پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰ ب.ظ

۰

«محمد حسن قدیری ابیانه» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار کرد: اتفاقی که در زمینه مردم سالاری در ایران رخ داده در تاریخ جهان بی سابقه است. در هیچ دموکراسی، نظام حقوقی یا انقلابی به جز کشور ایران در طول ۴۰ سال به طور مکرر انتخابات فراگیر (حدود ۴۰ انتخابات) با حضور حداکثری مردم برگزار نشده است که این موضوع ناشی از تفکر امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: دیدگاه امام (ره) مردم سالاری دینی بود، به این معنا که در کشور قوانین اسلامی حاکم باشد و مردم منتخبین خود را انتخاب کنند. این نوع مردم سالاری در مسیر تقویت اسلام است همچنین در قانون اساسی و رفراندوم جمهوری اسلامی بر اسلامیت نظام تاکید شده است. به نحوی که امام خمینی تصریح کردند که اگر همه مردم شخصی را برگزینند، اگر تنفیذ از سوی ولی فقیه انجام نگیرد آن شخص طاغوت است.

وی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و نظر امام (ره) نیز بر این اساس بود، «انتخابات در چارچوب اسلام و قانون حق الناس است و باید رای محترم شمرده شود و کسی نمی‌تواند در آرای عمومی مداخله کند.» بنابراین مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است.

قدیری ابیانه با اشاره به شرایط کنونی کشور، عنوان کرد: نیاز است مردم در انتخاب مسئولان دقت لازم را داشته باشند و به وظایف خود در زمینه‌های مختلف کشور عمل کنند.

وی اضافه کرد: در صدر اسلام به دلیل عمل نکردن مردم به وظایف خود امام علی (ع) دیرتر از زمان تعیین شده به خلافت رسید؛ بنابراین در مقابل مسائل کشور هم مردم و هم مسئولین وظایفی دارند.

قدیری ابیانه با اشاره به وضع اقتصادی کشور، اظهار کرد: مطلوب است مردم سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی خود را تغییر داده و کار و تلاش و نیز قناعت در مصرف و پرهیز از اسراف را سرلوحه خود قرار دهند که این مهم یکی از وظایف ملت ایران است.

** انقلاب اسلامی و شکل گیری قطب بزرگ تمدن اسلامی

قدیری ابیانه در ادامه عنوان کرد: نخستین میراث مهم امام خمینی (ره) برای ملت ایران سرنگونی نظام شاهنشاهی است که در آن زمان بیگانگان مثل آمریکا و انگلیس بر کشور حاکم بودند.

وی گفت: دومین میراث امام راحل بنا نهادن جمهوری اسلامی در کشور بود؛ که مردم صاحب حق رأی و تعیین سرنوشت شدند و بنا به خواسته ملت و با هدایت امام (ره) قوانین اسلامی به عنوان قوانین حاکم بر کشور شناخته شد.

این استاد اضافه کرد: با حاکمیت نظام اسلامی یک اسلام شناس (فقیه) در راس تمام امور قرار گرفت، در نتیجه با حاکمیت نظام ولایی، ایران از زیر سلطه استعمار بیرون آمد و حتی پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز روز به روز بر قدرت ایران در سطح جهانی افزوده شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نفوذ ایران تا مدیترانه گسترش یافته و زمینه‌های لازم برای آزادسازی ذهنی و عملی ملت‌ها اعم از عراق، سوریه، لبنان و یمن فراهم شده است. در حقیقت انقلاب اسلامی زمینه ساز شکل‌گیری قطب بزرگ و تمدن اسلامی در جهان است به صورتی که شکل‌گیری هر اتفاقی در جهان، در نهایت به نفع ایران به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اتحاد جماهیر شوروی مضمحل شد و چند کشور اسلامی در شمال ایران شکل گرفت. همچنین با بر هم خوردن همکاری آمریکا و روسیه بر سر اکراین تهدیدات زیادی از کشور دور شد و با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و بن سلمان در عربستان در سطح بین الملل رسوا شدند که بهره‌مند شدن ایران از این رخ‌دادها به دلیل وجود امام خمینی (ره) است که جمهوری اسلامی را در کشور بنیان گذاری کرد.

۹۸/۰۳/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">