پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ

۱

کشورهای عرب منطقه بشنوند؛ رژیم صهیونیستی تا حد امکان اعراب را خواهد کشت
مصاحبه "کسینجر" عمق سیاست‌های آمریکا را در قبال دنیا به ویژه خاورمیانه نشان می‌دهد بنابراین دلیل رفتارهای متناقص این کشور و اعمال تحریم‌‌ها را از جمله این سیاست‌های فاش شده در این مصاحبه است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با توجه به سوالی که این روزها مطرح است مبنی بر اینکه با توجه به اتخاذ نرمش قهرمانانه این روزهای جمهوری اسلامی ایران و امضای توافق‌نامه ژنو ، همچنین روشن شدن مواضع حق ایران  بر جهان، سوال‌هایی را در ذهن ایجاد می‌کند.
از جمله این سوال‌ها می‌توان به اینکه اگر تحریم‌های اصلی، نفتی بانکی اعمال شده از سوی آمریکا برداشته شود، به این معنی است  که مشکلات ایران و آمریکا حل خواهد شد؟ آیا مشکل آمریکا با ایران فقط بر سر موضوع هسته‌ای است؟ اشاره کرد.
عده‌ای نیز می‌گویند با توجه به توافقات و مذاکرات انجام شده باید نگاه‌های منفی را دور ریخت و به قولی "چشم‌ها را باید شست"  و از شعار انقلابی مرگ بر آمریکا فاصله گرفت، در نتیجه با نگاهی به مصاحبه "هنری کسینجر" سیاستمدار آمریکایی با "گلوبال ریسرچ" سعی به عمل آوردیم تا به جواب روشنی در این راستا برسیم و عمق استراتژی آمریکا در قبال ایران را دریابیم. 
  "هنری کیسینجر" وزیر خارجه آمریکا در دولت "ریچارد نیکسون"، سال گذشته در مصاحبه با پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" مطالبی را در مورد طرح آمریکا برای رسیدن به نظم نوین جهانی، مطرح کرده بود.

وی در این صحبت‌ها به پیش‌بینی آینده جهان و آنچه آمریکا باید انجام دهد، پرداخته بود، تحولات اخیر منطقه و رابطه‌اش با ایران با توجه به مذاکرات انجام شده و تحرکاتی که اخیرا آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا دارد، به بهانه‌ای برای مرور مجدد صحبت‌های این استراتژیست ارشد آمریکا بدل شد.  
 
 

اروپا هم می‌داند چه نمایش بزرگی در پیش رو است
  "کیسینجر" 89 ساله  در بخشی از این مصاحبه گفته است: «آمریکا در حال بازی دادن چین و روسیه است، و میخ آخر بر این تابوت نیز ایران خواهد بود که قطعا این کشور هدف اصلی اسرائیل است.


 ما به چین اجازه دادیم تا توان نظامی خود را افزایش دهد و به روسیه نیز اجازه دادیم تا از دوران کمونیسم شوروی خارج شود، تا این دو کشور به غلط احساس دلیری کنند، که همین امر هم به روند نابودی آن‌ها سرعت می‌بخشد.


 ما مثل هفت‌تیر کش فرضی هستیم که به رقیب تازه‌کار خود اجازه می‌دهد تا اول او اقدام به شلیک کند، و وقتی او خواست این کار را کند، ناگهان بنگ! (تیر می‌خورد و کشته می‌شود). جنگ پیش رو به حدی دشوار و سخت است که تنها یک ابرقدرت از عهده پیروزی در آن برمی‌آید، که آن‌ (ابرقدرت) هم ما هستیم.

به همین دلیل هم هست که اروپا این‌طور با شتاب به دنبال رسیدن به یک ابر دولت است، چراکه می‌داند چه چیز در حال رخ دادن است، و اینکه برای بقا، باید به یک ابردولت تبدیل شود.

عجله آن‌ها به من می‌گوید که آن‌ها کاملا از نمایش بزرگی که پیش رو داریم، مطلع هستند.

وای که چقدر این لحظه مسرت بخش را در رویاهای خود دیده‌ام.

 
 
باید 7 کشور را به دلیل منابعشان اشغال کنیم/ اسرائیل تا حد امکان اعراب را خواهد کشت
 
این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی ادامه داد: «اگر شما یک آدم معمولی باشید، می‌توانید با رفتن به یک روستا و زندگی در یک مزرعه خود را برای جنگ آماده کنید (با دور شدن از جنگ جان خود را حفظ کنید)، اما حتی آنجا هم باید یک تفنگ با خود داشته باشید، چراکه جنگ‌زده‌های گرسنه در آن اطراف هم پرسه خواهند زد.

همچنین، حتی اگر سران جامعه برای خود پناهگاه و مأمنی مطمئن داشته باشند، باز هم باید به همان اندازه مردم عادی جامعه احتیاط کنند، چراکه پناهگاه آن‌ها هم در معرض خطر شناسایی قرار دارد».  
 

وی افزود: «من به نظامیان گفتم که ما باید 7 کشور خاورمیانه را به دلیل منابعی که دارند، بگیریم و آن‌ها هم تقریبا این ماموریت را انجام دادند. همه می‌دانند که منظور من از این دستور به نظامیان چه بود.


 اما باید متذکر شوم که این نظامیان این بار بیش از حد گوش به فرمان بودند، این آخرین پله است، و این ایران است که توازن را بر هم زده است.

اما سوال این است که روسیه و چین تا کی می‌توانند ساکت بمانند و تنها نظاره‌گر این اقدامات آمریکا باشند؟ چرت روسیه و چین زمانی پاره می‌شود که اسرائیل با تمام توان شروع به جنگ کند و هر چقدر که بتواند اعراب را بکشد.

