پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱۳۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

29 و 30 آبان: کرسی آزاد اندیشی در باره آرایش، خودنمایی و مدگرایی با حضور قدیری ابیانه در زابل برای دانشجویان و اساتید دانشگاه

۰ نظر ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۴
محمد حسن قدیری ابیانه خبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه با بیان این که خطرناک ترین تحریمی که ما با آن مواجه هستیم خود تحریمی است، گفت: خودتحریمی یعنی با خرید اجناس خارجی اجناس و کالاهای خودمان را تحریم می کنیم و دست رد به خرید اجناس داخلی می زنیم.
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۴:۱۹
مراسم بزرگداشت «شهید ادواردو آنیلی» با حضور حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان مستند شهید ادواردو آنیلی و قدیری ابیانه اولین دوست شهید آنیلی در دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم سالگرد شهادت ادواردو آنیلی به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور محمدحسن قدیری ابیانه از اولین دوستان شهید ادواردو آنیلی، حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان مستند شهید ادواردو آنیلی و آتسوکو (فاطمه) هوشینو بانوی ژاپنی که از دین بودا به دین تشیع گرویده برگزار شد.
۰ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۰:۲۷

مراسم سالگرد شهادت، شهید ادواردو آنیلی ظهر دیروز(سه شنبه) در محل دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با حضور قدیری ابیانه و حبیب الله کاسه ساز برگزار شد.

رفتار وزارت خارجه در مورد "ادواردو آنیلی" درست نبود

به گزارش پایگاه خبری فرجام، این مراسم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشکده ترتیب داده شده بود، با هدف معرفی اندیشه های شهید آنیلی در مجامع علمی کشور برگزار شد.

ادواردو آنیلی، که در سال 2000 میلادی به شهادت رسید، پسر بزرگترین سرمایه دار ایتالیایی و تنها وارث او بود که پس از تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع با توطئه ی یهودیان و صحنه سازی، رسانه ها مرگ وی را خودکشی اعلام کردند و هنوز در ایتالیا حقایق زندگی این مجاهد در بایکوت خبری وجود دارد.

سخنرانان این مراسم دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، حبیب الله کاسه ساز، خانم فاطمه هوشینو و همسرشان بودند.

هویت حقیقی ادواردو آنیلی هنوز هم در ایتالیا ناشناخته است

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی ایران در سفارت ایتالیا در سال های 1358-1361 و از نزدیکان شهید آنیلی) گفت: ما بلافاصله پس از شهادت ادواردو گفتیم که وی شیعه بوده است اما تا زمانی که مستندی در این رابطه نساختیم این موضوع انعکاس گسترده نداشت.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام درمورد نحوه ی آشنایی اش با ادواردو گفت: در فروردین 59 نشستی بین مسئولین مطبوعاتی آمریکا و عراق برگزار شد و بنده هم بعنوان خبرنگار روزنامه ی جمهوری اسلامی ایران در این میزگرد تلویزیونی دعوت شده بودم. فضای سیاسی آن زمان بخاطر بحث گروگان های آمریکایی به گونه ای بود که آمریکایی ها ناوهایشان را در آبهای یران کشانده بودند و هر آن ممکن بود کارتر(رئیس جمهور وقت آمریکا) دستور حمله به ایران را صادر کند. من سخنانم را با این جمله آغاز کردم:«به نام خداوند بخشنده ی مهربان و به نام خداوند قویتر از ناوهای آمریکا» . این سخن که اثرات رسانه ای زیادی را ایجاد کرده بود و ادواردو هم این برنامه را از تلویزیون دیده بود روزی به یک موتورسیکلت کهنه به سفارت مراجعه کرد.

اما چون تعطیلات بود و من او را نمی شناختم اجازه ورود ندادن، اما دوباره نگهبان آمد و گفت این جوان می گوید: «خداوند هر در بسته ای را می گشاید» ؛ به محض شنیدن این جمله به نگهبان گفتم که او را به سفارت راه بدهد. ادواردو آن زمان جوانی بیست و پنج یا شش ساله بود و چهار سال قبل از انقلاب به اسلام مشرف شده بود. 

