پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۷ ب.ظ

۰

دکتر قدیری ابیانه، در مناظره با دکتر درویشی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره ) گفت: پس از اصرارهای آقای روحانی به مذاکره با آمریکا، مقام معظم رهبری با وجود آن که از همان ابتدا می دانستند این امر به نتیجه نمی رسد اما برای آن که مردم نیز نسبت به این موضوع آگاه شوند مذاکرات را تحت عنوان نرمش قهرمانانه تایید کردند.

محمدحسن قدیری ابیانه افزود: رییس جمهوری از همان ابتدای امضای برجام مکررا از لغو تمام تحریم ها سخن گفتند اما امروز می بینیم نه تنها این تحریم ها لغو نشد بلکه روز به روز بیشتر شد.

قدیری افزود: اگر کشوری اینطور وانمود کند که به خاطر نیازم پای میز مذاکره آمده ام دشمن حتما به این نتیجه میرسد که فشار باید پابرجا بماند.

وی با بیان اینکه اتکا به اروپا در مقابل آمریکا تصور اشتباهی است، گفت: این نکته معلوم است که وقتی کشورهای اروپایی ما.پحدو شده‌ایم و آنها هم تحریم‌ها را ادامه می دهند موافق حفظ برجام باشند.

قدیری ابیانه افزود: هم اکنون میزان رابطه اروپا و آمریکا ۱۰۴۵میلیارد دلار و با ایران ۱۶میلیارد دلار است بنابراین معلوم است که اروپا،.آمریکا را رها نمی کند تا به سمت ایران بیاید.

وی با بیان این جمله که برجام آفتاب تابان است یک نوع اظهار ضعف و بیان آن را غیر دیپلماتیک ذکر کرد و گفت: دولت ایران در پیشبرد سیاست ها اشتباهات فاحشی انجام داد و با این اشتباه ها ریزترین مسایل ما ۰را به برجام گره زد.

قدیری ابیانه در واکنش به سخن درویشی که معتقد است برجام حاصل اجماع بین مقام معظم رهبری، مردم و دولت بود، گفت: آقای درویشی نقش رهبری را خیلی در برجام پررنگ کردند در حالیکه دولت در خیلی جاها خطوط قرمز ایشان را رد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مذاکره با دشمن باید توانایی و نیازهای خود و نیز دشمن را بشناسیم، گفت: نگاهی به جدول آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که این کشور هم اکنون با چه بدهی های سنگینی دست به گریبان بوده و برای جبران آن نیازمند تصاحب منابع نفتی ایران و کشورهای منطقه است.

قدیری با بیان اینکه یکی ار راه های دشمن در مذاکره ترساندن طرف مقابل از شکست است، گفت: در مذاکرات مربوط به برجام آمریکا نتوانست در دل رهبری ترس ایجاد کند اما هیات ایرانی فریب خورد و برای فرار از جنگ فرضی امتیازات زیادی را به دشمن داد.

‌وی اظهار کرد: برخلاف آنچه گفته می شود برجام بازی برد-برد نبود بلکه ما با دادن بسیاری از امتیازات به آمریکا همچنان شاهد حفظ تحریم ها هستیم. البته ما مانند اصلاح طلبان نیستیم که بگوییم تحریم ها تماما به خاطر عملکرد دولت است بلکه دشمن به هرشکلی به دنبال آسیب زدن است.

قدیری ابیانه افزود: برجام هیچ دستاوردی برای ما نداشته و فهم همین موضوع آگاهی عمومی مردم ما و شناخت بیشتر ماهیت آمریکا تنها پیروزی و دستاورد آن برای ایران بود.

وی اضافه کرد: سوال ما این است که حالا که آقای روحانی ادبیات مودبانه تری داشته و آقای ظریف در مذاکرات دیپلماتیک تر رفتار می کند پس چرا تحریم ها همچنان ادامه دارد؛ البته من معتقدم که ما برای دولت در ذهنمان نقش زیادی قائلیم در حالی که حل عمده مسایل حتی در صورت داشتن بهترین دولت ها برعهده مردم است.

قدیری ابیانه، منشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران را داخلی دانست و افزود: تحریم ها تنها ۱۵ درصد مسایل ما را حل می کند و حتی اگر مذاکرات به نتایج خوبی هم رسیده بود باز هم هشتاد درصد مشکلات کشور پا برجا بود.

وی، راه حل مسایل اقتصادی کشور را در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم ما علیرغم امتیازات بی نظیر از کم کارترین و مسرف ترین ملت های دنیا هستند و در این زمینه هم دولت و هم مردم در راستای اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده اند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکا با داشتن قوی ترین و کثیف ترین رسانه ها در ساختن افکار عمومی دنیا به سمت خود عمل می کند و ما نباید در شرایط فعلی از برجام خارج شویم و تقصیر نقض به گردن ما بیفتد اما نباید هرچه آنها خواستند را قبول کنیم.

وی ادامه داد : معتقدم اوباما گرگی در لباس میش و ترامپ گرگی در لباس گرگ است که اتفاقا باید از اولی بیشتر ترسید و خوشبختانه اختلاف ترامپ با تمام دنیا به نفع ما است.

قدیری ابیانه از تیم مذاکره کننده دولت ایران به عنوان یک گروه سالم و قوی یاد کرد و گفت: مشکل این هیات این بود که بیش از حد به آمریکا اعتماد کردند.

http://news.ikiu.ac.ir/?p=19447

۹۶/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">