پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۲ ب.ظ

۰

گروه سیاسی: مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام برقراری ارتباط بین نخبگان جهان اسلام، فعال‌کردن آنها در جهت بیداری اسلامی، دفاع از حقوق اسلام و مسلمانان، فعال‌کردن آنها در ارتباط صحیح با سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ادیان برای خنثی‌کردن تبلیغات علیه اسلام و مسلمان را از جمله اهداف این انجمن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طی حکمی محمدحسن قدیری ابیانه را به عنوان مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام منصوب کرد.

اولین اجلاس جهانی نخبگان جهان اسلام با توجه به رخداد بیداری اسلامی و ضرورت ارتباط هر چه بیشتر نخبگان در شرایط فعلی جهان مردادماه سال 86 برگزار شد، اما پس از آن سامان‌دهی و استمرار این اجلاس با توقف مواجه شده بود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که پایه‌گذار تشکیل این اجلاس بود، پس از گذشت قریب به 5 سال به منظور احیای این حرکت ارزشمند، قدیری ابیانه را به عنوان مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام منصوب کرده است.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به این انتصاب اظهار کرد: در اولین اجلاسی که در سال 86 به ابتکار حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد برگزار شد، مقرر شد انجمن نخبگان جهان اسلام تشکیل شود، اما تشکیل این انجمن متوقف شده بود.

وی افزود: اخیراً رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بنده پیشنهاد دادند که این مسئولیت را با توجه به تجربیاتی که در بُعد بین‌المللی دارم بر عهده بگیرم و من نیز از این پیشنهاد استقبال کردم.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام خاطرنشان کرد: به منظور شکل‌دهی، تأسیس و فعال‌کردن این انجمن سعی خواهیم کرد از نخبگان ایران و همچنین نخبگان جهان اسلام استفاده کنیم.

وی در مورد برنامه‌های آتی خود برای انجمن گفت: در ابتدای امر اقداماتی از جمله تدوین اساس‌نامه، تعیین معیارهای نخبگی، شناسایی نخبگان و انتخابات از بین آنها برای تشکیل مجمع عمومی و سپس انتخاب ارکان مسئولان انجمن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

قدیری ابیانه افزود: همچنین تدوین پیش‌نویس اهداف و سیاست‌ها و استراتژی‌ها و راهکارها از دیگر اقدامات لازم در حال حاضر است که طبیعتاً وقتی انجمن تشکیل و مجمع عمومی برگزار شد، به تصویب مجمع خواهد رسید و پس از آن اقدامات لازم برای ثبت این انجمن در داخل کشور و در سطح جهان صورت خواهد گرفت.

وی در مورد برنامه‌های آتی انجمن و فعالیت‌های آن در سطح جهان گفت: در نظر داریم انجمن را در سطح بین‌الملل به ثبت برسانیم به نحوی که بتواند در آینده در قالب سازمانی غیر دولتی به عنوان مشاور سازمان‌های بین‌المللی عمل کند و بتواند فعال باشد.

برقراری ارتباط بین نخبگان جهان اسلام، فعال‌کردن آنها در جهت بیداری اسلامی، دفاع از حقوق اسلام و مسلمانان، فعال‌کردن آنها در ارتباط صحیح با سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ادیان برای خنثی‌کردن تبلیغات علیه اسلام و مسلمانان، از دیگر برنامه‌هایی بود که قدیری ابیانه به عنوان برنامه‌های آتی و اهداف انجمن نخبگان جهان اسلام به آنها اشاره کرد.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در پایان از تمام شخصیت‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند این انجمن را در سازمان‌دهی، شکل‌دهی و پیش‌برد اهداف کمک کنند، دعوت کرد.

بنابراین گزارش، محمدحسن قدیری ابیانه دارای درجه دکترای علوم راهبردی با گرایش مدیریت راهبردی و کارشناسی عالی امور استرات‍یک است؛ وی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا نیز بوده است.

۹۱/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">