پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۰ ق.ظ

اقتصاد کشور وابسته به نفت است. اما وخیم‌تر از این وابستگی، وابستگی ذهنی مردم به نفت می‌باشد که باعث گردیده کشور در وضعیت «اقتصاد استراحتی» گرفتار شود.

تصور مردم از میزان درآمدهای کشور از نفت و نیز در مورد کل بودجه کشور، ده‌ها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است!

این توهّمات موجب بروز مطالباتی در میان مردم شده است که برآوردن آن نه تنها در توان اقتصادی کشور نیست، بلکه به جای تلاش برای افزایش تولید، باعث بروز پدیده‌ای به نام «تنبلی اجتماعی» در میان مردم گردیده و ایرانی‌ها را پس از اعراب در دومین جایگاه در جهان از این حیث قرار داده است.

این کتاب برنامه‌ها، راهکارها و استراتژی‌های رهایی از وابستگی ذهنی و اقتصادی به نفت را مطرح کرده.

نسخه PDF این کتاب را می توان اینجا دانلود کرد. هزینه نسخه دیجیتال هزار تومان است که باید به صندوق صدقات کمیته امام خمینی (ره) ریخته شود.

در این کتاب قیمت سوخت، یارانه ها و بودجه کشور بر اساس نفر ماه تومان یعنی به ازای هر ایرانی در هر ماه مشخص شده است تا افراد از اندازه واقعی آن مطلع گردند، زیرا تشخیص اندازه ارقام نجومی برای افرادی که با درآمد ماهیانه سر و کار دارند مشکل است.

این کتاب دارای فصل تحت عناوین زیر می باشد:

فصل اول :توهم نفتی

فصل دوم: توطئه های خارجی

فصل سوم: اقتصاد استراحتی

فصل چهارم: یارانه ها

فصل پنجم: دیدگاههای اسلام

فصل ششم: استراتژی ها

فهرست مطالب کتاب

مقدمه کتاب

تقدیمی متفاوت (درج شده در کتاب)

این کتاب را تقدیم می‌کنم به کارگران افغانی مقیم ایران، که بدون مجوز کار، بدون هیچ حمایت و پشتیبانی و علی‌رغم همه موانع، با همت و کار و تلاش شبانه‎روزی خویش همگی شاغل بوده و بسیاری از آنان از کارگر ساده به استاد کار و پیمانکار تبدیل شده اند و حجت را بر جوانان ایرانی که در انتظار حمایت و امکانات، بیکار نشسته‎اند، تمام کردند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به آن دسته عظیم از کارکنان دستگاه‎های حکومتی که مطابق با آخرین ارزیابی منتشره از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط ساعت مفید کاری در ادارات را به 22 دقیقه در روز کاهش داده‎اند و بدون اینکه توجه کنند، در حالی که حقوقشان از جیب ملت تأمین می‎شود، از انجام وظیفه خویش طفره می‎روند و ارباب‌رجوع را در ادارات سرگردان و از انجام سریع امور آنان پرهیز و کارهای امروز را به فردا موکول می‎کنند، تا شاید با مطالعه این کتاب دچار وجدان درد شوند و تغییر مثبتی در رفتار کاری‎شان حاصل شود.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به تهیه‎کنندگان، کارگردانان و نویسندگانی که از کار و تلاش به عنوان "خرکاری" و "سگ‌دویی" و "جان کندن" نام می‎برند تا یا حرفه خود و یا سبک ضدفرهنگی نویسندگی و تولیدات خویش را تغییر دهند.

این اثر را تقدیم می‎کنم به مسولان حکومتی و نیز به دولت مردان و نیز نامزدهایی که در ایام انتخابات، بی‌جهت بر توقعات مردم از بودجه عمومی دامن می‎زنند و وعده‌های نشدنی می‎دهند، بدون اینکه بگویند هزینه‎های تحقق چنین وعده‌هایی از کجا تأمین می‎گردد، تا شاید از توهم خود و یا فریب مردم دست بردارند و به جای دادن وعده‎های خدمات از منابع خیالی، برنامه‎هایی را برای تولید ثروت در کشور و افزایش اقتدار ملی ارائه کنند..