وی ادامه داد: ادواردو در کتابخانه ی دانشگاه پرینستون آمریکا به کتاب قرآن برخورده بود و پس از مطالعه ی آن در یک مرکز اسلامی به این دین درآمده بود.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌های غرب و ایتالیا هیچ حرفی در خصوص احتمالات قتل آنیلی نزدند و اجازه هم ندادند سخنی در این باره گفته شود. به طوری که اکثر مردم ایتالیا نشنیدند که آنیلی مسلمان شده است.

رفتار وزارتخارجه ی ما در مورد آنیلی درست نبود

وی در ادامه گفت:‌ البته در داخل کشور ما نیز کارشکنی‌هایی صورت می‌گرفت برای مثال سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات نامه نوشت که صداوسیما نباید مستند ادواردو آنیلی را پخش کند و حتی مجلس ششم نیز صداوسیما را احضار کرد که چرا شما مستند آنیلی را پخش کردید.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این در حالی است که سفارت ایتالیا در خصوص پخش این مستند اعتراضی نکرده بود اما وزارت خارجه ما کاسه داغ‌تر از آش شده بودند. اصلاح‌طلبان نمی‌گذاشتند مستند شهید ادواردو آنیلی در دانشگاه‌ها پخش شود. حتی روزنامه اصلاح‌طلبان که دانستن را حق مردم عنوان می‌کنند هیچ اشاره‌ای در خصوص شهادت ادواردو آنیلی نکردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یهودی‌ها حق ندارند با غیر یهودی ازدواج کنند مگر آنکه طرف صاحب ثروت و مقامی باشد مادر شهید ادواردو آنیلی که صهیونیستی بود با ترفندهایی با پدر این شهید ازدواج کرد و معمولاً نیز با این ازدواج‌ها مرگ و میر در این خانواده زیاد می‌شود تا ارث به صهیونیست‌ها برسد در همین خصوص ما شاهد به قتل رساندن ادواردو آنیلی نیز هستم.

برای ساخت مستند آنیلی تهدیدهای بسیاری شدیم

حبیب الله کاسه ساز، کارگردان و تهیه کننده ی ایرانی که تهیه کننده ی مستند آنیلی نیز ضمن تشکر از قدیری ابیانه گفت: اگر دکتر قدیری ابیانه نبودند ما هیچ گاه نمی توانستیم چنین مستندی را بسازیم و اطلاعاتی در دست ما نبود.

وی در ادامه افزود: جرقه ی کلیدی این کار با خبری که در روزنامه ها در مورد قتل مهدی آنیلی پسر بزرگترین سرمایه دارد ایتالیا بود به ذهن ما خطور کرد. و بر همین اساس تصمیم گرفتیم درباره وی مستندی بسازیم. زمانی که طرح این موضوع را به صداوسیما ارائه کردیم، بخش رادیو ایتالیا به من گفتند که این کار را نکن چرا که این فرد معتاد بوده و بسیاری موارد دیگر را به این شهید نسبت دادند.

وی تصریح کرد: در ادامه کار تلفن مشکوک وتهدید آمیزی به من شد و گفتند اگر می خواهی این فیلم را بسازی، پس این فیلم را تنها در یک نسخه بساز و آن را هم به ما بده و ما به اندازه وزنت به تو دلار می‌دهیم اما من نپذیرفتم و توجهی به تهدید ها نشان ندادم.

کاسه ساز با اشاره با عتقادات محکم آنیلی بخاطر گذشتن از میراثی بسیار ارزشمند خاطر نشان کرد: او می‌دانست ثروت و مقام پدرش ضامن خوشبختی و سعادتمندی وی نخواهد شد به همین خاطر به دنبال دین اسلام و شیعه رفت. مسلمان شدن ادواردو آنیلی نشانه حق‌طلبی اوست در حقیقت وی حجت را بر ما تمام کرد. حتی اگر او زده می ماند ثروتش را به پیروی از بانوی ثروتمند حضرت خدیجه صرف اسلام میکرد، زیرا وی تصمیم گرفت به قم بیاید و طلبه شود که به او مهلت ندادند و او را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: البته این را هم باید بگویم که در آن زمان وزارتخارجه موافق ساخت این مستند نبود و حتی ما را توبیخ کردند که چرا می‌خواهید چنین فیلمی بسازید. بعد از چند روز رفقای ما را از زندان آزاد کردند و به ایران برگردانند و ۵ سال ممنوع‌الورود به ایتالیا کردند که بعد از آن نیز ما شروع به مونتاژ مستند «شهید ادواردو آنیلی» کردیم.

