پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۴۸ ق.ظ

۰

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مصاحبه ای را 9 ماه قبل با اینجانب انجام داده بود در مورد یارانه ها که بنده در آن به ضرورت اجرای فاز دوم تاکید کرده بودم. اخیرا خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اینجانب تماس گرفت واجازه خواست تا آن را منتشر نماید. آمار آن را به روز کردم و مطالبی را در رابطه با سوء استفاده دولت از این جریان برای اهداف تبلیغاتی به نفع جریان انحرافی و از دست دادن اعتماد مردم به همین لحاظ و ضرورت تغییر در روش اختصاص یارانه به مردم و اینکه ضمن  اعتقاد به اصل هدفمندسازی معتقدم این دولت نمی تواند آن را دیگر به نحو صحیحی اجرا کند تاکید کردم و گفتم به همین لحاظ حمایت از جریان انحرافی دهها میلیارد دلار به کشور از بابت تاثیرش در تاخیر در هدفمندسازی بیان کردم  و افزودم که بعید می دانم شما بتوانید این مصاحبه را منتشر کنید که گفتند که روی خط ویژه برای مسئولان می توانند منتشر کنند که گفتم بلامانع است.

اما از آنجا که فقط بخشهایی از این مصاحبه در تایید ضرورت هدفمندسازی تحت "عنوان فاز دوم هدفمندی یارانه ها، مانع اتلاف سرمایه های کشور است" روی خط عمومی خبرگزاری منتشر شد و این مواضع با مواضع منتشره از سوی اینجانب در باره شرایط اجرای آن تفاوت دارد، لازم به توضیح است کهمتن نوشته اینجانب در مورد هدفمندسازی بلافاصله پس از نطق رئیس محترم جمهور در مجلس روی سایت شخصی ام قرار گفت که توسط رسانه های مختلف منتشر گردید.

البته سوء نیتی در اقدام خبرگزاری ایرنا احساس نمی کنم. کما اینکه قبلا بارها مصاحبه های اینجانب را به صورت کامل منعکس کرده اند که از این بابت از آنها تشکر می کنم ولی تصورم  این بود که مصاحبه را فقط روی خط ویژه منتشر نمایند.

ذکر این نکته ضروری است که کار مجلس در متوقف کردن هدفمندسازی را نمی پسندم. بلکه باید بر تحقق هدفمندسازی تاکید می کردند، لیکن آنرا مشروط به شرایط معقول می نمودند. زیرا بدون مصوبه مجلس دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد. لیکن معتقدم دولت به طرح هدفمندی به عنوان شرایط برد در هر صورت نگاه می کند. اگر مجلس مخالفت کند می گوید می خواهم پول در جیب شما بگذارم ولی مجلسی ها نمی گذارند و برای خود محبوبیت بخرد و اگر موافقت کند با پرداخت وجوهی به مردم در آستانه انتخابات آرائ عمومی را به نفع جریان انحرافی سوق دهد و بعد از پیروزی آثار مخرب آن را بر گردن مجلس بیاندازد و توقف پرداخت را اجتناب ناپذیر

البته شعارهای رییس محترم جمهور در ذکر مطالبی مثل اینکه "می خواهیم پول در جیب مردم بگذاریم و نمی گذارند" و یا "5 برابر کردن یارانه نقدی" را صرفا تبلیغات انتخاباتی برای باقی ماندن در قدرت می دانم. معتقدم اگر طمع ماندن در قدرت از طریق طرح پوتین مدودف و حمایت از جریان فاسد انحرافی را نمی کردند و در اطاعت از ولایت پایدار می ماندند و ادعاهای بی اساسی مثل اینکه چون من رای بیشتری نسبت به مجلسی ها آوردم پس حرف آخر ار وی باید به عنوان تنها نماینده !! مردم بزند که خود نیز به باطل بودن آن آگاهند، (هرچند رای بالایی در انتخابات آوردند) نمی زدند و روش منطقی در حذف یارانه ها و اختصاص بهینه آن بکار می بردند، بهتر بود که در این دولت هدفمند سازی به طور کامل انجام می شد.

اما متاسفانه رئیس محترم جمهور با روش غیر منطقی خود در حمایت از جریان انحرافی و طمع به باقی ماند در قدرت، خود به مانعی برای ادامه طرح هدفمندی تبدیل شدند و از این طریق دهها و بلکه صدها میلیارد دلار به کشور ضرر زدند.

متن مکتوب اینجانب منتشره در سایت شخصی ام در تاریخ 27 دیماه به شرح زیر است:

دولت با میدان دادن به جریان انحرافی، زمینه هدفمندسازی یارانه ها را از بین برد.

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۶ قبل از ظهر

باسمه تعالی

تاخیر در هدفمندسازی دهها میلیارد دلار زیان به کشور وارد کرده است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک

www.ghadiri.ir

همانطور که آقای رئیس جمهور در مجلس فرمودند تعامل و همکاری بین مجلس و دولت برای پیشبرد طرح های اساسی کشور ضرورتی انکار ناپذیر دارد.

علاوه بر آن اعتماد مردم به مسئولین برای همکاری و مشارکت عمومی برای موفقیت هر طرح اساسی امری حیاتی است.

اگر این اعتماد و تعامل وجود داشت و دولت با پشتوانه و حمایت و هدایت مقام معظم رهبری عرصه های جدیدی از تحول اقتصادی را با کار کارشناسی قوی رقم می زد، می شد تهدیدها و تحریم ها را به فرصتی برای تسریع در اصلاح ساختارهای اقتصادی تبدیل کرد. اما متاسفانه غروری که رئیس جمهور گرفتار آن شده است و فرصتی که به جریان انحرافی داده شد تا حاشیه سازی های زیادی را انجام دهد و عدم تعامل با مجلس و سایر مسئولان و طمع دولت به اجرای طرح پوتین - مدودف و باقی ماندن در قدرت و تدابیر اقتصادی پوپولیستی با هدف جمع آوری رای برای جریان انحرافی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، زمینه های تحول و اصلاح ساختار را از کشور گرفته است و از این بابت می توان گفت اصرار آقای احمدی نژاد در همسویی با جریان انحرافی و حرکت در مسیر انحرافی، دهها میلیارد دلار به اقتصاد کشور زیان وارد آورده است که باید عدم النفع ها را نیز به آن اضافه کرد.

مخالفت مجلسی ها با اجرای فاز دوم هدفمندی را نه تنها به این دلیل بلکه حداقل در بخشی از آنها ناشی از نگاه عوامانه برخی از آنها به مقولات اقتصادی می دانم.

با این وجود معتقدم که اولین ومهمترین کاری که باید رئیس جمهور بعدی انجام دهد هدفمندسازی یارانه ها به معنی حذف کامل یارانه ها و استفاده از این منابع عظیم در پیشرفت همه جانبه کشور، ایجاد اشتغال و انجام طرح های عمرانی و زیربنایی و درمانی و امثالهم است و بنده خود در انتخاب نامزد اصلح، یکی از معیارهایم، اعتقاد و عزم راسخ نامزد به هدفمندسازی کامل یارانه ها در کنار اصل اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و اطمینان از پایبندی و پایداری بر این اصل می باشد.

 

۹۱/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">