پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانهخبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک، با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب از کند یا متوقف شدن حرکت علمی کشور گفت: وزارت علوم با انتصاب افرادی که در فتنه دخیل بوده و یا سکوت کرده‏اند در رأس وزارت علوم و دانشگاه‏ها، حرکت علمی کشور را به سمت و سوی دیگری برده است
محمد‏حسن قدیری‏ ابیانه، کارشناس عالی امور استراتژیک، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب از کند یا متوقف شدن حرکت علمی کشور گفت: وزارت علوم با انتصاب افرادی که در فتنه دخیل بوده و یا سکوت کرده ‏اند در رأس وزارت علوم و دانشگاه‏ها، حرکت علمی کشور را به سمت و سوی دیگری برده است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم اهداف سیاسی و انتخاباتی و نه علمی را ملاک انتصابات خود قرار داده و می‏خواهند از فضای دانشگاه‏ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یارگیری کنند و این انتصابات و تحرکات باعث کند شدن فضای علمی کشور شده است.

مدیر تأسیس انجمن بین‏المللی نخبگان مسلمان به عدم شتاب‏گیری کشور در زمینه علم اشاره کرد و ابراز داشت: بی شک چنین روالی به جریان رشد علمی کشور لطمه خواهد زد و همه مسؤولان باید توجه داشته باشند که دانشگاه نیاز به فضای علمی و علم‏آموزی برای پیشرفت همه جانبه کشور دارد.

قدیری ‏ابیانه با بیان این‏که نباید فضای دانشگاه‏ها به محل جولان جریان‏های سیاسی تبدیل شود، تصریح کرد: سیاسی بودن و فهم سیاسی دانشجویان با سیاست بازی مغایرت دارد و به خاطر همین موضوع و عملکرد وزارت علوم در این زمینه، نگرانی مجلس شورای اسلامی را برانگیخته است، به نحوی که وزیر علوم در آستانه استیضاح قرار گرفته است.

کارشناس عالی امور استراتژیک با تأکید بر این که این روند در وزارت علوم و دانشگاه‏ها نگرانی همه دلسوزان انقلاب را برانگیخته است، عنوان داشت: انتصاب این گونه افراد و این تحرکات سیاسی در دانشگاه‏ها مغایر با مشی اعلام شده اعتدال و از نقاط ضعف دولت دکتر روحانی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ‏ها ابراز داشت: باید یکی از دغدغه‏ های دانشگاه و دانشگاهیان و مسؤولان ذیربط این باشد که بتوانند مسیر دانشگاه ‏ها را به سمتی هدایت کنند که نیاز بخش ‏های مختلف کشور، پیشرفت و تحقق چشم انداز کشور را فراهم کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه مسؤولان دانشگاه ‏ها و وزارت علوم باید این موضوع را در نظر داشته باشند که مسائل حزبی و گروهی را در جهت ‏دهی به دانشگاه ‏ها کنار گذارند و این دغدغه باید همه وزرا و مسؤولین عالی رتبه و تشکل های دانشجویی را فرا گیرد.

مدیر تأسیس انجمن بین ‏المللی نخبگان مسلمان افزود: نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه مراقب عدم انحراف دستگاه ‏های آموزشی به ویژه آموزش عالی باشند.

قدیری‏ ابیانه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برگزاری تورهای علمی کشور برای مسؤولان تصریح کرد: نه تنها مردم بلکه همه مسؤولان باید در جریان پیشرف‏ها و توانایی ‏های کشور در همه ابعاد قرار گیرند و بازدید های حضوری از این پیشرفت‏ ها و نیز معرفی توسط رسانه ‏های گروهی کار مهمی برای واقع بینی و شناخت توانایی‏ های کشور می‏باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی از مسؤولان بدون اطلاع از این توانایی‏ ها روحیه یأس و نا امیدی را در جامعه ترویج می‏ کنند که همیشه این مسأله مغرضانه نیست، بلکه نشان از عدم آگاهی او دارد و باید شناخت نقاط ضعف و  قوت کشور از اولویت‏ های مسؤولان باشد.

کارشناس عالی امور استراتژیک در پایان تأکید کرد: عزل و نصب‏ های جناحی به ویژه انتصاب فتنه‏گرانی که دغدغه دین و دنیای مردم را ندارند می‏تواند موجب بروز اختلافاتی در دستگاه‏های اجرایی باشد، به ویژه این‏که هرچه به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیکتر می‏شویم، فضای سیاسی در کشور تشدید و این فضا می تواند دانشگاه‏ها را از هدف اصلی خود دور نماید.

۹۳/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">