پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳ ب.ظ

۰

غرب به دنبال تضییع حقوق هسته ای ایران است

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳ ب.ظ

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصولا کشورهای غربی به دنبال حل مساله‌ای نیستند تصریح کرد: با توجه به اینکه غرب همیشه به دنبال بحران‌سازی و ایجاد مساله در منطقه است و این در شرایطی است که اصلا مساله‌ای وجود ندارد و تنها یکسری فضاسازی رسانه‌ای غرب در منطقه و نیز علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود که همیشه هم با شکست روبرو شده است

فرافکنی غرب در آستانه مذاکرات تهران و آژانس تکرار شد

ترساندن ایران با عروسک پوشالی شورای امنیت

دور جدید مذاکرات میان ایران و آژانس در روزهای آتی در حالی برگزار می‌شود که غرب با به کارگیری عروسک پوشالی شورای امنیت و فضاسازی منفی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دنبال تحمیل زیاده خواهی های خود به تهران است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصل تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید دارد بگونه‌ای که جهانیان اذعان دارند ایران اولین کشوری است که بیشترین همکاری را با آژانس داشته است. در این چارچوب منابع خبری از سفر هیئت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران تا دو روز دیگر گزارش دادند.:منابع خبری با انتشار این خبر افزودند آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد هیئتی از بازرسان خود را به ریاست "هرمان ناکرتس" برای دور جدید مذاکرات تا دو روز دیگر به تهران اعزام کند.برخی منابع آغاز این دور از مذاکرات بین ایران وهیئت بازرسان آژانس در روز چهارشنبه خبر دادند.

این سفر در حالی برگزار می‌شود که همزمان غربی‌ها به دنبال اعمال فشار بر ایران برای تحمیل خواسته‌های خود به تهران در لوای خواسته‌های آژانس هستند. آنها سه اصل تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ، خروج اورانیوم غنی سازی شده از ایران و جمع آوری تاسیسات فوردو را طلب می‌کنند. آنها برای اجرای سناریوی خود ادعای پارچین را مطرح کرده‌اند. در این میان ایران ضمن تاکید بر همکاری با آژانس پذیرش هرگونه زیاده خواهی را رد کرده است. در این میان غربی ها که تسلیم شدن ایران در برابر زیاده خواهی آژانس را مقدمه ای برای باجگیری از ایران در مذاکرات ۱+۵ می‌دانند برآنند تا فضا را چنان چینش‌کنند که ایران در نهایت وادار به پذیرش این سناریو شود. نمود این طراحی را عملکرد خبرگزاری فرانسه است که در گزارشی مدعی شد که اگر تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مذاکرات روز چهارشنبه به توافقی درباره افزایش بازرسی‌ها دست نیابند، ایران با ارجاع احتمالی پرونده‌اش به شورای امنیت سازمان ملل در اوایل ماه مارس روبروست. خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر گزارش داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دقت تاسیسات هسته‌ای اعلام شده ایران را تحت نظارت قرار داده است اما خواستار این است که ایران اجازه دسترسی به سایت‌ها، دانشمندان و اسنادی که در فعالیت‌های نظامی نسبت داده شده به تهران دخالت دارند، بدهد. ایران معتقد است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتیجه‌گیری‌هایش را بر مبنای اطلاعات دروغ از سازمان‌های جاسوسی خارجی دریافت کرده است، اطلاعاتی که به ایران اجازه دیدن آنها را نداده‌اند. فضاسازی غربی‌ها در حالی صورت گرفته که آنها تلاش دارند تا با ادعای تشدید تحریم‌ها، پذیرش خواسته‌های آژانس را مطالبه‌ای مردمی سازند تا ایران وادار به پذیرش زیاده خواهی آژانس و در اصل غرب نمایند. در همین حال رویترز به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شد که به نظر می‌رسد ایران تبدیل مقادیر کم اورانیوم با غنای بالای خود به سوخت راکتور را از سر گرفته است، فرآیندی که اگر گسترش یابد می‌تواند زمان بیشتری را برای مذاکرات بین واشنگتن و تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران فراهم کند. خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر گزارش داد: این احتمال که ایران در حال تبدیل اورانیوم غنی‌ شده به سوخت است یکی از معدود روش‌هایی است که می‌تواند از وقوع بحرانی تا اواسط تابستان سال میلادی جاری جلوگیری کند. غرب با این ادعا تلاش کرده تا چنان وانمود سازد که ایران در مسیر مخفی کاری هسته‌ای پیش می رود و غرب باید به مقابله با آن بپردازد. البته فرافکنی غرب برای باج خواهی به همین جا ختم نشده چنانکه روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شد ایران و حزب‌الله در حال ایجاد یک شبکه شبه‌نظامی در داخل سوریه هستند. ادعای مذکور در حالی مطرح شده که غرب با منفی نشان دادن نقش منطقه‌ای ایران به دنبال توجیه سیاست‌های خصمانه علیه ایران است.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی با اشاره به مجموع این تحرکات تاکید دارند که غربی‌ها برآنند تا ایران را در برابر مجموعه‌ای از پرونده‌ها قرار دهند تا ضمن تلخ کردن کام ملت ایران از حماسه بزرگ ۲۲ بهمن طرح تحمیل زیاده‌خواهی‌ها علیه ایران را اجرایی سازند.

