پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱۴۳ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز ساعت 14:30 - کرسی آزاد اندیشی

۲ نظر ۳۰ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۸

ﺳﻔﯿﺮ ﺳﺎﺑﻖ ﮐﺸﻮرﻣﺎن در اﺳﺘﺮاﻟﯿﺎ و ﻣﮑﺰﯾﮏ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﭘﯿﺎده روی ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﯽ ﺷﯿﻌﯿﺎن در ارﺑﻌﯿﻦ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺛﺒﺖ ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﻮد.

دﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻦ ﻗﺪﯾﺮی اﺑﯿﺎﻧﻪ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر ﭘﺎﯾﮕﺎه ﺧﺒﺮی ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﻗﻢ ﻓﺮدا ﺿﻤﻦ ﺗﺴﻠﯿﺖ ﻓﺮارﺳﯿﺪن اﯾﺎم ارﺑﻌﯿﻦ ﺳﯿﺪ و ﺳﺎﻻر ﺷﮫﯿﺪان اظﮫﺎر داﺷﺖ: راھﭙﯿﻤﺎﯾﯽ و ﭘﯿﺎده روی ارﺑﻌﯿﻦ ﺑﺎ آن ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻋﻈﯿﻢ و ﻣﺸﺎرﮐﺖ ھﻤﻪ اﻗﺸﺎر ﻣﺮدم، ﺣﻘﯿﻘﺘﺎً ﯾﮏ اﻣﺮ اﺳﺘﺜﻨﺎﯾﯽ در ﺑﯿﻦ ھﻤﻪ ﮐﺸﻮرھﺎ و ھﻤﻪ ﻣﺬاھﺐ از اﺳﻼﻣﯽ و ﻏﯿﺮاﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ، ﺑﻪ ﺧﺼﻮص آن ﮐﻪ اﯾﻦ راھﭙﯿﻤﺎﯾﯽ ﻣﺬھﺒﯽ و اﻋﺘﻘﺎدی ھﺮ ﺳﺎل در ﺣﺎﻟﯽ ﺑﺎﺷﮑﻮه ﺗﺮ از ﺳﺎل ﻗﺒﻞ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺗﮫﺪﯾﺪات ﻣﮑﺮر ﺗﺮورﯾﺴﺘﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﺷﯿﻌﯿﺎن و زوار ﺣﻀﺮت اﺑﺎﻋﺒﺪﷲ اﻟﺤﺴﯿﻦ(ع)ﮐﻤﺎﮐﺎن وﺟﻮد داﺷﺘﻪ و دارد.

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۹

//bayanbox.ir/id/8444123845940542230?viewآقای دکتر سریع‌القلم اخیرا در یک سخنرانی عباراتی را بکار بردند که واکنش هایی در جامعه بویژه در بین رانندگان تاکسی داشت. وی در این سخنرانی می گوید:  

"تربیت عقلی در خانواده ما که بسیار ضعیف است نمی گوییم نیست، در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست. بنابراین خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه‌ریزی هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد. یا یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه‌ریزی هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سؤال بدهد. صدا و سیما اصالتا یک نهاد پوپولیستی است و کمک می کند به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه. پس ما کجا یاد می گیریم که آدم های منطقی بشویم؟"

عده ای از رانندگان تاکسی نیز جلوی نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده و خواستار عزل آقای دکتر سریع القلم از سمت مشاورت رئیس جمهور شدند.

اما آیا این سخنان آقای سریع‌القلم گزافه‌گویی است؟ آیا نظر مردم را پرسیدن و مطابق آن عمل کردن اشکال دارد؟

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۲ ، ۰۹:۰۲

//bayanbox.ir/id/9067630807665625819?viewباسمه تعالی

آنچه در ارتباط با ضرورت پیش بینی انتخابات زودرس مجلس در آخرین روزهای حیاط حضرت امام (ره) در اصلاحیه اول قانون اساسی به حضرت آیت الله مهدوی کنی پیشنهاد کردم.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

کارشنای عالی مدیریت استراتژیک

WWW.GHADIRI.IR

این خاطرات را چند سال قبل از طریق یکی از دوستان به دست حضرت ایت الله مهدوی کنی رساندم تا ایشان آن را ملاحظه و اگر نکته نظری دارند بفرمایند تا در انتشار آن مد نظر قرار گیرد. این دوست نقل کرد که چون موضوع مربوط به گذشته دور است چیزی به خاطر نیاوردند.

