذشته تفاوت معناداری با مذاکرات قبلی ایران با کشورهای موسوم به 1+5داشت.در حالی که قبل از مذاکرات اعلام شده بود که  این مذاکرات یک روزه و در صورت نیاز دو روزه خواهد بود اما به یک باره با حضور غیرمنتظره وزرای کشورهای آمریکا،آلمان،انگلیس،فرانسه،روسیه و چین با جلسات فشرده ورایزنی های بی سابقه ای به روز سوم کشیده شد. این درحالی است که در آینده دوباره این مذاکرات در همین سطح برگزار خواهد شد.در این زمینه و برای واکاوی دقیق محتوای این مذاکرات با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه و  سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا به صورت اختصاصی گفت و گو کردیم. قدیری ابیانه دکترای علوم دفاعی استراتژیک دارد و در سوابقش عضویت در ستاد 598 ( قطعنامه صلح بین ایران و عراق)، عضویت در کمیته آزاد سازی اسرای ایرانی و همچنین معاونت سخنگوی وزارت امور خارجه به چشم می خورد. وی همچنین  یکی ازهمراهان حضرت امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو بودند و به سه زبان ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی تسط کامل دارد.در ادامه متن گفت و گوا را با این دیپلمات کارکشته از نظر می گذرانید.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۵۶

محمدحسن قدیری ابیانه در بیرجند:  در حال حاضر بیداری اسلامی باوجود فراز و نشیب‌هایی که دارد به سمت شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی در حال حرکت است/دوستان و دشمنان نظام معتقدند با توجه به اهمیت فوق‌العاده ایران در مسایل منطقه، کشور ما رهبری این تمدن بزرگ را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محور سخنان محمدحسن قدیری ابیانه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به شرح زیر است:

۱ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۵۲

به گزارش رصد به نقل از  مهر، محمد حسین قدیری ابیانه در نشست  مطبوعاتی با خبرنگاران بیرجند با اشاره به اینکه کشور ما از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه است، اظهارکرد: افزایش تورم، کاهش ارزش پول ملی و اشتغال از مشکلاتی است که در حوزه اقتصاد با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

وی با بیان اینکه عده ای گرانی ها و مشکلات اقتصادی را ناشی از مدیریت ها و تصمیم های دولت می دانند، بیان داشت: اگر چه تصمیمات غلط در این حوزه تاثیر گذار است اما تمام مشکلات مربوط به این حوزه نیست. اما همه مشکلات را برگردن مسئولان گذاشتن متاسفانه از معضلات فرهنگی کشور است.
قدیری ابیانه عنوان کرد: عده ای نیز تحریم های اقتصادی را عامل اصلی مشکلات اقتصادی می دانند که اگر چه بی تاثیر نبوده اما تصوری غیر واقعی است.
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۴۵
قدیری‌ابیانه: تبلیغ رایگان رسانه‌های داخلی برای کالاهای خارجی

در مقابل تحریم‌ها دشمن را تحریم کنیم

اعتقاد بسیاری از مردم بر این است که اقتصاد کشور زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده اما غافل از این‌که این نوع فرهنگ زندگی ما است که اقتصاد کشور را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن قدیری‎ابیانه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر قرار بود رابطه با آمریکا معجزه‌ای بکند باید برای پاکستان، مصر و بنگلادش می‌کرد.

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۲ ، ۱۲:۵۹

قدیری ابیانه و اعلمیقدیری: دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد / اعلمی: اعتماد سازی در ایران و آمریکا انجام شود

در مناظره قدیری ابیانه و اعلمی، قدیری ابیانه دشمنی آمریکا با ایران تمام‌شدنی ندانست و اعلمی هم بر ضرورت اعتماد‌سازی در ایران و آمریکا برای احیای روابط بین دو کشور و از بین رفتن خصومت‌ها و دشمنی‌ها تاکید کرد.

مناظره محمد حسن قدیری ابیانه و اکبر اعلمی در زمینه ارتباط با آمریکا، شامگاه یک شنبه در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد.

قدیری ابیانه و اعلمی در این مناظره نظرات خود در رابطه با برقراری ارتباط با آمریکا و فواید و معایب و ضرورت یا عدم ضرورت آن را بیان کردند.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۲ ، ۰۴:۳۵