پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین»: نباید تصور کرد که همه‌ی ناشران متعهد به مبانی دینی و اخلاقی هستند هر چند اکثریت آنان چنین می باشند اما نباید یک قاعده ای را فقط بر مبنای اکثریت قرار داد بلکه باید احتمال توطئه و تخریب فرهنگی را نیز در نظر گرفت.
جوان‌آنلاین: محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» در خصوص برداشتن ممیزی کتاب که از سوی برخی مسئولان کشور اعلام شده، اظهارداشت: نباید تصور کرد که همه‌ی ناشران متعهد به مبانی دینی و اخلاقی هستند هر چند اکثریت آنان چنین می باشند اما نباید یک قاعده ای را فقط بر مبنای اکثریت قرار داد بلکه باید احتمال توطئه و تخریب فرهنگی را نیز در نظر گرفت.
۰ نظر ۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۰۷
سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - محمد حسن قدیری ابیانه معتقد است:ماجرای مک فارلین یکی از شکست های بزرگ برای آمریکا و یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ایران بوده است.
محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک که در سال 80 از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مامور تدوین کتابی در خصوص ماجرای مک فارلین شده بود،در گفت وگو با خبرآنلاین، تصریح کرد:امروز در جامعه طوری وانمود می شود که اگر کسی در ماجرای مک فارلین دخیل بوده، خیانتی مرتکب شده است؛ در حالی که این ماجرا، یکی از شکست های بزرگ آمریکا و پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان بود.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی این مذاکرات را «با اطلاع و اذن» امام خمینی(ره) انجام داد، تاکید کرد:

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۴۴
غرب نمی‌خواهد مذاکرات به‌نتیجه برسد 
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاست خارجی به روزنامه سیاست روز گفت: من از ابتدا هم اعلام کردم که این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و این امر به خاطر ماهیت دشمنی غرب و آمریکا با ملت ایران است. 
وی افزود: کسانی که تصور می‌کنند با لبخند و دیپلماسی آمریکا و از دشمنی با ملت ایران دست برخواهد داشت امروز مشاهده می‌کنند که اینطور نیست و این یک دستاورد است که معلوم شد مذاکره با آمریکا نمی‌تواند، این کشور را از دشمنی با ملت ایران بازدارد. 
وی تصریح کرد: حتی اگر ایران از تمام حقوق هسته‌ای خود دست بکشد و حتی هیچ موشکی را هم نداشته باشد باز آمریکا در دشمنی خود با ملت پافشاری می‌کند. 
وی در ادامه گفت: حتی اگر از حمایت نهضت آزادی‌بخش و مقاومت و حمایت از ملت فلسطین دست برداریم باز هم آمریکا به دشمنی خود با ایران ادامه می‌دهد. 
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ما هر چه عقب‌نشینی کنیم باز آمریکا دست از دشمنی برنخواهد داشت حتی اگر همگی دست از اسلام کشیده و مثل آمریکایی‌ها مسیحی شویم. مگر آمریکای لاتینی ها مسلمان هستند که این‌طور در این کشورها دخالت و کودتا می‌کنند. 
وی گفت: آمریکا می‌خواهد منابع نفتی و گازی ایران را به تصاحب خود درآورد و ملت ایران را به بردگی بگیرد، اشغال منابع نفتی کل منطقه تنها راهکاری است که مانع از سقوط آمریکا از موضع ابرقدرتی است. 
۱ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۴۸

قدیری‌ابیانه در دانشگاه آزاد مشهد: برخی درصددند تمام مشکلات کشور را بر گردن دولت قبل بیندازند.

نه تنها باید از امیدمان به رفع تحریم‌ها بگذریم بلکه باید امیدمان را از نفت نیز قطع کنیم، 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در جلسه‌ای با عنوان «باید و نبایدها در مذاکرات ژنو و سیاست خارجی دولت یازدهم» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد، توسط بسیج دانشجویی برگزار شد، بیان داشت: معتقدم این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و کسانی که خوش بین به این امر هستند باید بدانند که این مذاکرات آن گونه که آنان تصور می‌کنند ثمری نخواهد داشت؛ اما این مذاکرات بزرگ‌ترین حسنی که دارد این است که مردم ایران متوجه خواهند شد آمریکا دست از خصومت با ایران بر نمی دارد که در نهایت این مسئله باعث شدت یافتن انسجام ملی خواهد شد و مردم در خواهند یافت که نگاه به بیرون به جایی نمی‌رسد.
۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۴۰

من گفتم: من سخن احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه این قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» می‌پسندم. در ایامی که احمدی‌نژاد این سخن را مطرح کرد من در مکزیک سفیر بودم و مرتب شاهد تلکس‌هایی بودم که در آن عنوان شده بود تلاش کنید جلوی قطعنامه را بگیرید. من این مطلب را در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب بیان کردم آنها اظهارات مرا تحریف کردند و از قول من نوشتند "مرتب شاهد تلکس‌هایی بودم که در آن عنوان شده بود جلوی احمدی‌نژاد را بگیرید."

