پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۱ ق.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ محمد حسن قدیری ابیانه گفت: مسؤولان آمریکایی بارها، علت ناکامی سیاست‌های خود در برابر ایران را نداشتن یک پایگاه ثابت در ایران عنوان کرده‌اند. هدف آمریکا از مذاکره با ایران، راه اندازی سفارت در ایران به عنوان یک پایگاه ثابت برای جاسوسی، توطئه و در نهایت انقلاب نرم و سرنگونی نظام است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در خصوص برقراری رابطه ایران و آمریکا گفت: به شخصه با برقراری این رابطه مخالف هستم. ما از رابطه با آمریکا در اوائل انقلاب خاطره و تجربه خوبی نداریم. در یک دوره کوتاه مدت پس از پیروزی انقلاب یعنی، از 22 بهمن تا 13 آبان 1358، سفارت آمریکا در ایران به ظاهر فعالیت دیپلماتیک سالمی داشت، اما پس از تسخیر لانه جاسوسی، از سفارت، اسناد کودتا و جاسوسی به دست آمد. تا قبل از تسخیر لانه، با آمریکا ارتباط داشتیم ولی بعد از تسخیر، به یک باره آمریکا به دلیل از دست دادن پایگاه در ایران، مواضع خصمانه‌اش را رو کرد.

 کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک در پاسخ به این سوال که مذاکره با آمریکا در شرایط تحریم‌های کنونی می‌تواند به کاهش فشارها کمک کند، گفت: این که با مذاکره و رابطه مشکلات اقتصادی و تحریم های خارجی برطرف می شود، خیال خامی است. مذاکره در شرایط فعلی نه تنها به ایران کمک نمی‌کند، بلکه اگر در این شرایط ما مذاکره و مصالحه داشته باشیم، تحریم‌ها تشدید خواهد شد؛ چرا که این مذاکره در جامعه جهانی از موضع ضعف نظام تلقی می‌شود و این یعنی غرب و آمریکا یک گام بر علیه ما بر می‌دارند. امروزه عدم ارتباط ما از موضع قوت و بی نیازی نظام اسلامی از مستکبرانی همچون آمریکا تلقی می‌شود.

وی به جریان سفارت انگلستان در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که انگلیس در ایران سفارت داشت و ما با این کشور ارتباط دیپلماتیک داشتیم در عین حال علیه ما قطع نامه صادر می‌کرد و در جریان حوادث سال 88 نیز نقش سفارت خانه‌های خارجی در جریان براندازی نرم و کودتای رنگین پر رنگ بود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در خصوص اینکه آیا برقراری رابطه با آمریکا با دکترین انقلاب اسلامی همخوانی دارد، خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) در این خصوص جمله ای عمیق دارند، ایشان گفتند: "اگر روزی آمریکا آدم بشود، ما حاضر به برقرای رابطه می شویم"، رهبر انقلاب هم دقیقاً به این حرف اذعان می کنند ولی آمریکا به دلیل اینکه همواره به دنبال منافع نامشروع خود در کشورهای دنیا است، هیچ گاه قابل اعتماد نیست.

وی در خصوص تاثیر آمریکا در پیشرفت کشورها اذعان کرد: برای نمونه، آمریکا سال های سال با رژیم نامبارک ارتباط دیپلماتیک داشت ولی چه درصد زیادی از مصری‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند. طبق اخبار حدود یک میلیون نفر در مصر به خاطر بی سرپناهی در قبرستان های مصر سکونت دارند. اگر قرار بود رابطه با آمریکا به ملتی باشد می بایست وضع مردم مصر متفاوت بود.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به دنبال بهانه ای برای برقراری ارتباط با ایران است، تصریح کرد: آمریکا بدون شک، خواهان چنین رابطه ای است. از رفتار مسؤولان ارشد آمریکا می‌توان به این موضوع پی برد. مسؤولان آمریکایی بارها، علت ناکامی سیاست های خود در برابر ایران را نداشتن یک پایگاه ثابت در ایران عنوان کرده اند. هدف آمریکا از مذاکره با ایران، راه اندازی سفارت در ایران به عنوان یک پایگاه ثابت برای جاسوسی، توطئه و در نهایت انقلاب نرم و سرنگونی نظام است.

۹۱/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">