پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۲۳ ب.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک پایدار بودن بر ولایت مداری، اعتقاد کامل به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی و توانایی بسیج کردن فکر و توان کشور را از جمله ویژگی های رییس جمهور آینده عنوان کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ولایت مداری را از شاخصه های اصلی ریاست جمهوری دانست و با اشاره به این که رییس جمهور باید به نظام اسلامی، اسلام و انقلاب اسلامی اعتقاد کامل داشته باشد گفت: رییس جمهور آینده باید ولایت مدار باشد و در این مورد صادق بوده و بر آن پایدار بماند.

وی با تأکید بر این که رییس جمهور باید بداند مدیریت کشوری را به دست می گیرد که مردمی بی نظیر در دنیا دارد و رهبر آن فقیه بوده و  باید از او اطاعت کند، اظهار داشت: بسیاری از مردم در راه پیروی از ولایت و حفظ اسلام و نظام حاضر هستند از جان خود هم بگذرند اما رییس جمهور باید افزون بر داشتن حداقل ها، توانایی داشته باشد تا در زمینه های مختلف فعالیت کند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با بیان این مطلب اظهار داشت: لازم نیست رییس جمهور در همه رشته ها بالاترین تخصص را داشته باشد بلکه وی باید با مدیران قوی تر از خود همکاری و  از نیروهای فکری، متخصص و متعهد استفاده کند.

قدیری ابیانه با تأکید بر این که رییس جمهور آینده باید بتواند مجموعه فکر و توان کشور را بسیج کند و منافع را پیش ببرد، ابراز داشت: من به معجزه گری توسط مدیریت ها معتقد نیستم بلکه اگر مردم به آنچه وظیفه شان است عمل نکنند، از دست مدیریت ها هم کار چندانی برنخواهد آمد بنابراین مدیریت صالح واجب است اما مردم هم باید به وظیفه عمل کنند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: من معتقد به مشارکت مردم در همه امور هستم زیرا در هر عرصه ای که مردم مشارکت کردند، پیروزی حاصل شده است؛ در زمان امیرمؤمنان(ع) حاکم معصوم داشتیم اما چون مردم به وظیفه خود عمل نکردند به نتیجه دلخواه نرسیدیم.

کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: باید برای مردم این را روشن کنیم که پیشرفت کشور بستگی به تلاش آحاد جامعه دارد و عملکرد و رفتار تک تک مردم در تحقق وضعیت کلان کشور مؤثر است.

قدیری ابیانه با اشاره به نظام پارلمانی و ریاستی عنوان داشت: نظام ولایتی از دونظام یادشده مطلوب تر است، زیرا در این صورت ولی امر مسلمین است که مهم ترین مسؤول کشور یعنی مسؤول اجرایی را انتخاب می کند و هر موقع هم که تشخیص داد، او را جابجا می کند.

وی ادامه داد: وقتی از طریق مجلس خبرگان رهبری که منتخب مستقیم مردم است، نفر نخست کشور را انتخاب می کنیم، به طور طبیعی او باید بتواند بیش از هرشخص دیگری مسؤول اجرایی را تعیین کند که البته آن وقت با خللی که در یک سال قبل و بعد از انتخابات به وجود می آید، مواجه نمی شویم.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که این طرح فوائد بسیاری دارد، ابراز داشت: وقتی ولی امر مسلمین رییس جمهور را انتخاب کند، ثبات کشور بالا می رود و پیشرفت کشور و چشم اندازهای ترسیم شده با سرعت محقق می شود به عنوان نمونه امیرمؤمنان(ع) خودشان مسؤولان اجرایی و استانداران را تعیین می کردند.

کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: وقتی از نظر توانایی افراد کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی را با شورای عالی امنیت ملی، کمیسیون فرهنگی مجلس را با شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون اقتصادی را با شورای عالی اقتصاد کشور مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که وقتی انتخاب با مسؤولان باشد، امکان این که نخبه ترین ها انتخاب شوند وجود دارد.

۹۱/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">