پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۱، ۰۲:۴۴ ق.ظ

۰

غربی ها در تلاشند تا با استفاده از نادانی های اردوغان و امثال وی در کشورهای اسلامی ، مساله ام القرایی بودن ایران در میان کشورهای اسلامی را تحت الشعاع قرار دهند.

به گزارش سرویس بین الملل رویداد، نظریه ام القرایی جهان اسلام در ایران که در دهه 1360 مطرح شد به نوعی تبیین کننده خط مشی سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران و موقعیت آن در جهان اسلام است. اما همانطور که جهان اسلام شاهد می باشد، آمریکا تلاش های فراوانی را برای تغییر این موقعیت به سمت ترکیه و عربستان کرده که تا کنون هیچ گاه موفق نبوده است. لذا در این خصوص با دکتر قدیری ابیانه وارد گفتگو و نظر وی را جویا شدیم.

دکتر قدیری ابیانه اظهار داشت: آمریکا از گسترش اسلام ناب در جهان اسلام بیمناک است چرا که در صورت فراگیر شدن آن امکان غارت منابع کشورهای اسلامی را از دست خواهد داد و با اتحاد جهان اسلام تمدن بزرگ اسلامی به عنوان قوی ترین قطب جهان شکل خواهد گرفت. لذا آمریکا و قبل از آن انگلیس همواره درصدد به حاشیه راندن اسلام تلاش کرده اند. این دو کشور همیشه سعی کرده اند اسلام را تحریف کنند و بین مسلمان ها اختلاف بیاندازند. "در این راستا حتی انگلیس به فرقه سازی از جمله بهائیت و وهابیت پرداخت که نتیجه چنین تلاشی هایی بود.

وی افزود؛ هر چند که بهائیت در ایران شکست خورد، اما متاسفانه وهابیت در عربستان حاکم شد و وهابیت با تکیه بر سرمایه عظیم نفت در جهت انحراف کل جهان اسلام به منظور از بین بردن آن تلاش می کند و طبیعتا آمریکایی ها که نمی توانند قرآن را از بین مسلمانان حذف کنند به ترویج اسلام آمریکایی امید بسته اند.

دکتر قدیری ابیانه در ادامه فرمایشات خود گفت: اگر اسلام ناب که همان اسلامی است که در ایران رایج  می باشد ترویج نیابد، گسترش اسلام آمریکایی چه از نوع متحجر وهابی گونه مانند آنچه که در عربستان می باشد و اسلامی بی رنگ از نوع لائیک گونه در ترکیه، می تواند راه نجاتی برای گریز از شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی باشد.

لذا آمریکا ترجیح می دهد که اسلام لائیک و بی رنگ مثل اسلام حزب اردوغان، اسلام متحجر و بدرنگ و همچنین وهابیت در عربستان را تعقیب نماید اما در این خواسته خویش موفقیتی را کسب نخواهد کرد.

دکتر قدیری تاکید کرد که "بیداری اسلامی با محوریت ایران اسلامی رو به گسترش می باشد و حکام دست نشانده یکی پس از دیگری سقوط را تجربه خواهند کرد. اسلام ناب با محوریت ایران و با هدایت و رهبری ولایت، سدها و موانع را پشت سر خواهد گذاشت."

همچنین قدیری ابیانه در خصوص رویکرد دولت اردوغان که گاهی قوانینی در خصوص آزادی حجاب و استفاده از روسری برای بانوان مسلمان ترکیه تصویب می کند اما در واقع به جنگ با اسلام می درپردازد،   گفت:

اردوغان را نهایتا می شود یک مسلمان لائیک ارزیابی کرد. او حداکثر خواهان آزادی و رعایت حجاب است و نه بیشتر، ضمن اینکه در کشورش فحشا نیز آزاد می باشد. اردوغان به بازیچه ای در دستان آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است. وی بیش از اینکه به فکر اسلام باشد به فکر احیای حاکمیت دوران عثمانی از نظر سرزمین های تحت سلطه است و غرب (آمریکا و اسرائیل) از همین طمع او بهره می برند تا ترکیه را با خود همسو کرده و آن را به خدمت خود درآورند. البته غرب از نادانی اردوغان استفاده کرده و ترکیه را با سوریه و عراق نیز درگیر ساخت. حال آنکه اسرائیل که شعارش سلطه بر نیل تا فرات است و فرات از ترکیه سرچشمه می گیرد، مراحل تجزیه این کشور را با خام خیالی آقای اردوغان طی خواهد کرد.

۹۱/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">