اگر همه چیز خوب پیش رود، نیمی از خاورمیانه، اسرائیلی خواهد بود.

 

  جوانان خود را برای جنگ آماده کرده‌ایم  

کسینجر در ادامه با اشاره به  بازی‌های رایانه‌ای که در دهه گذشته در آمریکا ساخته شده، دقیقا سناریوهایی را نشان می‌دهد که قرار است اتفاق بیافتد و آمریکا با انتشار این بازی‌ها قصد داشته جوانان خود را برای شرکت در چنین جنگ‌هایی آماده کند، گفت: جوانان ما در آمریکا و غرب، آماده شده‌اند، چراکه آن‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند تا سربازان و مسئولان توپخانه خوبی باشند، و زمانی که به آن‌ها دستور داده می‌شود تا به خیابان‌ها بروند و چینی‌ها و روس‌ها را بکشند، آن‌ها از این دستور تبعیت می‌کنند. 

 
گاهی وقت‌ها مرز میان بازی و زندگی شکسته می شود. دیگر معلوم نیست بازی می‌کنیم یا زندگی. شاید به همین خاطر باشد که تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌کوشند تا از طریق تولید بازی‌های رایانه‌ای خاص مقاصدشان را وارد زندگی واقعی انسان‌ها کنند .  
 
به عنوان مثال می‌توان به بازی "Red River" اشاره که در آن جنگی خیالی بین نیروهای ایالات متحده آمریکا و نیروهای آزادی خواه چین با کشور تاجیکستان در می‌گیرد که تمرکز اصلی آن بر روی رود سرخ می‌باشد.

این بازی را می‌توان نوعی شبیه ساز جنگی نیز تلقی کرد چرا که داستان و ریتم بازی شباهت بسیاری با جنگ های واقعی دارد . 

 

در نتیجه با تطبیق دادن صحبت‌های کسینجر می‌بینیم این هزینه‌های کلانی که برای ساخت و پرداخت این بازی‌ها صورت می‌گیرد بی‌دلیل نیست.  
 
 
تنها یک ابرقدرت باقی خواهد ماند/ تسلیحاتمان را در وقت مناسب به جهان نشان می‌دهیم
 
 وی نهایتا به هدف غایی آمریکا از جنگ‌آفرینی در خاورمیانه اشاره می‌کند: «ما در میان خاکستر به جا مانده (از این جنگ) می‌توانیم جامعه‌ای جدید بسازیم، نظم نوین جهانی، که در آن تنها یک ابرقدرت وجود خواهد داشت، ابرقدرتی که بهترین تسلیحات را در اختیار دارد؛ ما تجهیزاتی داریم که نظیرشان را هیچ ملت دیگری ندارد، و آنها را به وقتش به جهان معرفی خواهیم کرد.  
 
 

شایان ذکر است خبرنگار خارجی‌ای از سرلشگر جعفری سوال کرد : اگر هواپیمای رژیم صهیونیستی وارد خاک ایران شود و 10 بمب خود را بر روی شهر شما بریزد با چه می‌خواهید این هواپیما را منهدم کنید؟

 

 

سرلشکر جعفری نیز در پاسخ به این خبرنگار گفت: مهم نیست هواپیما چند عدد بمب و کجا می‌ریزد مهم این است که موقع برگشت این هواپیما رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت که در آن فرود بیاید. 



 

  صحبت‌های تامل برانگیز کسینجر سال گذشته هم بازتاب گسترده‌ای داشت، اما اهمیت این صحبت‌ها زمانی بیش از پیش روشن می‌شود که بدانیم کسینجر یکی از مهمترین استراتژیست‌های دولت آمریکا به شمار می‌رود که نظرات وی تاثیرات آشکاری بر سیاست‌های آمریکا دارد. 

 



" محمد‌حسن قدیری‌ابیانه " کارشناس عالی علوم دفاعی-استراتژیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارچی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این مقاله و بحث تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا گفت: یکی از دستاوردهای مذاکرات اخیر روشن شدن بخشی از اهداف آمریکا از تحریم‌هاست.


وی ادامه داد:  این خود دستاورد خوبی است و نشان می‌دهد که مسئله غرب، مسئله هسته‌ای نبوده و موضوع هسته‌ای ایران صرفا یک بهانه است حتی اگر ایران دست از حمایت از سوریه و فلسطین و حزب‌الله بردارد باز آمریکا به دشمنی خود ادامه خواهد داد زیرا ریشه این دشمنی درمناقع  نامشروعی است که آنها برای خود تعریف کرده‌اند و این با منافع مشروع ایران در تضاد است.  
 
  قدیری تصریح کرد:"کسینجر"عمق سیاست‌های آمریکا را در مصاحبه خود با "گلوبال ریسرچ:" مطرح کرده است و این گفته وی، که باید با هفت کشور را به دلیل منابعشان اشتغال کنیم ،ایران نیز جزو این هفت کشور است در حقیقت استراتژی غرب در قبال ایران را می‌توان از این جمله دریافت.  
 
 این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: ما باید مذاکرات را  ادامه داده و لحن ملایم دیپلمات‌های ما باید ادامه پیدا کند تا برای کسانی که فریب تبلیغات غرب را خورده اند دشمنی غرب با ملت ایران روشن‌تر شود این آگاهی موجب انسجام بیشتر ملی در کشور و مقاومت در قبال غرب خواهد شد. 
۹۲/۱۱/۰۵

نظرات  (۱)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/30992
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">