کاسه ساز در پایان گفت:وقتی آقای سرافراز معاونت برون صدا و سیما این مستند را دیدند بسیار استقبال و حمایت کردند و در مردم ما هم این مستند اثرات زیادی گذاشت . در ادامه ستاد نماز جمعه هم عکسی از ادواردو که پشت آقا نماز می خواندند را منتشر کرد. 

بانو هوشینو از دین بودایی به اسلام گرویده است

در ادامه این برنامه خانم آتسوکو هوشینو بانوی ژاپنی که نام خود را به فاطمه تغییر داده است گفت: در ابتدا فکر می کردم اسلام دینی قدیمی و مرتجع است اما پس از مطالعه ی قرآن فهمیدم باید مقالات انگلیسی را درباره اسلام مطالعه کنم.



او که با همسر ایرانی اش در این مراسم حاضر شده بود ادامه داد: زمانی که مسلمان نبودم درباره اسلام بسیار دروغ شنیدم اما الان متوجه شدم کسانی که با حق و حقیقت نیستند باید دروغ بگویند. بعد از مطالعاتی که انجام داده‌ام متوجه شدم که اسلام دین کاملی است.  هرشب سوره یس را تلاوت کرده و در آن تفکر می کردم.

وی افزود : عبارت قرآنی «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» هدف از زندگی را به من آموخت و  احساس پوچی ام را تغییر داد. بنابراین با مرکز اسلامی توکیو تماس گرفتم و گفتم همین الان و تلفنی می‌‌خواهم مسلمان شوم و برخلاف قوانین با اصرار من آنها پذیرفتند.

فاطمه در پایان اظهار داشت: وقتی با شیعه و سنی آشنا شدم سنی ها به من می گفتند اصلاً با شیعه ها صحبت نکن اما شیعه ها به من می گفتند حرف های هردو طرف را بشنو بعد خودت قضاوت کن، این رفتار شیعیان باعث توجه من به آن ها شد.

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۰:۲۷
شهید ادواردو آنیلی در یادواره شهید ادواردو آنیلی مطرح شد؛
مخالفان پخش مستند آنیلی حاضر بودند به اندازه وزنم طلا دهند/ اصلاح طلبان نیز مخالف پخش این فیلم بودند خبرگزاری رسا ـ تهیه‌کننده مستند ادواردو آنیلی در مراسم بزرگداشت این شهید با اشاره به مخالفت‌هایی که از سوی مقامات ایتالیایی نسبت به پخش این فیلم وجود داشت، گفت: حاضر بودند به اندازه وزنم طلا دهند تا این مستند را پخش نکنم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی در جلسه ای که به مناسبت سالگرد شهادت وی که با حضور محمد حسن قدیری ابیانه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: تنها فرد خارجی که پیشانی اش را امام خمینی(ره) بوسید، ادواردو آنیلی بود؛ ساختن فیلم مستند ایشان بسیار سخت بود و ما در این مسیر با مشکلات متعددی روبرو شدیم و آنها را پشت سر گذاشتیم، رهبر معظم انقلاب پس از دیدن این مستند فرمودند این فیلم را در دانشگاه ها پخش و درباره آن تبادل نظر کنید.

 

وی با اشاره به این که خداوند بر روی زمین یکسری نشانه ها برای مردم قرار می دهد گفت: شهید ادواردو آنیلی یکی از نشانه های خدا بر روی زمین است زیرا او فردی ثروتمند بود که به قرآن پناه آورد و مسلمان شد و خداوند پاداش این انتخاب او را شهادت قرار داد.

