پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۹۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

معاون امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ایران با ذخایر کنونی، تا ۶۰ سال آینده نفت و تا ۲۰۰ سال دیگر گاز خواهد داشت.

۱ نظر ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۱۸

3 مهر پنجشنبه آمل: یادواره شهدا و سخنرانی در مورد آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای

۱ نظر ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۰۶

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت نباید بی‌جهت خود را ضعیف بپنداریم چراکه دشمن رو به افول و جمهوری اسلامی رو به صعود است.

به گزارش یزد آوا، محمدحسن قدیری ابیانه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تاثیر آن بر کاهش تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان اظهار داشت: جنگ استکبار علیه انقلاب اسلامی همواره در قالب های گوناگون وجود داشته و خواهد داشت؛ یک زمان به صورت جنگ نظامی و زمانی به صورت حمایت از تروریسم کور که البته همچنان هم ادامه دارد. جنگ فرهنگی که لحظه ای متوقف نشده است. جنگ اقتصادی که از ابتدای انقلاب وجود داشته و بر شدت آن افزوده شده است. جنگ دیپلماتیک و تبلیغاتی که همواره بر ابعاد آن افزوده شده است.

کارشناس عالی امور استراتژیک در ادامه با بیان اینکه توجه همه جانبه و عمیق به این دو مقوله می تواند کشور را به درجات بالای پیشرفت برساند افزود: مهم این است که به دو موضوع اشراف و آگاهی داشته باشیم به طوری که اول دشمن را بشناسیم و نسبت به ابعاد دشمنی او آگاهی داشته باشیم و از این امر غفلت نکنیم که غفلت از ماهیت دشمنی دشمن، ما را ضربه پذیر خواهد کرد ثانیاً بدانیم که دشمن رو به افول و جمهوری اسلامی رو به صعود است و بی جهت خود را ضعیف نپنداریم.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۱۱

سفیرسابق مکزیک و استرالیا و دکترای امور استراتژیک گفت :هر آنچه بین دو کشورایران و آمریکا در رابطه با مسائل هسته ای گفتنی است در سطح وزراء و معاونین دو کشور در چارچوب 1+5 گفته شده است وموضوع ناروشنی باقی نیست که بخواهد در مذاکره در سطح دو رئیس جمهور روشن شود.

به گزارش گلستان ما ، محمد حسن قدیری ابیانه سفیرسابق مکزیک و استرالیا و دکترای امور استراتژیک در گفتگوی اختصاصی با “کرمان۱۴۰۰“در رابطه با سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت:آمریکایی ها مرتبا و همواره ایرانی ها را تروریست و حامی تروریست می دانند و ذره ای از تبلیغاتشان علیه کشور ما کم نکرده اند و برخلاف تعهداتشان تحریم ها را نیز افزایش داده اند و از زمان آغاز مذاکرات همواره بر طبل تهدید نظامی کوبیده اند .

وی درباره دیدار رئیس جمهور با اوباما افزود

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۰۰

پس لرزه‌های همه‌پرسی اسکاتلند: بررسی‌های یک خبرگزاری انگلیسی نشان می‌دهد، تمایلات استقلال‌طلبانه در آمریکا نیز همچون اسکاتلند افزایش یافته است.

خبرگزاری رویترز در بحبوحه همه‌پرسی استقلال اسکاتلند که پنج‌شنبه گذشته برگزار شد، اقدام به انجام یک نظرسنجی در میان آمریکایی‌ها کرده است. طبق نتایج این نظرسنجی یک چهارم آمریکایی‌ها خواستار استقلال ایالتشان از دولت مرکزی هستند. آمریکا نزدیک به 315 میلیون نفر جمعیت دارد.
۰ نظر ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۰۲:۲۲
 ویژه‌نامه "تحول در نظم جهانی"/قدیری‌ابیانه در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم:
خبرگزاری تسنیم: "بنده معتقدم در چنین شرایطی زمینه برای تحقق پیش‌بینی حضرت امام (ره) فراهم است؛ آنجا که فرمودند این قرن، قرن اسلام است."