این کتاب را تقدیم می‎کنم به دانشجویانی که خود را بخشی از «صورت مسئله» دانسته، انتظار دارند که برایشان شغل ایجاد شود تا شاید خود را به جای «صورت مسئله»، «بخشی از راه ‏حل» بدانند و طوری درس بخوانند که بتوانند بدون انتظار کمک و امکانات دولتی برای خود و برای آنان که به دانشگاه راه نیافته‏ اند، شغل ایجاد کنند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به اساتیدی که دانشجویانی را تربیت می‌کنند که بعداً از ضعف آنان در مصادر مدیریتی و کارشناسی انتقاد می‌نمایند تا شاید همت بیشتری در آموزش و تربیت نیروها به کار گیرند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به دانش‎آموختگانی که به محض پیشنهاد بهتر کاری از سوی کشورهای خارجی، حتی از سوی دشمنان ملت ایران، به آن لبیک گفته، ملت خویش را از خدمات خویش محروم می‎کنند و مسبب عقب‎افتادگی‎های کشور می‎شوند تا شاید عرق ملی و دینی آنان به جوش آید و خدمت به ملت و کشور خویش را بر خدمت به دشمنان بیگانه ترجیح دهند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به صاحبان سرمایه که به جای سرمایه‎گذاری در اموری که ثروت جدیدی برای کشور تولید کند، سرمایه خود را در "دلالی‎های بی‌جا" و «جابه‎جایی ثروت» به نفع خویش هزینه می‎کنند تا شاید به خود آیند و راه و روش خویش را تغییر دهند و سرمایه‎های خویش را در جهتی به کار گیرند که هم خود از آن منتفع شوند و هم کشور را از واردات بی‌نیاز کرده، بر تولید ملی بیفزایند.

و در پایان این کتاب را تقدیم به مردمی می‎کنم که تصور می‎کنند با اتکا به درآمدهای عمومی کشور می‏ توان معیشت، مسکن، اشتغال و رفاه عمومی را تأمین کرد، تا از این توهّم خارج شوند و ایران را از مقام دومی تنبلی اجتماعی جهان بعد از اعراب خارج کنند.


این کتاب در 168 صفحه در آذر 1392 در 10000 نسخه توسط انتشارات بنیاد بعثت به چاپ رسید. قیمت کتاب 60000 ریال تعیین شده است.

امکان دانلود کتاب در سایت قدیری ابیانه فراهم شده است. هزینه دانلود هر کتاب 1000 تومان تعیین شده است که دریافت کننده آن مکلف است شرعا وجه آن را از طرف مؤلف به صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) بریزد.

این کتاب و سایر کتب و دی وی دی های قدیری ابیانه را می توانید از انتشارات بنیاد بعثت به آدرس تهران - خیابان سمیه پلاک 173 تلفن 88822374 تهیه فرمایید.

۹۲/۰۹/۲۷

نظرات  (۱۴)

Thanks for sharing your thoughts on قدیری. Regards
باسلام و احترام
          آقای دکتر بنده از رادیو اقتصاد مشتاقانه شنونده مطالبتون بودم و فرمایشات تون خیلی قابل تامل بود ولذا چندتا سوال اساسی از حضرتعالی داشتم؟
1-شما فرمودین ماهانه 60 خورده ای هزار تومن سهم هر فرد از فروش نفت میشه و رقمی نیست که مردم انتظار داشته باشن ولی وقتی مجموع این مبلغی هنگفت بوده و دولت هم با این سرمایه بدست آمده بدهی به بار می آورد (طبق فرمایش عالی)چطور می فرمایین مردم بدون سرمایه و بدون تامین نیازهای اولیه خودش برای خودش کار ایجاد کنه و از دولت انتظار نداشته باشد؟
2-آیا فقط دولت درآمدش از راه نفت است؟اگر اینطور هست پس درامد معادن کجا میره ؟مالیاتی که از مردم گرفته میشه کجا میره؟عوارض ها کجا میره؟درامدهای دولت از سرمایه های دولتی کجا میره؟
3-لطفا شما تنها صادرات نفت را بولد نکرده و به مردم برچسب متوهم بودن و ناآگاه بودن نزنید
4-عدم حمایت از معیشت مستضعفین و عدم ایجاد اشتغال مغایر  با سخنان مقام معظم رهبری و اهداف و ارمانهای انقلاب ارزشمند.
5-آیا نسبت دادن مردم شریفی در کشوری چون جمهوری اسلامی ایران با داشتن منابع و معادن غنی در دنیا به افراد مهاجر و فقیر از کشوری چون افغانستان کار صحیح و منطقی است؟
6-آیا صحیح است به ملت ایران بفرمایید از فراری های افغانی کار کردن را یاد بگیرند.
7-آیا از وضعیت مردم طبقه پایین خبردارید؟اگر دارید بفرمایین چطور اشتغال زایی کنن؟
8-یک سوال کلی آیا شما زمینه ی تحصیل ،خوردن آشامیدن،مسکن و هزاران امکانات رفاهی را برای فرزندانتان فراهم نمیکردید حاضر بودین همین حرف را بزنید.
9-مردم شهید پرور و انقلابی ایران شایسته این چنین راهبردهایی از سوی بزرگان نیست
آقای دکتر مردم نیستند که توهم نفتی دارند بلکه مسئولینی هستن که توهم نفتی دارند و بجای مدیریت صحیح سعی در توجیه ناکارامدی خود دارند.