 از طرف وزارت امور خارجه برای شرکت در اجلاسی بین المللی در سوئیس حضور داشتم. مصادف بود با اوج بیماری حضرت امام (ره) و صحنه عمل جراحی وی را در تلویزیون سوئیس مشاهده کردم.

حضرت آیت الله مهدوی کنی هم برای جراحی قلب در سوئیس به سر می بردند و در اقامتگاه سفیر کشورمان در ژنو مستقر شده  بودند. قرار بود برای عمل جراحی قلب به انگلیس بروند. لیکن استخاره اینکار خوب نیامده و از عمل در آن زمان و سفر به انگلیس منصرف شده بودند. در ایران مدتی بود که بحث اصلاح قانون اساسی مطرح شده بود. از فرصت استفاده کردم و موضوعی را با ایشان مطرح کردم و آن ضرورت قرار گرفتن امکان برگزاری انتخابات زودرس مجلس شورای اسلامی با انحلال آن به تشخیص رهبر انقلاب بود.

۱ نظر ۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۸:۰۳

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: اختلافاتی بین منافع روس ها و آمریکا یی ها در سوریه وجود دارد و به مصلحت روسیه نیست آمریکا بر منطقه و جهان مسلط شود.

" محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص مواضع اخیر روسیه نسبت به ایران گفت: هر کشوری مطابق با منافع خود تصمیم می گیرد اما ممکن است گاهی در تشخیص منافع خود دچار اشتباه شود، کما اینکه روس ها به تحریم ایران در شورای امنیت و سازمان ملل رای داده اند.

۰ نظر ۲۹ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۴

قیمت های تمام شده کالاها بستگی به عوامل مختلفی دارد و بخشنامه و یا تصمیم دولت در انجام آن تاثیری ندارد. این تصمیم غیر اقتصادی همچون تصمیم های غیر اقتصادی و مضر در دولت های قبلی است که تولید را با مشکل مواجه کرد.

مسئله این نیست که مگر ارزانی بد است؟ مسئله این است که اگر قیمت تمام شده تولید یک کالا افزایش یابد و قیمت عرضه آن ثابت بماند موجب ضربه به تولید می شود و اگر دولت بخواهد برای ثابت نگهداشتن قیمت ها علیرغم افزایش هزینه های آن یارانه بدهد زمینه برای رانت خواری و فساد و قاچاق و اسراف فراهم می گردد. کما اینکه قرار شده مبلغ 3000 میلیارد ریال بابت مصرف شیر یارانه پرداخت گردد. در شرایطی که دولت در محدودیت منابع به سر می برد ادامه اختصاص یارانه برای ارزانی کالاها منطقی نیست.

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۲ ، ۰۸:۱۱

نقد توافقنامه ژنو

ذیلا بندهای توافقنامه و سپس ملاحظاتی بر آن تقدیم می گردد:

مقدمه
هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند.

  • اولا ایران باید برای چه کسانی تضمین کند؟
  • ثانیا اصل بر برائت است ولی در اینجا اصل بر این است که ایران تضمین کند.
  • ثالثا چه کسانی باید در نهایت این تضمین را بپذیرد؟
  • و اگر نپذیرد چه می شود؟ علی رغم اطلاع از صحت تضمین ایران ادعا کند که ضمانت ایران قابل قبول نیست چه؟
۰ نظر ۲۸ آذر ۹۲ ، ۰۷:۳۸
کارشناس و تحلیلگر آلمانی در گفت‌وگو با مشرق:

گروه‌ بین‌الملل مشرق - کریستوف هورستل (Christoph Hörstel) مشاور دولتی و تجاری ساکن شهر پوستدام آلمان در نزدیکی برلین است. هورستل از رهبران مخالفان در آلمان بشمار می آید. وی در سال 2006 تلاش کرد به دولت تازه‌ منتخب حماس کمک کند. اما از آن پس دولت آلمان راه‌های ورود وی به سیاست را بست. به گفته آقای هورستل، مقامات دولت آلمان و کمپانی‌ها، سفارت‌خانه‌ها و دولت‌های خارجی از استخدام او و یا حتی تماس و مشاوره گرفتن نهی شده‌اند.

