پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۴۲ ب.ظ

۱

در جلسه فرهنگی اساتید دانشگاه علم و صنعت مطرح شد: عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به اقتصاد ریاضتی منجر می‌شود

جلسه فرهنگی اساتید دانشگاه علم و صنعت با موضوع «کلیدهای پیشرفت و الگوهای توسعه» با سخنرانی دکتر قدیری ابیانه در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر قدیری ابیانه در بخشی از سخنان خود به بررسی «مطالبات عمومی و راهکارهای تحققق آن» پرداخت و گفت: یکی از مطالبات عمومی که جامعه انتظار آن را دارد این است که قیمت کالاها کاهش یافته و ارزانی به وجود بیاید که برای تحقق این مطالبه باید تولید را افزایش داده و تقاضا را کاهش دهیم.

وی گفت: پرهیز از اسراف و رعایت الگوهای مصرف منجر به عدم اتلاف سرمایه و کاهش تقاضا می‌شود، کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت و در نتیجه مهار تورم خواهد شد.

وی از «میزان تولید ثروت»، «میزان قدرت اقتصادی کشور»، «میزان مبادلات خارجی» و «میزان اسکناس منتشره» به عنوان عوامل موثر بر نوسان نرخ ارز یاد کرد و گفت: به نظر بنده اگر اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق پیدا نکند،‌ اقتصاد ریاضتی ایجاد خواهد شد.

دکتر قدیری ابیانه از افزایش سطح حقوق و دستمزدها به عنوان مطالبه دیگر مردم یاد کرد و گفت: راهکار تحقق این مطالبه آن است که درآمد سرانه کشور افزایش یابد و برای این منظور باید با کار و تلاش بیشتر و افزایش کمی و کیفی ساعت مفید کار و عواملی چند به این مهم دست یافت.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به وجود 25 روز تعطیلی مناسبتی سالانه در کشور، پایین بودن میزان مفید ساعت کاری و پایین بودن تعداد افراد شاغل در هر خانواده اظهار داشت: به نظر بنده با این شرایط اقتصاد کشور، اقتصاد رو به رو شد نیست.

دکتر قدیری ابیانه نیاز اقتصادی کشور در شرایط حاضر را صرفا 12 روز تعطیلات سالانه، 8 ساعت کار مفید روزانه و بار تکفل دو برابر ذکر کرد و گفت: اگر در شرایط حاضر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نکند، اقتصاد ریاضتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

لازم به ذکر می‌باشد، دکتر قدیری ابیانه فارغ التحصیل در رشته معماری با گرایش شهرسازی و دکترای علوم استراتژیک می‌باشد.

سرویس: دانشگاه و حوزه – آموزشی - چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱

۹۱/۱۰/۲۷

نظرات  (۱)

۲۷ دی ۹۱ ، ۲۱:۵۰ سارا جعفری
سلام و خسته نباشید

موضع گیری جمهوری اسلامی در مقابل اتفاقات و جنایاتی که علیه شیعیان پاکستان رخ می دهد چیست ؟ ممنون میشم جواب بدید چون بدجوری ذهنمو درگیر کرده
پاسخ:
سلام
ایران شدیدا این جنایات را محکوم نموده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">