پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۴۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

دولت ،مجلس و دستگاه‌های اجرایی به نوبه خود برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی نقشی بسزا دارند.

یک کار شناس اقتصادی  در گفتگو با آی اکو نیوز با گله مندی از فراهم نشدن بسترهای لازم اقتصاد مقاومتی تاکید کرد، اقتصاد ایران ،اقتصاد استراحتی است که تاکنون تلاش چشمگیری برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۵۳

n00060161-b.jpgنشست خبری دهه صلح و امنیت بین المللی با حضور فعالین صلح به همت موسسه صلح زیبا، در خبرگزاری مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۲۷
سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: آژانس انرژی اتمی تا کنون مطابق میل آمریکا و برخلاف وظیفه ذاتی خود عمل کرده است.
۰ نظر ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۵

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/06/29 نتایج پژوهشی نشان می دهد صندوق ذخایر ارزی روسیه جز 15 صندوق ذخایر ارزی بزرگ جهان است.

۰ نظر ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۹

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اندیشه گسترش اسلام در جهان در حقیقت با هدف نجات بشریت او از منجلاب فساد و هدایت آن‌ها به سمت سعادت و صلاح است، بنابراین جهانی‌اندیشی دقیقاً مثل نماز است.

خبرگزاری فارس، گروه آیین و اندیشه: جهانی‌اندیشی یکی از مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی است که در جای جای تفکر حضرت امام خمینی(ره) و سخنان مقام معظم رهبری دیده می‌شود، در این بین هم دولت و هم مردم وظیفه‌ای جدی دارند.

در این باره سراغ محمدحسن قدیری ابیانه عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رفتیم تا با او درباره اهمیت نگاه جهانی داشتن صحبت کنیم. وی پس از بیان ضرورت جهانی‌اندیشی، نسبت به عدم انجام وظیفه مردم صحبت کرد و توهم نفتی را دلیل این دانست که مردم در این موضوع به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند، قدیری ابیانه که سال‌ها به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف حضور داشته است، نقش مردم و فعالیت‌های مردمی در صدور گفتمان انقلاب را موثرتر از دولت می‌داند. مشروح گفت‌وگوی ما با ایشان در ادامه می‌آید:

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۲۲
قدیری ابیانه در گفتگو با ایران اسلامی: با توجه به مواضع ضد صهیونیستی، دفاع از حقوق بشر و مواضع ضد جنگ وی که چندین مرتبه نیز در مصاحبه با شبکه پرس تی وی بر مواضع خودش تاکید داشته است انتخاب جرمی کوربین یک گام مثبت در حزب کارگر محسوب می شود.
 
گروه سیاسی ایران اسلامی: با توجه به پیروزی جرمی کوربین در حزب کارگر در انگلستان و سابقه متفاوت وی نسبت به سیاستمداران قبلی انگلیسی مصاحبه کوتاهی با تحلیل گر مسایل بین الملل توسط خبرنگار ایران اسلامی انجام شده که متن مصاحبه به شرح ذیل است:
۰ نظر ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۵
خبرگزاری فارس: ​اهداف پشت پرده تمایل غربی ها به رابطه اقتصادی با ایرانیادداشت دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در خبرگزاری فارس: ​

غربی ها مایلند با ایران در امور غیر استراتژیک و مصرفی تجارت نمایند اما حاضر نمی شوند در امور زیر بنایی مشارکت کنند. مراقب نیت آنها باشیم. بدانیم که تجارت با ایران در کالاهای غیراستراتژیک مکمل تحریم ها و مبتنی بر دشمنی با ملت ایران است.

هیات های تجاری و اقتصادی غربی پی در پی، به ایران سفر می کنند و آمادگی خود را برای گسترش روابط اقتصادی با ایران آعلام می کنند. این وضعیت قابل تأمل و بررسی است. آنها چه اهدافی را در ایران دنبال می نمایند؟

آلوده سازی مهمتر از مهار

جرالد سگال مدیر مطالعات انستیتو بین‏ المللی استراتژیک لندن که در هفته نامه آمریکایی نیوزویک در فروردین ماه 1377 منتشر شده است، عمق سیاست غرب در قبال ایران را نشان می‌دهد. وی می‏گوید: (۱)

" ... غرب باید به شیوه‏ای که کمونیسم را مهار و آلوده کرد با سایر دشمنان خود عمل کند .... آلوده سازی، شیوه‏ های فراوانی دارد که تجارت با دشمن و .... از راههای اصلی آلوده‏ سازی جوامع است.... اکنون نیز باید یک استراتژی دوگانه مهار و آلوده ‏سازی در دستور کار باشد... مهار کافی نیست و آلوده ‏سازی مهمتر است. ... خوشبختانه آلوده‏ سازی شیوه‏ های فراوانی دارد که تجارت با دشمن (در کالاهای غیر استراتژیک) و .... از جمله آنهاست ..."

۰ نظر ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۰۳
 سفیر سابق ایران در مکزیک در گفتگو با مهام:  

رویا رئیسی_ با توجه به توقف طرح رد برجام در کنگره امریکا آنها هنوز تا 26 شهریور ماه برای تغییر رأی فرصت دارند. در این رابطه و تأثیر تصمیم کنگره بر نظر مجلس شورای اسلامی با محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت و گو داشتیم که مشروح این پرسش و پاسخ در ادامه آمده است.

برای شنیدن صوت مصاحبه اینجا را کلیک کنید.

ارزیابی شما از تصمیم کنگره امریکا در خصوص برجام چیست؟

۰ نظر ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۵۸

قدیری ابیانه: :23 شهریور 1394 یادداشت روزنامه حمایت
رژیم آل سعود، رژیمی فاسد و ضدّ اسلامی است که به اسلام تظاهر می‌کند و متاسفانه بر مقدرات سرزمین وحی حاکم شده است. حاکمان ریاض در تمام خیانت‌ها علیه جهان اسلام دست دارند و امروزه نزد ملل مختلف از جمله اعراب و به ویژه اهل سنت، حکومتی منفور و در مقابل برای رژیم صهیونیستی به عنصری مطلوب تبدیل شده است. سران خاندان سعودی سالانه، بیش از بودجه یک کشور اسلامی خرج عیاشی‌ و خوشگذرانی‌های خود در کشورهای غربی می‌نمایند.

۰ نظر ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۸