با این سیاست‌مدار و محقق آلمانی درباره توافق ایران و شش کشور در ژنو گفت‌وگویی انجام دادیم. به اعتقاد آقای هورستل، ایران در توافق ژنو چندان دست پر بیرون نیامده است و راهی که آمریکا آغاز کرده، تا توقف کامل برنامه‌ هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت. وی به عنوان یک کارشناس سیاسی آلمانی معتقد است آلمان در این توافقنامه برخلاف 5 کشور دیگر، هیچ دستاوردی نداشته است.

- امتیازاتی که ایران می‌دهد فرصت بی‌نظیری برای جاسوسی وسیع غرب ایجاد می‌کند

- ایران راستی‌آزمایی بی‌حد و مرزی را به طرف مقابل داده است

- ایران دستاوردهایی را که با تلاش و هزینه بسیار به دست آورده، در این توافق از دست می‌دهد

- افشای اطلاعات تأسیسات هسته‌ای ایران، فرصت خرابکاری را فراهم می‌کند

- در ان‌پی‌تی چنین تعهداتی برای ایران وجود ندارد

- این توافق آغازی است بر از بین بردن کامل برنامه هسته‌ای ایران

- توافق ژنو یعنی به رسمیت شناختن حق جامعه جهانی برای تبعیض علیه ایران

- ایران در شرایطی این پیروزی را تقدیم آمریکا کرد که این کشور در همه‌جا شکست خورده است

- تمرکز سیاست خارجی ایران باید بر رابطه با دوستان خود ازجمله چین و روسیه باشد

- آمریکا و ناتو هنوز ایده جنگ با ایران را بطور کامل کنار نگذاشته‌اند

- تنها فایده توافق ژنو تغییر وجهه ایران در جهان است

- ایران در نظر کشورهای غربی دیگر "منزوی" نیست

- آلمان هیچ دستاوردی در توافق ژنو نداشت

- آمریکا در جریان هسته‌ای‌شدن پاکستان قرار داشت اما از آن جلوگیری نکرد

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۲ ، ۰۷:۲۵

کارشناس ارشد روابط بین الملل عنوان کرد: کار و قناعت عامل توسعه جهانی

http://i1.tnews.ir/2013/12/17/19938644_10824913ddedb.jpgخبرگزاری تسنیم:کارشناس ارشد روابط بین الملل با بیان اینکه بسیاری از کشورها اصلا نفت ندارند اما ۲ عامل اصلی برای پیشرفت دارند که کار و دیگری قناعت است گفت: بودجه هسته ای ایران در سال ۹۳کمتر از ۸۰۰ تومان یا هشت هزار ریال در ماه به ازای هر نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد حسن قدیری ابیانه شامگاه دوشنبه در نشست اساتید بسیجی استان یزد که با عنوان اقتصاد توهم نفتی در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد، در ارتباط با مشکلات اقتصادی ایران اظهار کرد: یکی از موارد مورد مطالبه مردم ایران این است که دولت باید معیشت آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کل دنیا بر عکس این موضوع صدق می کند و مردم می دانند که آنها باید هزینه های دولت را از طریق پرداخت مالیات تامین کنند.

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۲ ، ۰۵:۱۶
کارشناس عالی امور استراتژیک در مصاحبه با یزد رسا؛
مذاکرات ژنو نباید متوقف شود/ با عمل به فرمایشات رهبری، امروز ما غرب را تحریم می کردیم
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در مصاحبه با یزد رسا گفت: علی رغم اینکه معتقدم مذاکرات به نتیجه ای نخواهد رسید ولی ادامه آن نباید لغو شود.
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا در خصوص تشدید تحریم های جدید آمریکا و مغایرت آن با متن توافقنامه ژنو اظهار داشت: این را باید کارشناسان وزارت خارجه نظر بدهند که آیا این تحریم ها شامل آن توافق می شود یا نه؟ و به این دلیل تشدید تحریم ها نباید مذاکرات را متوقف کرد هرچند من معتقدم مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
۰ نظر ۲۷ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۱