 

تهیه کننده فیلم شهید آنیلی با اشاره به ساخت این مستند ابراز داشت: ما پس از ارائه طرح به بخش برون مرزی صداسیما کار را آغاز کردیم و پس از مدتی افرادی که مخالف ساخت این مستند بودند به من این پیشنها را دادند که اگر پس از ساخت این فیلم آن را منتشر نکنم به اندازه وزنم دلار می دهند اما ما اعتنا نکردیم و کار را با عنوان دیگری در ایتالیا شروع کردیم.

 

وی با اشاره دستگیری عوامل فیلم در ایتالیا تصریح کرد: مسؤولان وقت سفارت برای آزاد سازی عوامل فیلم همکاری نکردند و بعضی ها برای ساخت فیلم، ما را توبیخ کردند که پس از پیگیری های فراوان دوستان آزاد شدند و به ایران بازگشتند و در انتها  با همان مقدار تصویربرداری که تا آن موقع انجام دادیم و فیلم هایی که تهیه کرده بودم مستند را ساختیم.

 

در ادامه این جلسه محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به مناظره خود ما مسؤولان مطبوعاتی آمریکا و عراق در فروردین ماه 1359 گفت: ادواردو این مناظره را دید و پس از چند روز به دیدار من آمد و مسلمان بودن خود را به من اعلام کرد و گفت که قرآن بصورت اتفاقی آن را یافته و خوانده بود و 4 سال پیش از انقلاب مسلمان شده است.

 

قدیری با اشاره به این که آلینی حضرت امام(ره) را پدر معنوی خود می دانست افزود: او پدر خود را پدر زمینی خطاب می کرد و امام خمینی(ره) را پدر معنوی خود می دانست.


 
وی با اشاره به چگونگی شیعه شدن ادواردو آنیلی ابراز داشت: پس از صحبت هایی که باهم درباره مذهب شیعه داشتیم به سرعت این مذهب را پذیرفت، وی پس از این که به ایران آمد از سوی آقای فخرالدین حجازی به حضور حضرت امام(ره) شرفیاب شد و پس از آن دیدار در نماز جمعه هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقامه می شد شرکت می کرد.

 

قدیری با اشاره به عملکرد سخنگوی دولت اصلاحات در زمان شهادت ادواردو آنیلی خاطرنشان کرد: سخنگوی وزارت خارجه در طی نامه ای از صدا و سیما عدم پخش فیلم را در خواست کرد و پیرو این عمل آقای کاسه ساز در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اعتراض خود را ابراز داشتند و رهبر انقلاب فرمودند که فیلم به دانشگاه ها برود و در مورد آن بحث و گفت‌وگو شود.

 

وی با اشاره به عملکرد ضعیف و نامناسب روزنامه های اصلاح طلب در مورد معرفی ادواردو آنیلی گفت: بجز روزنامه یاس که ساخت این فیلم را ضربه زدن به روابط بین الملل دانست هیچ روزنامه اصلاح طلبی مطلبی درباره او منتشر نکرد.

 

لازم به ذکر است ادواردو آنیلی در 9 ژوئن 1954 در نیویورک متولد شد وی تنها پسر و وارث مولتی میلیاردر مشهور ایتالیایی سناتور جووآنی آنیلی بود و مادرش، مارلا کاراچیلو، یک پرنسس یهودی بود ادواردو پس از اتمام تحصیلات خود در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلات در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت؛ بعدها برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و ایران سفر کرد و در نوامبر سال 2000 جسد ادورادو آنیلی در بزرگراه تورینو ـ ساوانا در شمال ایتالیا و در نزدیکی شهر تورین پیدا شد.

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۰:۲۷

اگر توافقی بین ایران و ۱+۵ حاصل شود باز زمینه را برای تحریم های دیگر فراهم می کنندکارشناس مسائل سیاسی گفت : اگر توافقی بین ایران و ۱+۵ حاصل شود باز زمینه را برای تحریم ها با بهانه تراشی فراهم می کنند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  کرمان "1400   از کرمان؛ حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ گفت: علامتی که نشان دهنده آن باشد که آمریکا بخواهد دست از تحریم ها بر علیه ایران بردارد نیست .

