پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۱۴ ب.ظ

۰

خودباوری مردم عامل دستیابی به دستاوردها و تکنولوژی هاست.

  ایران رهبر قطب اسلامی

سی و چهار سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، انقلاب شکوهمندی که به رهبری امام (ره)، فداکاری و وحدت کلمه مردم به پیرورزی رسید. بی شک انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته که از جمله آنها می توان جایگزینی نظام اسلامی بر اساس شریعت اسلام به جای رژیم خودفروخته و وابسته به عنوان مهمترین دستاورد آن عنوان کرد.

در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، کشاورزی، صنعتی، خودکفایی، آموزش عالی و بسیاری دیگر از عرصه ها شاهد دستاوردهای انقلاب بودیم و هستیم، در همین رابطه برنامه نگاه روز گروه ایران و جامعه رادیو ایران در گفت و گوی حضوری با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه تحلیل گر مسائل اقتصادی به بررسی این دستاوردها پرداخته است.

 

تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه تحلیل گر مسائل اقتصادی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را خودکفایی کشور دانست و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عدم وابستگی ایران به کشورهای بیگانه  و مبتنی بر اسلام بودن آن می باشد.

وی افزود: بنای آمریکا و استعمار بر عقب ماندن کشورهای نفت خیز و عدم پیشرفت آنها و استراتژی آنان وابستگی به فروش نفت خام بود. اما در این میان ایران راه پیشرفت را در عرصه های مختلف پیش گرفت

 

تحقق شعار اگر بخواهیم، می توانیم

این تحلیل گر اقتصادی عنوان کرد: شعار خودباروی که با کلام امام (ره) «اگر بخواهیم می توانیم» شروع شد به شعار «خواستیم و توانستیم» تبدیل شد. همچنین با وجود تحریم ها و محدودیت های، کشور ایران توانست پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه های مختلف داشته باشد که در این راستا موقعیت جهانی ایران تغییر پیدا کرد و می توان گفت در حال حاضر ایران پر نفوذترین کشور در کل جهان اسلام به شمار می رود.

در حوزه اقتصاد نیز ایران دستاوردهای بسیاری داشته که می توان به محرومیت زدایی و خودکفایی، کشاورزی و اجرای شدن اصل 44 و بحث اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرد....

وی درباره اقتصاد ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی ایران گفت: قبل از انقلاب در حالیکه جمعیت ایران 35 میلیون نفر بود،  روزانه 5 میلیون 400 هزار بشکه صادر می شد ولی اکنون حداکثر 2میلیون 300 هزار بشکه صادر می شود به این معنا که میزان صادرات نفت قبل از انقلاب به ازای هر ایرانی "از نظر تعداد بشکه" 5 برابر الان بود و با وجود اینکه میزان صادرات نفت یک پنجم قبل از انقلاب شده است، دستاوردهای زیادی نیز در کنار آن حاصل شده است

 

تحول در عرصه آموزش

دکتر محمد حسن قدیری با بیان اینکه قبل از انقلاب ایران  تنها 120هزار دانشجو و اینک 5/4 میلیون دانشجو دارد، گفت: هرسال بعد از انقلاب و در طی این 34 سال بیش از کل ظرفیت قبل از انقلاب و به تعداد ظرفیت، دانشگاه ها اضافه شده است و این نشان دهند تحول در عرصه آموزش می باشد.

وی همچنین گفت: تبلیغات بسیار وسیعی قبل از تحریم بنزین صورت گرفت که اگر بنزین ایران مورد تحریم قرار بگیرد، اقتصاد ایران کاملاً فلج خواهد شد اما اکنون ایران صادر کننده بنزین شده است

یکی دیگر از مقوله های مهم دستاوردهای انقلاب بحث دستاوردهای فرهنگی می باشد، دین دستمایه و بن مایه اصلی انقلاب اسلامی ایران بود و به تبع آن فرهنگ هم همین طور...

