پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۸ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: شهرداری هزینه خود را از مردم و شهر تأمین می‌کند/ با مدیریت جهادی، می‌توان از پس تحریم‌ها برآمد.

یک فعال سیاسی گفت: کسانی که گمان می‌کنند با تحریم نمی‌توان شهر را مدیریت کرد، بهتر است استعفا دهند زیرا درحقیقت ناتوانی خود را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه عضو نظام مهندسی و دکترای مدیریت استراتژیک درباره اعتقاد برخی از مدیران شهرداری تهران مبنی بر کاهش انجام پروژه های شهری به دلیل اوج گیری مجدد تحریم ها گفت: کسانی که گمان می‌کنند با تحریم نمی‌توان شهر را مدیریت کرد، بهتر است استعفا دهند زیرا درحقیقت ناتوانی خود را به نمایش می‌گذارند. کسانی که چنین تصوراتی دارند و یا چنین سخنانی را بیان کرده‌اند نمی‌دانند که شهرداری‌ها هزینه خود را از مردم تامین می‌کنند و دولت به آنها هزینه نمی‌دهد. در حقیقت شهرداری‌ها بودجه خود را از عوارض شهری مردم ساکن دریافت می‌کنند. بیش از 20 سال است‌ که قرار است دولت بودجه‌های ملی را صرف امور شهرداری‌ها نکند. اتفاقاً شهرداری ارگانی است که کمتر از هرجای دیگری تاثیرپذیر از تحریم است و حتی می‌توانند تاثیرگذار هم باشند. کسانی که چنین حرفی را می‌زنند اصولاً اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و مدیریت ایرانی ندارند. البته این طیف افراد نشان دادند که در شرایط غیرتحریمی هم کاری از پیش نمی‌برند و نبردند.

قدیری ابیانه در ادامه اظهار داشت: حتماً در شرایط تحریمی شهرداری‌ها باید از مخارج اضافی و اسراف و اتلاف یا دوباره‌کاری‌ها پرهیز کنند. در شرایط تحریمی حتما بیش از شرایط عادی جلوی فساد و رشوه‌خواری در شهرداری را بگیرند و حتما باید تحولاتی در این جهت صورت گیرد. 

آیا برای ساخت پل و تونل یا جمع کردن زباله‌های شهر نیازی به کمک خارجی داریم؟ این در حالی است که خود ما در پروژه‌های خارجی و در مناقصه‌ها شرکت کرده و در مواردی هم برنده می‌شویم. لذا اصولاً چنین افرادی دچار عقده خودکم بینی هستند. اعتقادی به ملت ایران نداشته و دشمن را بزرگتر از آنچه که هست می‌بینند. چنین کسانی شایسته مدیریت نه در سطح کشور و نه در سطح شهری نیستند.

 اما در رابطه با فساد هم بنده معتقدم که مبارزه با فساد باید در شهرداری‌ها به‌صورت گسترده انجام شود. یکی از این راه‌ها شفاف سازی اقتصادی در شهرداری است. کلیه قوانین و مقررات و مصوبات در شهرداری باید شفاف باشد و برای همگان در دسترس باشد. خیلی اوقات در شهرداری از دادن اطلاعات به ارباب رجوع خودداری می‌شود و تحت عنوان اینکه مصوبه داخلی است، اطلاعات نمی‌دهند. درحالی که مسائل محرمانه فقط مربوط به جایی است که مسئله امنیت کشور یا شهر در خطر باشد. 

شفاف‌سازی از راه‌های مبارزه با فساد و جلوگیری از فساد است و این خود یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است. بنده معتقدم که تمام قراردادهایی که شهرداری می‌بندد با هر شخص و با هر قیمتی که باشد باید شفاف روی اینترنت در دسترس همگان باشد و اسناد لازم و توضیحات کافی هم داشته باشد. 

به‌نظر من حقوق کلیه پرسنل شهرداری از شهردار تا کارمندان درجه پایین‌تر همه باید روی اینترنت باشد و حقوق و پاداش و هرچه هست شفاف جلوی دید مردم باشد. این شفافیت و امکان دسترس عموم بودن یکی از راه‌هایی است که می‌توان با آن جلوی فساد را گرفت. البته معتقدم که ما این کار را باید در سطح کل کشور و نه فقط در شهرداری‌ها انجام دهیم. اما در شهرداری‌ها هم باید این کار صورت گیرد و در اولویت باشد. زیرا شهردای‌ها از اماکنی است که بیش از اماکن دیگر ممکن است فساد حتی در سطوح پایین آن هم رخنه کند. بنابراین شفافیت لازم است.

قدیری ابیانه در پایان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم شفافیت لازم است و هم اینکه باید مدیریت جهادی باشد. البته مدیریت جهادی را کسی می‌تواند انجام دهد که دچار عقده خودکم‌بینی نباشد و ملت و مردم ایران را دست‌کم نگیرد. در این صورت می‌توانیم به‌خوبی کار را پیش ببریم.

 باتوجه به شرایط اقتصادی کشور باید شهرداری‌ها با کاهش هزینه‌های غیرضروری بار فشار روی مردم را کم کنند. 

در دوران آقای قالیباف کارهای خوبی انجام شد و البته بی‌اشکال هم نبود. آن دوره ، دوره کار و تلاش بود اما این دوره، دوره زیاده‌خواهی است.

 متأسفانه دولت هم براین تصور بود که ما نمی‌توانیم. اما اگر کسی گمان کند که نمی‌شود یعنی نمی‌تواند آن کار را انجام دهد و اگر نمی‌تواند انجام دهد، چرا در آن پست و مسئولیت مانده است. بهتر است‌ که آن مسئولیت را برعهده دیگران بگذارد. زیرا آنکه می‌گوید می‌شود، ممکن است که نتواند اما آنکه می‌گوید نمی‌شود، قطعا و حتما نمی‌تواند کاری ازپیش ببرد.

dana.ir/news/1377448.html

۹۷/۰۴/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">