وی افزود:  شواهد و قراین نشان می دهد که گروه ۱+۵ بر ادامه تحریم ها بر علیه ایران تاکید دارند و برداشتن تحریم ها را به شرایطی موکول می کنند که حتی در صورت تحقق آن شرایط می توانند تحقق آن را منکر شوند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اگر توافقی هم بین ایران و گروه ۱+۵ حاصل شود و تحریم ها تعلیق یا لغو شوند باز زمینه را برای برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران با بهانه تراشی فراهم خواهند کرد و اگر همه حربه ها از آنان گرفته شود باز هم به بهانه داشتن قدرت نظامی و موشکی یا ادعای پوچ نقض حقوق بشر توسط ایران در صدد باز پراوری تحریم ها خواهند بود.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که پایان مذاکرات چه تاثیری بر اقتصادی کشور خواهد داشت تصریح کرد: اگر تحریم ها برداشته شود مختصری وضع بهبود پیدا می کند اما در واقع آنچه می تواند وضعیت اقتصادی کشور را به سرعت رو به پیش ببرد اصلاحات درونی در کشور است.

قدیری ابیانه گفت: اصلاحات درونی کشور شامل اصلاح فرهنگ کار و رعایت الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و دقیقا اصلاح سبک فرهنگی زندگی است که می تواند وضعیت کشور را بهبود ببخشد.

۰ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۰:۲۶
رسانه ها اسیر فضاسازیها نشوند/ نگاه جامعه برای رفع نیازها به سوی خود باشد نه دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
alt کارشناس عالی علوم استراتژیک گفت: رسانه ای که می خواهد در راستای اصلاح رفتار قلم بزند باید در ابتدا خود را اصلاح کند، رسانه ها باید بتوانند مسائل را خوب بشناسند و اسیر فضا سازی ها نباشند.






 دوازدهمین همایش استانی بسیج و رسانه پیش ازظهر امروز با حضور جمعی از اهالی رسانه استان البرز در کانون جوانان سپاه البرز با محوریت بسیج، رسانه و گفتمان ولایت برگزار شد.
 
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی علوم استراتژیک به عنوان سخنران این همایش برای خبرنگاران پیرامون معیارهای ارزش کار رسانه ها و چگونگی استفاده قدرت ها از رسانه ها برای ترویج عقاید و تفکراتشان سخنرانی کرد.
 
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه پیدا کردن معیارهای کمی برای ارزش کار رسانه ای مشکل است اما در مثالی مبنی بر هزینه های تبلیغاتی در رسانه ها و بُرد خبری و انعکاس آن در جهان می توان آن را محاسبه کرد، گفت: به دلیل ارزش فعالیت های رسانه ای و همچنین فضاسازی های رسانه ای است که احزاب، گروها و سران کشورهای مختلف با شکار فضای رسانه ای درصدد القا تفکر و سخنان خود بوده و خواهان استفاده از این فضا هستند.
 
کارشناس عالی علوم استراتژیک در ادامه با بیان اینکه باید به فکر فضا سازی رسانه های به نفع جمهوری اسلامی باشیم، اظهار داشت: مسئولان باید برنامه ریزی کرده و این فضای مهم را به نفع داخل کشور سوق دهند از سویی باید به رسانه های توجه ویژه شود زیرا ما در جنگ رسانه ای با دشمن هستیم، دشمن از سویی بر علیه ما در تلاش است و ما نیز باید برای این عرصه سرمایه گذاری کنیم.
 
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه تسلط بر اذهان و تخصصی شدن تبلیغات یکی از اهداف مهم در رسانه ها است زیرا در حال حاضر با تبلیغات جهت دار افکار مردم را پس از تولید محصول یا برنامه ای تغییر می دهند، تاکید کرد: گاهی از تاثیرات رسانه ها و تبلیغات دشمن غافل می شویم و افرادی تحت تاثیر این امور قرار می گیرند و خود از این تاثیرات ناآگاه هستند.
 
وی به ارائه مثالی در این خصوص پرداخت و اعلام کرد: در دنیای کنونی به رخ کشیدن قدرت نظامی مهمتر از کاربرد آن است زیرا بیشترین کاربرد قدرت های نظامی در عصر حاضر ترساندن مردم و نمایش ابهت نظامی است.
 
