پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۰۹:۵۶ ب.ظ

۰

یک کارشناس مسائل سیاسی، گفت: نامزدی که برای رای آوردن خود را به مراکز قدرت و ثروت نزدیک می‌کند قطعا نمی‌تواند نماینده‌ای صالح برای ملت باشد.

۳۱ خرداد ۹۰

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب به نمایندگان و نامزدهای انتخابات مجلس مبنی بر پرهیز از نزدیک شدن به کانون‌های ثروت و قدرت اظهار داشت: نمایندگان باید با توجه جدی به هشدارهای رهبر معظم از نزدیک شدن به مراکز و افراد ثروت و قدرت اجتناب کنند و مردم نیز باید با نگاه صحیح، کسانی را که در انتخابات تبلیغات سنگین می‌کنند رای ندهند چراکه این نمایندگان قرار است سرنوشت بودجه و انتخاب مدیران کشور را به عهده بگیرند.

وی گفت: ضعف فرهنگ انتخابات در جامعه و عدم پایبندی برخی نمایندگان به وظایف خود موجب شده است که در بخش‌هایی از کشور مردم از نامزدها و نمایندگان توقعات نامعقول و نامربوط پیدا کنند و این موضوع موجب گرایش کاندیداهای مجلس و انجام هزینه‌های هنگفت برای انتخابات می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حداکثر حقوق یک نماینده مجلس درطول ۴ سال نمی‌تواند بیش از ۷۰-۸۰ میلیون تومان باشد، گفت: صرف صدها میلیون تومان هزینه تبلیغاتی توسط نامزدها برای ورود به مجلس مسئله‌ساز و جای سؤال بسیاری است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط کشور رفتار برخی از کاندیداها موجب شده که مردم انتظار داشته باشند که فردی که خود را نامزد ورود مجلس می‌کند باید هزینه‌های سنگین بکند مثلا مساجد را فرش کند، به مراکز خیریه کمک کنند. به کارهای عمرانی شهر یا روستا رسیدگی کند؛ بنابراین نامزد انتخابات برای اینکه بخواهد خود را انسان موجه و خیری معرفی کند، دست به هزینه‌های سرسام‌آور می‌زند تا نشان دهد که فرد شایسته‌ای برای نماینده مجلس است.

وی گفت: بنا بر گفته اکثر نمایندگان ۸۰ درصد از مراجعین به آنها تقاضای وام و مسایل این قبیل دارند که این اصولا جزو وظایف نمایندگی نیست. بنابراین این امور موجب می‌شود که روابط جای ضوابط را گرفته در نتیجه این نماینده دیگر نمی‌تواند در قبال معضل احیاناً پارتی‌بازی برخی مسئولان لب به اعتراض بگشاید و درحقیقت وامدار مراکز قدرت و ثروت شود.

وی افزود: اگر این نمایندگان بخواهند به وعده‌های نامربوطی که قبل از انتخابات می‌دهند عمل کنند ناچار خواهند بود از ورود وظایف قانونی خود فراتر رفته و دچار زد وبند شوند که این ریشه فساد است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نامزدی که برای رای آوردن خود را به مراکز قدرت و ثروت نزدیک می‌کند و هزینه‌های آنچنانی را در طول انتخابات متقبل می‌شود قطعا نمی‌تواند نماینده‌ای صالح برای ملت باشد.

قدیری ابیانه تاکید کرد: هر چه یک نماینده بیشتر برای انتخابات هزینه کند مردم باید به او نمره منفی‌تری بدهند و از انتخاب چنین فردی پرهیز کنند، بنابراین درغیر این صورت بروز مفاسدی مانند ماجرای شهرام جزایری امری طبیعی خواهد بود.

وی یادآور شد: عمق فساد یکی از نمایندگان مجلس تا آنجا بود که سربرگ و مهر خود را در اختیار شهرام جزایری قرار داده بود و او می‌توانست بدون اطلاع او نامه را صادر کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ انتخابات در کشور اصلاح شود، گفت: رسانه‌های گروهی از هم اکنون باید برای روشن شدن افکار عمومی برنامه‌ریزی کرده و مسائل را به گوش مردم برسانند
۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">