پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۲۶ ب.ظ

۰

واحد شهرکرد-برگزاری کرسی آزاد اندیشی باموضوع انتخابات ریاست جمهوری یاپارلمانی ویژه اساتید

دفترفرهنگ اسلامی درتاریخ 12دیماه کرسی باموضوع انتخابات آیاجمهوری یا پارلمانی که باحضور کارشناس جناب آقای دکترقدیری ابیانه برگزارگردید باتوجه به حساسیت موضوع نظریه سومی مطرح شداین که نظام رییس قوه مجریه وهیئت دولت نخست وزیر باشد وهمانطور که رییس جمهور معاونش رامنصوب یا عزل میکند رهبر رییس قوه مجریه رامنصوب یاعزل نماید سپس نخست وزیر برای وزرایش از مجلس رای اعتماد درخواست نماید.

 

 

مهمترین رکن حکومت قوه مجریه است درحقیقت رییس قوه مجریه باید معاون اجرایی رهبری باشد دراین صورت هم جمهوریت نظام برقرار است چراکه رهبر بواسطه مجلس خبرگان رهبری توسط مردم تعیین میگردد. کشورهای آمریکا، هند، آلمان و ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر رئیس جمهور را غیر مستقیم تعیین می کنند و هیچکس جمهوریت آن نظام ها را زیر سوال نمی برد. مثلا در آمریکا مردم مجلسی را به نام منتخبین الکتروال تعیین می کنند و آنها طی جلسه ای رئیس جمهور را تعیین کرده و منحل می شوند. چیزی شبیه به مجلس خبرگان رهبری که توسط مردم انتخاب می شوند و رهبری را تعیین می کنند. با این تفاوت که مجلس خبرگان رهبری برای مدت ده سال باقی است و حق نظارت و عزل و نصب رهبری را نیز دارد.

مجلس خبرگان رهبری از نظر حقوقی مقتدرترین مجلس جهان است چون می تواند با نصف بعلاوه یک رای رهبر را حتی بدون اینکه خطایی مرتکب شده باشد عزل و دیگری را نصب نماید. وی گفت فرد منتخب رهبری را می توان نخست وزیر، صدراعظم و یا حتی رئیس جمهور نامید. و قوه مجریه را زیر نظر رهبری اداره خواهد کرد. وی همچنین گفت وزارت اطلاعات نیز در شرایط انتخاب مستقیم رئیس جمهور توسط مردم باید به صورت سازمان در آید و رئیس آن را رهبری تعیین نماید تا رئیس جمهور و جناهش نتوانند برای تمدید دوره ریاست خویش از اطلاعات این وزارت سوء استفاده جناحی نمایند و رقبا را از این طریق از میدان به در کنند.

وی گفت هیچ نظام مستقلی نیست که ولایت مطلقه نباشد هر چند ولایت مطلقه زر و زور و تزوویر باشند. مثلا در آمریکا رئیس جمهور می تواند مصوبه کنگره را وتو کند و یا هر آن اراده نماید جنگ اتمی را آغاز نماید و ارتش باید مطابق با فرمان او اقدام نماید و این یک منطق مدیریتی دارد و آن اینکه تصمیم باید بر اساس اطلاعات اتخاذ گردد و برخی اطلاعات طبقه بنده شده و سری هستند که اعضای کنگره نمی توانند و نباید به آن دسترسی داشته باشند و چون رئیس جمهور بیشترین اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار دارد حرف آخر را در آمریکا و فرانسه رئیس جمهور و در برخی کشورها نخست وزیر یا پادشاه و یا دیگری میزند و و فقط کشورهای اشغال شده مثل افغانستان کسی را در کشور ندارد که حرف آخر را بزند.

وی گفت هیچ وسیله نقلیه ای اعم از دوچرخه و موتور و ماشین و هواپیما نیست که کنترل گاز و ترمز و فرمان آن مطلقا در اختیار راننده نباشد. وقتی می خواهند سوء قصد کنند کنترل فرمان و ترمز را از دست راننده خارج می کنند. کسانی که در تلاشند ولایت فقیه را تضعیف کنند در حقیقت قصد سوء دارند به همین لحاظ هم حضرت امام (ره) فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد. وی در ادامه گفت اگر نظام ولایی نبود باید این اختیارات را به کس دیگری می دادیم. لیکن لازمه اسلامی بودن نظام قرار گرفتن فرد دین شناس در راس امور است و به همین لحاط نیز ضرورت دارد نفر اول مملکت فقیه باشد.

قدیری ابیانه گفت از آنجا که در قانون اساسی قبلی اختلافاتی بین رئیس جمهور و نخست وزیر بروز می کرد تصمیم به حذف پست نخست وزیری گرفته شد که اشکال داشت زیر ا رئیس جمهور منتخب مردم ممکن است ظرفیت لازم را نداشته و روحیه دیکتاتوری در وی بروز کند و حوس نماید مستقل از رهبری عمل نماید هر چند خلاف قانون است. بنی صدر به 11 میلیون رایش می نازید و بعضی ها به تفاوت رای یازده میلیون رایی رئیس جمهور نسبت به نامزد دیگر برای منحرف کردن رئیس جمهور تاکید می نمایند.

وی گفت اگر نخست وزیر را مجلس انتخاب کند آنگاه محور اختلاف به اختلاف رهبر و مجلس خواهد انجامید که به صلاح کشور نیست. باید ولی فقیه سکاندار کامل حکومت باشد و البته به مردم هم به واسطه مجلس خبرگان رهبری پاسخگو خواهد بود.

 

۹۱/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">