کارشناس عالی علوم استراتژیک همچنین به راه انداختن جنگ روانی را یکی دیگر از شگردها دشمن خواند و گفت: در حال حاضر در جنگ روانی با دشمن نیز قرار داریم و متاسفانه بسیاری از رسانه ها که باید با این جریان مقابله کنند خود تحت تاثیر این جنگ قرار دارند.
 
قدیری ابیانه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز این امکان فراهم است تا دیوارهای سانسور را کنار بزنیم و حرف صریح جمهوری اسلامی را به دنیا برسانیم، اظهار داشت: می توانیم با قدرت در این عرصه ورود کرد و با انجام کار جمعی تاثیر گذار بود زیرا دنیا در خلا فکری به سر می برد و نظام ها پاسخگوی این خلا نیستند.
 
وی افزود: نیاز واقعی عصر حاضر اسلام ناب است و باید علاوه بر تدافعی عمل کردن به عمل تهاجمی و تشریح مسائل پردازیم.
 
قدیری ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسانه باید دانشگاه باشد و دانشگاه یعنی مخاطب، گفت: باید به گونه ای قلم بزنید که مخاطب حس کند در دانشگاه قرار دارد و اگر از طریق رسانه ای سبک زندگی و تفکر اصلاح شد آن رسانه اثر گذار بوده است.
 
کارشناس عالی علوم استراتژیک ادامه داد: اگر واقعیت های کشور به گوش مردم برسد بسیاری از نارضایتی ها رفع خواهد شد، نگاه افراد جامعه برای رفع نیازهایشان باید به سوی خود باشد نه به سوی دولت و رسانه ها در این امر تاثیر گذار هستند.
 
وی با بیان اینکه در ایران علی رغم تحریم ها میزان ساعات کار مفید بسیار کم است در حالی در برخی کشورها که در معرض تحریم نیستند ساعات کاری بسیار بالا است، اظهار داشت: اگر میزان ساعات کاری در کشور افزایش یابد دشمن دیگر امیدی به تحریم ها نخواهد داشت.
 
قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به اینکه اسلام کار را عزت می داند و پاکیزه ترین کارها در اسلام کارهایی است که با دست انسان های انجام می شود، گفت: رسانه ها باید در راستای ترویج فرهنگ صرفه جویی، درست مصرف کردن و ... قلم بزنند.
 
کارشناس عالی علوم استراتژیک به شعار سال اشاره و اعلام کرد: عزم ملی یعنی یک به یک افراد جامعه باید در پیشرفت کشور فعال باشند و تمام توقع ها از مسئولان نباشد اما متاسفانه برخی از رسانه ها در بین مردم توقع افزایی می کنند.
 
وی گفت: رسانه ای که می خواهد در راستای اصلاح رفتار قلم بزند باید در ابتدا خود را اصلاح کند، رسانه ها باید بتوانند مسائل را خوب بشناسند و اسیر فضا سازی ها نباشند.
 
قدیری ابیانه با بیان اینکه پیشنهاد می شود خبرنگاران و اهالی رسانه به نفع مردم قلم فرسایی کنند، تاکید کرد: سعی کنید حیطه فعالیت خود را از داخل به خارج ارتقا دهید و به صورت تهاجمی در مقابل هجمه های دشمن عمل کنید.
 
وی در پایان اظهار داشت: به تمامی اهالی رسانه استان البرز که قلمشان در راه حق می چرخد تبریک می گویم زیرا ارزش این قلم از خون شهید والاتر است.
۰ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۰:۲۶
قدیری ابیانه؛ سفیرسابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت : اگر بهترین و سالمترین اجرا ها از مسئولین سربزند ولی مردم به وظایف خود آگاه نباشند نتیجه دلخواه عاید کشور نخواهد شد.
۰ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۹:۴۹

خبرآنلاین به نقل از اینجانب قدیری ابیانه در مناظره با اقای زیبا کلام مطلبی را به بنده نسبت داده که عکس العمل هایی را نیز از سوی خوانندگان داشته است.

از قول بنده نوشته اند که "چرخ هسته ای باید بچرخد حتی اگرچرخ اقتصاد نچرخد"

این در حالی است که

۴ نظر ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۱:۰۴