باتشکر و عذرخواهی درصورت جسارت به مطالب حضرتعالی
پاسخ:
سلام
کتاب سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی پاسخ سوالات شما را داده است
لطفا مطالعه فرمایید
📚دانلود کتاب‌های دکتر قدیری ابیانه
yon.ir/rY4h8
1⃣سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی
1⃣👉🏾 yon.ir/2IaA قدیری ابیانه: 
2⃣برنامه جهاد اداری؛ نجات ارباب رجوع
2⃣👉🏾 yon.ir/8Y57
3⃣ کتاب "برنامه تحول اقتصادی و اداری برای پیشرفت"
3⃣ www.ghadiri.ir/post/5717

4⃣نیمه پنهان مسیحیت
4⃣👉🏾 yon.ir/o94n
5⃣حقوق حیوانات در اسلام
5⃣👉🏾 yon.ir/5br1
6⃣توهم نفتی و اقتصاد استراحتی
6⃣👉🏾 yon.ir/0b8L
7⃣کتاب انگلیسی این است اسلام )This is Islam (
7⃣👉🏾 yon.ir/4m3a

8⃣ زن در اسلام و غرب
 8⃣👉🏾 yon.ir/136M
📚بقیه آثار3
📚👉🏾 yon.ir/Wj20
💰#دانلود_کتب_آزاد_است. 👈🏾اما از دانلود کنندگان تقاضا می شود در قبال دانلود آن مبلغی را به دلخواه به ازای دانلود به صندوق صدقات ریخته و یا به مساجد کمک نمایند.
******
قدیری ابیانه:
 کانال تلگرام
@ghadiri1404
ارتباط از طریق تلگرام
@Ghadiriabyaneh
Www.ghadiri.ir سایت - 
چرا یک استاد اقتصاد اقدام به ساخت عبارتی  می کنه مثل اقتصاد استراحتی ؟
ایا درست است ؟
مثل دمپایی راحتی !
نگاه کنید مسولین کشورهای دیگه چطور استدلال می ارن .
مردم مقایسه می کنند 
امروز صبح سخنرانی شما را در ارومیه شنیدم عالی بود من طرفدار شما هستم
شما در کتابتون غیر از نفت خام از مشتقات نفت مثل بنزین و گازوئیل و قیر و همچنین سوخت هواپیماها که در فرودگاه ها عرضه می شه یا محصولات پتروشیمی هیچ عددی به چشم نمی آد یکم مردم را خیلی ساده فرض نکنید!
پاسخ:
از همه آن سوخت ها صحبت شده و آمارهایی داده شده. مگر مجبورید مطالعه نکرده اظهار نظر کنید

۰۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۲۶ شهرون درجه چندم

سلام علیکم حضور آقای دکتر

سخنرانی شما را در جمع اعضای مجمع متخصصان بسیج چهارمحال وبختیاری شنیدم.از یک جهت سخنان شما رد خصوص اقتصاد استراحتی ایران درست است.موضوع اصلی آن است که اگر در این قضیه راهی برای ابتکار عمل بخش خصوصی وجود ندارد و همه چیز در قبضه دولت است یا اگر هم نیست سپاه همه را در قبضه خود در آورده است.

اگر واقعا گرفتار اقتصاد استراحتی هستیم، من معتقدم که دولت ها ملت ساز هستند.