سیاست روز در گفت‌وگو با کارشناسان ابعاد مختلف اهداف غرب از این فرافکنی‌ها را بررسی کرده است که در ذیل می‌آید.

 

غرب به دنبال تضییع حقوق هسته ای ایران است

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصولا کشورهای غربی به دنبال حل مساله‌ای نیستند تصریح کرد: با توجه به اینکه غرب همیشه به دنبال بحران‌سازی و ایجاد مساله در منطقه است و این در شرایطی است که اصلا مساله‌ای وجود ندارد و تنها یکسری فضاسازی رسانه‌ای غرب در منطقه و نیز علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود که همیشه هم با شکست روبرو شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه غرب خود می‌داند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان صلح‌آمیز و در چارچوب قوانین بین‌المللی است ولی با جوسازی منفی سعی می‌کنند یک جنگ روانی را علیه کشورمان ایجاد کنند که این جوسازی نیز همه از سوی خودشان طراحی و اجرا می‌شود.

قدیری با اشاره به اینکه غرب به دنبال تضییع حقوق جمهوری اسلامی ایران است خاطر نشان کرد: کشورمان از این تهدیدات بیمی ندارد و در مقابل هر تهدید و تحریفی با قدرت می‌ایستد. راه‌پیمایی مردم در روز ۲۲ بهمن نیز موجب شد غرب به شدت شوکه شود و این هذیان‌ها را علیه فعالیت هسته‌ای کشورمان مطرح کند.

امریکا به دنبال امتیاز گیری از ایران است

مهدی مطهرنیا دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز دراین خصوص گفت: مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی و نیز ایران و ۱+۵ در مورد پرونده هسته‌ای تحت تاثیر بافت متن روابط ایران و آمریکا قرار می‌گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا سعی کرد با اعلام مذاکره مستقیم بارهبری و مقامات ایران، جمهوری اسلامی ایران را در وضعیت کیش و مات قرار دهد چرا که پذیرش مذاکره در موقعیت ضعف دیپلماتیک و فشارهای تحریم مشروعیت رفتار و کنش ایران را به همراه و موجب مخالفت مقام معظم رهبری شد.

وی گفت: بنابراین امروز شاهد هستیم مذاکرات ایران و آژانس و نیز ایران و ۱+۵ از نظر عملیات رسانه‌ای چنین تحرکاتی آغاز و این جوسازی و فضاسازی منفی دراین مسیر و چارچوب پرونده ایران ۱+۵ ادامه خواهد داشت.این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: مذاکره ایران و ۱+۵ و آژانس روابط ایران و غرب به ویژه آمریکا را تحت شعاع و جناح‌بندی بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت و چنین رویکردی دور از انتظار نخواهد بود.

 

۹۱/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">