خبرنگار نوشت: وی با اشاره به اینکه من سخن احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه این قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» می‌پسندم، تصریح کرد: در ایامی که احمدی‌نژاد این سخن را مطرح کرد من در مکزیک سفیر بودم و مرتب شاهد تلکس‌هایی بودم که در آن عنوان شده بود جلوی احمدی‌نژاد را بگیرید.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۳۱
خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این مطلب که واقعی کردن قیمت ها به سلامت اقتصاد کشور کمک می کند، گفت: قیمت ارزان سوخت سبب پولدارتر شدن ثروتمندان می شود، در حالی قیمت واقعی سوخت به نفع فقرای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد حسن قدیری ابیانه بعد از ظهر امروز در همایش سرنوشت اقتصاد با توجه به سیاست های پیش رو که با محوریت هدفمندی یارانه ها در دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی از افراد جامعه تصور می کنند که واقعی کردن قیمت سوخت به ضرر افراد فقیر جامعه است، در حالی این کاملا اشتباه می باشد، چرا که قیمت پایین سوخت فقط سبب داراتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن افراد مستمند می شود.

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۲۲

برنامه پایش با حضور دکتر قدیری ابیانه

متن مصاحبه با قدیری ابیانه در برنامه پایش در 25 فروردین 93

مجری: خب همانطور که اعلام کردیم مهمان این بخش از برنامه ی این هفته ی ما آقای دکتر قدیری ابیانه هستند که در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه ها میخواهیم با ایشان صحبت کنیم. آقای دکتر سلام خیلی خوش آمدید.

قدیری ابیانه: بسم الله الرحمن الرحیم من هم خدمت شما و همه ی بینندگان عزیز سلام عرض میکنم.

مجری: خیلی ممنون آقای دکتر سوال نظرسنجی مارو که دیدین حتما، شما به کدام گزینه رای میدید؟ یعنی از نظر شما فکر میکنیداز این سه گروه1_پزشکان و مهندسان2_تجار و کارآفرینان 3 _ مدیران دولتی کیا نباید اصلا یارانه بگیرند؟

قدیری ابیانه: منظور اولویتشون هست دیگه؟چون باید بگیم همشون نگیرند. ولی فکر میکنم مردم بگویند مدیران ولی ما کارآفرینانی داریم که میلیاردی درآمد دارند همچنین پزشکان و مهندسان البته بعضی ها هم هستند که همچین درآمدی ندارند. یعنی بعضی از کارآفرینان یا صاحبان صنایع یا پزشکان و مهندسان حقوقشان از مجموع حقوق هیات دولت بیشتره یعنی از رییس جمهور و معاونین و وزرا جمع کنید حقوق ماهانشونو اندازه ی یک فوتبالیست نمیشه.

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۱۵
«سرنوشت اقتصاد با توجه به سیاست‌های پیش رو»
کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه دولت باید بین محبوبیت خود و مصلحت جامعه یکی را انتخاب کند، گفت: امروز دولت حاضر به انجام این کار نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با روح‌الله بیات معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در خصوص «سرنوشت اقتصاد با توجه به سیاست‌های پیش رو» به مناظره پرداخت.

وی در این مناظره اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری خود قصد واقعی کردن قیمت‌ها را داشت و حاضر بود برای این کار از مردم بد و بی‌راه بشنود اما مجلس، دانشگاهیان و مردم اجازه این کار را ندادند

کارشناس عالی امور استراتژیک افزود: همین نمایندگان مجلس از جمله اقای ناطق نوری در زمان انتخابات می‌گفتند که هاشمی خواسته است سوخت را گران کند اما ما اجازه نداده‌ایم.

قدیری ابیانه ادامه داد: امروز هم دولت باید بین محبوبیت خود و مصلحت جامعه یکی را انتخاب کند و شاید در صورت اجرای مصلحت، محبوبیت خود را از دست بدهد.

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۲:۱۳

مناظره اقتصادی با حضور قدیری ابیانه

صبح قزوین : مناظره اقتصادی با حضور قدیری ابیانه در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

۰ نظر ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۱:۱۳