پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۷:۲۰ ب.ظ

۰

گروه سیاسی دوشنبه 02 بهمن 1391: کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به مصداق خوارج زمان بودن گروه‌های سلفی گفت: پس از بیداری اسلامی آنها به عنوان ابزار غرب در جهت انحراف این خیزش اسلامی به دولت سوریه، حزب‌الله لبنان، دولت عراق و نیز شیعیان بیشتر کشورهای اسلامی اعلام جنگ کردند.

محمد‌حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) درباره جایگاه سلفی‌گرایی در منطقه و نقش این فرقه در ناآرامی‌ها و بحران‌های منطقه‌ای به ویژه در سوریه و عراق و تقابل آن با جمهوری اسلامی ایران گفت: ریشه این جریان به وهابیت بازمی‌گردد که خود وهابیت نیز توسط انگلستان در راستای سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» پدید آمد. همان طور که جریان قادیانی‌گری در پاکستان و بهائیت در ایران توسط انگلستان پشتیبانی و حمایت شد.

وی ادامه داد: در واقع اصل و اساس شکل‌گیری وهابیت در جهت ضربه زدن به اسلام و جلوگیری از وحدت اسلامی بود. سران خاندان آل سعود نیز از ابتدا حقوق‌بگیران انگلیس بودند و در این سال‌ها نیز به عنوان مأموران استعمار درصدد توسعه سلفی‌گری و به کارگیری پیروانش در راستای منافع استعمار بودند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: از زمانی که نظام کشورمان از سلطنتی به جمهوری اسلامی تبدیل شد و حدود 34 انتخابات در این کشور برگزار شد خصومت با شیعیان و کشورهای مستقل و ضد استعماری و نهضت‌های ضد صهیونیستی در دستور کار وهابی‌گری و سلاطین ضد مردمی قرار گرفته است و حمایتهای غرب و منابع عظیم مالی حاصل از نفت در کشورهای نفت‌خیز پشتوانه این توطئه‌ها بوده است.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: البته سلفی‌گری مدت‌هاست که مستقیم نیز ایران را مورد هدف قرار داده است. گروه عبدالمالک ریگی یکی از مظاهر همین توطئه‌هاست که از حمایت مستقیم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کاملا برخوردار بود. اما نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران توانسته آنان را محدود و منکوب کند.

وی تأکید کرد: امروزه سلفی‌گری در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، بحرین و لبنان و اخیرا در مصر فعالیت‌های گسترده‌تری را علیه تشیع و نیز علوی‌ها تدارک و عملیاتی کرده است و بسیاری از اعمال تروریستی توسط این گروه‌ها صورت می‌گیرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: به جد می‌توان گفت سلفی‌های تندرو مصداق خوارج زمان هستند که دیگران را غیر مسلمان دانسته و به خود حق می‌دهند دست به هر جنایتی بزنند. سازمان‌های چریکی سلفی‌ها مثل القاعده که اصولا توسط سیا راه‌اندازی شد در ادامه از کنترل آنان خارج گردید به نحوی که عملا شاخه‌های وسیعی از القاعده در کشورهای اسلامی ایجاد شد که البته به دلیل منافع مشترک این گروه‌ها و غرب در سوریه تحت هدایت و حمایت سازمان‌های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی یادآور شد: به ویژه پس از بیداری اسلامی آنها به عنوان ابزار غرب در جهت انحراف این خیزش اسلامی به دولت سوریه، حزب الله لبنان، دولت عراق و نیز شیعیان بیشتر کشورهای اسلامی اعلام جنگ کردند و در این جنگ نیز بسیار بی‌رحمانه عمل کرده‌اند.

قدیری ابیانه در پایان عنوان کرد: لذا در دشمنی گروه‌های سلفی با ایران اسلامی تردیدی وجود ندارد واگر آنها بتوانند در هر کشوری چه سوریه، چه عراق و چه کشورهای دیگر موفقیتی کسب کنند نیرویشان را در نهایت علیه ایران اسلامی بسیج خواهند کرد.

 

۹۱/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">