پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۴۳ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس گفت: ترامپ بداند نمی‌تواند علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا اتحاد و انسجام درست کند؛ چراکه او توافق را به‌هم خواهد زد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره پیروزی ترامپ در رقابت‌های آمریکا اظهار داشت: آقای ترامپ یک شناخت عمیقی از جامعه آمریکا داشت؛ چراکه مجری برنامه‌های معروف تلویزیونی بوده و با اقشار مختلف مردم ارتباط داشته است.

وی افزود: آقای ترامپ یک شخص رسانه‌ای در آمریکا بوده، بنابراین با ترفندها و فریبکاری‌های رسانه به‌خوبی آشنا است، بنابراین من آقای ترامپ را بیشتر یک شومن می‌دانم و انتخاب شدن وی در حزب جمهوری‌خواه به دلیل مخالفت‌هایی بود که در این حزب صورت گرفته بود، اما بالاخره توانست به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه وارد کارزار انتخابات آمریکا شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ترامپ طرفداران حزب جمهوری‌خواه را احمق دانسته بود، گفت: آقای ترامپ گفته بود که اگر من بخواهم کاندیدا شوم ترجیح می‌دهم به عنوان یک جمهوری‌خواهد در صحنه حضور بیابم؛ چراکه رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه خیلی احمق هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که پس احمق‌ فرض کردن جمهوری‌خواهان دلیل اصلی چرخش ترامپ از دمکرات به جمهوری‌خواه بوده است، تصریح کرد: بله، همین طور بوده است؛ چراکه این طیف هرچه فاکس (FOX) بگوید آنها قبول می‌کنند. علی‌رغم برخی مخالفت‌ها ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه شد.

وی معتقد است که ترامپ علی‌غم همه افشاگری‌هایی که در مورد وی صورت گرفت، توانست خیلی خوب از پس این افشاگری‌ها بر بیاید. بنابراین آمریکایی‌ها در این بازی‌های انتخاباتی که صورت گرفت به ترامپ حق دادند.

قدیری ابیانه افزود: ترامپ توانست در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود در حالی شخصیت‌های سرشناس حزب جمهوری‌خواه اعلام کردند که به او رأی نخواهند داد و این در حالی است که حزب جمهوری‌خواه در تمام انتخابات‌ها تمام‌قد از نامزدهای خود حمایت می‌کرد، اما بوش و رایس گفتند که به ترامپ رأی نمی‌دهند.

به گفته این کارشناس مسائل بین‌الملل همه در آمریکا تقریباً معتقد بودند که ترامپ رأی نمی‌آورد، بنابراین اکنون در یک معضل بزرگی گرفتار شده‌اند؛ چراکه می‌خواهند چاپلوسی کنند، اما به مشکل برخورده‌اند.

وی با بیان اینکه در آمریکا رسم است کاندیداها همدیگر را لجن‌مال می‌کنند، گفت: آقای ترامپ در این دوره از انتخابات نه‌تنها رقیبش را بلکه آمریکا را لجن‌مال کرد. ترامپ بحث تقلب و حمایت آمریکا از داعش را مطرح و افشا کرد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد:‌ در حزب دمکرات انتخاب کلینتون برخلاف معیارهای حزب دمکرات بود و تقلب صورت گرفت و آقای ترامپ این مسئله را افشا کرد. بنابراین در این ماجرا این دو نامزد نبودند که لجن‌مال شدند، بلکه آمریکا لجن‌مال شد و البته واژگان جدیدی نیز به ادبیات سیاسی وارد کرد، مثلاً ترامپ گفت اگر وارد کاخ سفید شود سیفون را خواهد کشید.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ترامپ گفته است آمریکا نباید برای دیگر کشورها هزینه کند، اظهار داشت: ترامپ معتقد است که اروپایی‌ها خودشان باید برای امنیت خود هزینه بدهند و دیگر کشورها باید خرج حضور نظامی آمریکا را بدهند و همین‌که وی رئیس‌جمهور شد 9.5 درصد ارزش پول مکزیک سقوط کرد.

وی افزود: هرچند ترامپ ضد ایران و هم‌پیمان رژیم صهیونیست است اما آنقدر مشغول خواهد شد که کمتر می‌تواند به ایران برسد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه انتخاب ترامپ شکاف‌ها در آمریکا را افزایش داد، تصریح کرد: آقای اوباما گفته بود اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود، واشنگتن را ترک و به کانادا می‌رود و البته خیلی از آمریکایی‌ها ممکن است از ایالت متحده آمریکا بیرون بروند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اخراج مسلمانان از آمریکا می‌تواند برای ایران فرصت باشد، گفت: ما می‌توانیم مسلمانانی که از آمریکا اخراج می‌شوند،‌ اگر سرمایه‌ای دارند جذب کشور کنیم.

وی معتقد است که احتمال بالایی وجود دارد که دولت آمریکا برجام را عمل نکند؛ چراکه برخی از مشاوران ترامپ نیز گفته‌اند ما با ایران بنا داریم وارد مذاکره شویم و چند بند از برجام را تغییر دهیم و قطعاً‌ ایران نمی‌پذیرد، پس این دولت آمریکا است که باید برجام را به‌هم بزند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ما در برجام کیش و مات شده‌ایم، گفت: ما در برجام هر کاری کنیم به ضررمان است، چه عمل کنیم، چه نقض کنیم. بنابراین ترامپ بهترین نقطه گریز ما از برجام است. اگر ترامپ برجام را پاره کند، ما هم آن را آتش می‌زنیم بدون آنکه هزینه‌ای متحمل شویم.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: برخی از حامیان دولت و طرفداران اصلاح‌طلب آن از روی کار آمدن ترامپ به دلیل پاره شدن برجام ناراحت هستند، اما برجام نفعی برای ما نداشته است. ما در برجام یکسری هزینه‌ها داده‌ایم که همین دولت اوباما به تعهدات خود عمل نکرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها نیز آدم‌های زرنگی هستند،گفته‌اند ما با استفاده از خود برجام علیه ایران سخت‌گیری‌هایی انجام می‌دهیم که خود ایران برجام را نپذیرد تا ایران را مقصر جلوه دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تأکید کرد: ترامپ بداند نمی‌تواند علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا اتحاد و انسجام درست کند؛ چراکه او توافق را به‌هم خواهد زد.

۹۵/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">