پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۴:۴۸ ب.ظ

۰

دیپلماسی وحدت؛ راهبری برای تشکیل امت واحده اسلامی

گروه سیاسی چهارشنبه 11 بهمن 1391: دشمن موقعیت ایران و رهبری جهان اسلام از سوی ایران را تشخیص داده، لذا ما باید تلاش کنیم امکانات متنوع و عظیم جهان اسلام در همه حوزه‌ها را برای مقابله با دشمنان و تقویت وحدت بسیج شود.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در مکزیک و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به لزوم تلاش کشورهای اسلامی در جهت کاهش اختلاف‌ها و توجه به وحدت اسلامی گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ابتدا وحدت مسلمانان حول نقاط مشترک را دنبال می‌کرده و همه مسئولان موظف بودند در این چارچوب فعالیت کنند.

وی افزود: طبیعتا مجمع تقریب مذاهب اسلامی به عنوان یک سازمان با هدف تقریب بار اصلی وحدت اسلامی را بردوش می‌کشد و به طور تخصصی و متمرکز باید در این راستا تلاش کند که این تلاش در سطح علما و افکار عمومی خواهد بود.

قدیری ابیانه گفت: این وحدت از یک طرف خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان در طرح تفرقه بینداز و حکومت کن است و از سوی دیگر لازمه تشکیل امت واحده اسلامی است، به خصوص در عصر حاضر که بیداری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و توطئه دشمنان در این رابطه افزایش پیدا کرده و جهان به سمت چند قطبی شدن و شکل‌گیری قطب بزرگ اسلامی پیش می‌رود، وحدت اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از عبارت دیپلماسی وحدت اسلامی یاد کردند، این دیپلماسی فراگیر است و همه دستگاه‌های مسئول را در بر می‌گیرد، اما به طور خاص و مشخص مجمع به این امر سفارش شدند و هدف نیز این است که امت واحده اسلامی در مقابل اردوگاه استکبار پایه‌گذاری و تشکیل شود.

سفیر پیشین ایران در مکزیک با ذکر اینکه تشکیل امت واحده اسلامی چشم‌انداز آینده امت اسلامی را ترسیم می‌کند، گفت: دیپلماسی وحدت اسلامی با حرکت در این مسیر افق‌های جدیدی برای جهان اسلام باز خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی چالش‌های پیش‌روی امت اسلامی اظهار کرد: چالش‌هایی که در راه وحدت مسلمانان وجود دارد از سوی استکبار جهانی هدایت می‌شود، استکبار منافع خود را در تجزیه و تفرقه جهان اسلام تعریف کرده است و این مستکبران توانسته‌اند در طول این سال‌ها حکومت‌های وابسته‌ای را به امت اسلامی تحمیل کنند و نیروهایی را برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تربیت کنند و به کمک استکبار این نیروها حکومت بر کشورهای اسلامی را به دست بگیرند.

قدیری ابیانه افزود: آنها امکانات جهان اسلام را به جای سوق دادن به سمت وحدت اسلامی به سمت تفرقه و دشمنی و خونریزی و حتی جنگ هدایت می‌کنند، نمونه آن تلاش عربستان، قطر و همپیمانانش با هدایت آمریکا در سوریه، دشمنی با حزب‌‌الله، توطئه علیه عراق، پاکستان و افغانستان است، البته هدف اصلی همه این توطئه‌ها ایران اسلامی است.

گفت: دشمن موقعیت ایران و رهبری جهان اسلام از سوی ایران را تشخیص داده است، لذا ما باید تلاش کنیم امکانات متنوع و عظیم جهان اسلام در همه حوزه‌ها را برای مقابله با دشمنان و تقویت وحدت بسیج شود.

سفیر پیشین ایران در مکزیک عنوان کرد: وهابیت توسط انگلیس پایه‌گذاری شد و گروه‌های سلفی توسط استکبار تقویت شدند، حتی گروه‌هایی مثل القاعده و طالبان در زمان اشغال افغانستان از سوی شوروی توسط آمریکا بنیان‌گذاری، تقویت و حمایت شدند، اما کنترل این گروه‌ها از دست استکبار خارج شد و به مثابه این حدیث که کسی که شمشیر ظالمی را تیز می‌کند، خودش نیز گرفتار می‌شود، آمریکا گرفتار آنها شده است ولی هنوز درس نگرفته و در سوریه از سوی آمریکا این گروه‌های سلفی برای مقابله با مردم سوریه تجهیز می‌شوند.

وی در پایان گفت: در آینده آمریکا و غرب گرفتار مصیبت این‌ گروه‌های سلفی خواهند شد، این گروه‌ها عوامل استکبار جهانی و نیروهای متحجری هستند که برای جنایت و تندوری تربیت شده‌اند و اهرمی در دست استکبار هستند که به نمایندگی از اسلام آمریکایی با مسلمانان و استقلال کشورهای اسلامی مقابله می‌کنند.

۹۱/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">