وقتی در این شکور سه هزار میلیارد تومان دزدید می شود و آب از آب تکان نمی خورد، همه به خود می گویند سهم ما از این دزدی چیست؟

پاسخ:
اولا همه جیز در قبضه سپاه نیست. سپاه از امکاناتش در زمان صلح برای سازندگی استفاده می کند. اشکالی که ندارد بلکه خیلی خوب است. اما دزد سه هزار میلیاردی دستگیر و اعدام شد. برای چند نفر دیگر نیز حکم اعدام صادر شد و چندین نفر هم جرایم سنگین شدند.  حدود 5 هزار میلیارد تومان از اموالشان مصادره شد. یعنی بیش از مبلغ اختلاس. سهم شما هم زندگی و سلامت است. و ان شاء الله عاقبت به خیری.
با عرض سلام و ادب و احترام
طبق توصیه شما کتاب فوق را جهت مطالعه دانلود کردم ولی به دلیل مشکلی که به نظر میاد مربوط به سیستم من میشه نتونستم از طریق سایت شما مبلغ مورد نظر رو به حساب کمیته امداد واریز کنم و اون رو توی صندوق کمیته انداختم امیدوارم مشکلی نباشه
متشکرم
پاسخ:
سلام منظور همان صندوق صدقات بوده
کتاب شما رو دانلود کردم
واقعا ممنون ک امکان دانلود رو فراهم کردید چون اگر نمیتونستم دانلود کنم اصلا حوصله ی گشتن توی کتاب فروشی ها و خرید کتاب رو نداشتم و ندارم.

به عنوان برادر کوچکتر یه پیشنهاد دارم,اگر تمامی کتاب هاتون رو ک تالیف کردید و یا کتابهایی ک در آینده تالیف میکنید رو امکان دانلودش رو فراهم کنید خیلی عالی میشه

ممنون
پاسخ:
سلام
تمام کتابهایم در سایت قابل دانلود است.
۱۰ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۲۲ دوستدار شما

بنظر می آید اقتصاد دولت آقای روحانی نه اقتصاد استراحتی است و نه اقتصاد مقاومتی بلکه اقتصاد مذاکره ای است.

بله اقتصاد مذاکره ای!!!

امیدواریم به خیر بگذره

۰۷ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۳ احد یاریاب
باسلام
امروز کتاب حضرتعالی را دانلود کردم حتما مطالعه می کنم واطلاعات خوبی را کست خواهم نمود
باتشکر احدیاریاب
واقعا مردانی مثل شما می توانند راه را نشان دهند .دولت باید از شما در اقتصاد استفاده می کرد 
چقدر شما مقام علمی دارید که توانستید  عبارت اقتثصاد استراحتی را تولید کنید مثل مبل راحتی . یا چیزی مثل دم پایی راحتی ...
دکتر دمت گرم .

۲۸ آذر ۹۲ ، ۱۵:۴۹ ناصح مشفق
مقدمه اش که خیلی جذاب بود امیدوارم همه کتاب همین طور باشد
تشکر جناب قدیری ابیانه ای که إن شاءالله نماینده دور بعدی کاشان خواهید بود.
چه بسا همین الآن هم با این فعالیت های تبلیغی و سخنرانی های هدفدار،پرکارتر از حداقل برخی نمایندگان باشید.
سلام
دکتر عاشق این کارت شدم ، خیلی کار زیبایی بود من نسخه قدیمی رو خونده بودم حالا ببینم این چی داره بازم ممنون که به طرفداراتون اعتماد دارید.
فقط خواهشن او پاسخ بالا رو فقط لینک خبری که خودتون زدید سایت رو بزارید بهتر من الان نیم متز اومدم پایین تا نظر بدم :)

اینم برای راحتی کار دوستان،
http://www.emdad.ir/epay/default.aspx

باتشکر،
وسلام.

با سلام.

پیشنهاد میکنم مصاحبه اقای هورتسل را با مشرقنیوز بخوانید

کریستوف هورستل (Christoph Hörstel)

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/271136/توافق-ژنو-دروازه-جاسوسی-از-ایران-است-دستاوردهای-هسته‌ای-ایران-با-این-توافق-از-دست-رفت-آلمان-سودی-از-این-توافق-نبرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">