پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ب.ظ

۰

کارشناس عالی سیاسی گفت: هدف ترکیه از حضور در الباب اشغال بخشی از خاک سوریه است و در حقیقت به فکر احیای حکومت عثمانی است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسایل سیاسی غرب آسیا در گفتگوی اختصاصی با خبرفریماندرباره اهداف ترکیه از حضور نظامی در منطقه « الباب» سوریه، با بیان این‌که ترکیه به دنبال اشغال بخشی از خاک سوریه است، اظهارکرد: ترکیه در حقیقت به نوعی به فکر احیای حکومت عثمانی است.

قدیری ابیانه تصریح‌کرد: از آن‌جا که تجزیه سوریه و عراق باعث تجزیه‌طلبی کرد‌های منطقه و کشورش می‌شود کما اینکه هم‌اکنون هم مبارزاتی با حکومت ترکیه دارند، لذا ترکیه قصددارد بخش ترک‌نشین سوریه و عراق را به خاک خودش ضمیمه‌کند و نیز از تجزیه طلبی توسط کردها جلوگیری‌کند.

قدیری با بیان این که هدف ترکیه از دخالت در سوریه و عراق مبارزه با داعش نیست بلکه ضمیمه کردن بخشی از کشورهای همسایه به خاک خودش است، اظهارداشت: ترکیه برای رسیدن به هدفش به سوریه و عراق اکتفا نخواهدکرد و برنامه‌هایی برای دیگر همسایگان خود دارد هر چند که فعلا اعلام نمی‌کند یا قدرت بیانش را ندارد.

گفتنی است، بعد از آزادی شهر حلب، در حالی بیشترین تمرکز درگیری‌ها در شمال سوریه بر روی شهر الباب قرار گرفته، که استقرار بازیگران مختلف منطقه ای (کردها، ترکیه، داعش و سوریه) در دروازه‌های این شهر، اوضاع را پیچیده کرده‌است.

بر اساس مذاکرات آستانه، ترکیه بر احترام به تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد اما همچنان شاهد حضور نظامی ترک ها در «الباب» هستیم.

۹۵/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">