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن قدیری‌ابیانه دکترای علوم استراتژیک و کارشناس مسائل بین‌الملل که مسئولیت سفارت ایران در کشورهای مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا را در کارنامه خود دارد معتقد است: در دوران تحول از نظم قدیم به نظم جدید هستیم و این دوران را می‌توان پیچ تاریخی نامید که به نظر من این 10 سالی که رژیم صهیونیستی در طی آن انشاءالله ساقط خواهد شد، مهمترین بخش از این دوران است.

بیداری اسلامی رو به گسترش است و علی‌رغم فراز و فرودهای آن، قطب بزرگ اسلامی به رهبری ایران در حال شکل‌گیری است و طبیعتاً ایران و ایرانیان باید تلاش خود را برای تاثیرگذاری بر نظم نوینی که در حال شکل‌گیری است به کار بندند و هیچ فرصتی را در این رابطه از دست ندهند.

وی در مورد نظام چند قطبی آینده نیز گفت: در نظم جدید هر قطبی تلاش خواهد کرد تا قدرت بیشتری کسب کرده و منافع بیشتری را نصیب خود کند، هیچ قطبی نمی‌تواند بر قطب دیگر مسلط شود، هر چند ممکن است برای تحقق آن تلاش کند. تنها قطبی که از این اندیشه بری است، تفکر اسلامی ایران است که به دنبال سلطه بر دیگران نخواهد بود، حتی اگر قدرت آن را داشته باشد.

قدیری‌ابیانه خاطر نشان کرد: این نکته کلیدی است که می‌تواند  زمینه را برای گسترش تفکر اسلامی در جهان فراهم آورد. قطعاً لیبرالیسم پاسخگوی نیاز بشر نخواهد بود و شکست‌های پی‌در‌‌پی نظام‌های لیبرالیستی مؤید آن است و جنبش 99 درصدی در آمریکا نمونه‌ای از شکست لیبرالیسم است. کمونیسم هم که قبلاً به زباله‌دان تاریخ پیوست، بنابراین ملت‌ها در پی آن هستند تا بدانند که چه نظامی و چه مکتبی پاسخگوی نیاز امروز آنهاست و می‌تواند زندگی بهتر و امن‌تری برای آنها فراهم آورد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: در چنین فضایی اسلام جای ظهور و بروز فراوانی دارد و یکی از دلایلی که در غرب و سایر کشورها اسلام را تحریف می‌کنند نگرانی از گرایش ملت‌ها به اسلام است اما با هر پیروزی اسلام در جهان اسلام، امکانات بیشتری برای معرفی اسلام به جهان فراهم می‌شود و بنده معتقدم در چنین شرایطی زمینه برای تحقق پیش‌بینی حضرت امام (ره) فراهم است؛ آنجا که فرمودند این قرن، قرن اسلام است.

مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم با محمدحسن قدیری‌ابیانه به شرح زیر است:

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۹

صبح قزوین : کارشناس مسائل اقتصادی گفت: هر طرح اقتصادی باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد و مردم باید متوجه باشند که نقش اساسی را در رفع رکود ایفا می کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در رابطه با موانع تولید ملی و افزایش رکود در جامعه در مصاحبه با خبرنگار سرویس اقتصادی صبح قزوین اظهار داشت: در هر بسته اقتصادی اگر شفاف سازی و واقعی سازی قیمت ها مورد توجه قرار نگیرد اقدام لازم برای اصلاح واقعی اقتصادی صورت نگرفته است.

وی افزود: خصوصی سازی واقعی، واقعی شدن قیمت ها یعنی حذف یارانه از کالاها به خصوص سوخت باید مورد توجه جدی قرار بگیرد زیرا در غیر این صورت تشخیص مزیت های اقتصادی برای بخش خصوصی و دولتی امکان پذیر نخواهد شد و سرمایه ها به سمتی سوق پیدا خواهد کرد که در ظاهر سودآور اما در عمل به ضرر اقتصاد ملی خواهد بود.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۳

کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با انقلاب نیوز درتاریخ 28 شهریور 1393 بیان داشت: نتیجه مذاکرات 5+1 می تواند هر آدم متوهمی را بیدار کند اما ظاهرا برخی ها متوهم بودن را بر بیداری و هوشیاری و واقع‌بینی ترجیح می دهند.

۱ نظر ۲۸ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۵۶