با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب دینی و فرهنگی است، دکتر قدیری موفقیت انقلاب را در عرصه فرهنگ نیز ارزیابی کرد و گفت: یکی از علل پیشرفت غرب جدایی دین از سیاست می باشد. آنها با این روش به پیشرفت صنعتی دست یافتند اما در مسائل اخلاقی گرفتار شدند. مسلماً دین هنگامی که کنار زده شود جامعه به انحطاط کشیده  می شود.

وی با بیان اینکه در بعد فرهنگی ایران پیشرفت های بسیاری شده است اما نقاط ضعفی هم هنوز در آن دیده می شود، افزود: اگر مسائلی مانند اسراف، وجدان کاری و... اصلاح شود و همه مردم و مسئولین به آن بیشتر توجه کنند شاهد پیشرفت بیشتری در کشور خواهیم بود.

برخی از دستاوردهای انقلاب به نظر می رسد آنطور که باید و شاید تبلیغات صحیحی برای آنها صورت نگرفته و شاید به این دلیل باشد که تعدد این دستاوردها باعث شده است که مردم حساسیت خود را نسبت به این مسائل از دست بدهند. در حوزه پزشکی دستاوردهای قابل توجه ایی انجام گرفت که باعث حیرت جهان علم پزشکی شد که منجر به کسب جوایز بین المللی شد، همچنین در حالیکه بحث سدسازی احتیاج به تکنولوژی و توان فنی بسیار بالایی دارد ایران در حوزه سد سازی یکی از 3سدساز جهان شناخته شد و از طرفی به دلیل اینکه ایران با کم بود آب نیز مواجه است، سدسازی می تواند در بالا بردن ارزش اقتصادی و کلان اقتصادی بسیار موثر باشد.

در دستاوردهای نظامی نیز کشور ایران پس از انقلاب و در طی این 34 سال پیشرفت چشمگیری شده است و ایران توانسته به برکت حضور مردم و ارتش و سپاه پیشرفته ترین موشک ها و هواپیماها را بسازد.

این پیشرفت های چشمگیر جای سوال دارد که چه عاملی باعث شد تا در مردم ایران این خیزش علمی به پا شود و منجر به دستیابی این دستاوردها شد؟

دکتر محمد حسن قدیری در پاسخ به این سوال گفت: نیاز مردم یک کشور باعث می شود تا خیزشی عظیم در آنها به پا خیزد، همچنین خودباوری مردم عامل دستیابی به دستاوردها و تکنولوژی هاست، عاملی که غرب سعی داشت تا وابستگی را جایگزین آن نماید و از ایران کشوری وابسته بسازد.

ایران رهبر قطب اسلامی

وی افزود: ایران در طول این 34 سال، پیشرفت های بسیاری کسب کرده است، از جمله ساخت سدکرخه توسط سپاه می باشد، سدی که دهها برابر سد کرج بزرگتر می باشد. همچنین پیشرفت ایران در حوزه انرژی هسته ای با جوانانی با سن و سال کم، بسیار قابل تقدیر است. جوانانی که با انگیزه توانسته اند به پیشرفت های علمی خوبی دست یابند، از جمله فعالیت های اخیر جوانان تولید صفحات اورانیوم 20 درصد می باشد که برای تولید رادیوداروها می باشد، رادیوداروها، عمر بسیار کوتاهی دارند اما در تشخیص درد و بیماری بسیار کمک می کند.

دکتر قدیری در پایان درباره تاثیر انقلاب اسلامی ایران در تداوم بیداری اسلامی خاطر نشان شد: استراتژیست های دشمن معتقدند که رهبر طبیعی بیداری اسلامی کشور ایران است، ایران دارای موقعیت ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک و ژئو اکونومیک که بر هم  منطبق هستند می باشد و در مرکزیت جهان اسلام واقع می باشد همچنین جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می رود که یکی از این قطب ها قطب اسلامی است و ایران رهبر این قطب به شمار می رود.

۹۱/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">