پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه

چرایی تشکیل انجمن نخبگان جهان اسلام

قدیری ابیانه با مغتنم شمردن این گفتگو، 'پایگاه خبری تحلیلی رویداد' را امین خود برای درخواست از علاقه مندان به همکاری در این انجمن دانست و درخواست کرد کسانی که در تدوین اهداف انجمن و سیاست گذاری، استراتژی ها، شناسایی نخبگان و پیگیری کارهای مربوط به این امر خطیر توانایی لازم را دارند، مساعدت کنند.

به گزارش رویداد، در تاریخ یکشنبه 28 مرداد 1386 مطابق با 19 آگوست 2007، در تهران اولین همایش بین المللی نخبگان جهان اسلام به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد رئیس این پژوهشگاه تشکیل گردید.

اسلام شناسان و میهمانی از کشورهایی همچون آمریکا، سوریه، عربستان، لبنان، عراق، ترکیه، ایتالیا، چک، افغانستان، بحرین و ایران در این همایش گرد هم آمدند تا به عنوان نخبگان جهان اسلام، رسالت سنگین و تکلیف نهاده بر دوششان را به سر منزل مقصود برسانند.

این جلسه به عنوان نشستی مقدماتی برای شناخت متقابل نخبگان جهان اسلام از یکدیگر و برقراری ارتباط بیشتر برگزار شد. در این همایش هر یک از نخبگان به بیان دیدگاه و نظر خود پرداختند تا چالش های پیش روی جهان اسلام از منظر نگاه های متفاوت هر یک از آنها روشن شود.

اما با توجه به رخداد بیداری اسلامی و ضرورت ارتباط هر چه بیشتر بین نخبگان در شرایط فعلی جهانی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و برگزار کننده اولین اجلاس جهانی نخبگان جهان اسلام، طی حکمی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه به عنوان مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام منصوب کردند.

دکتر قدیری ابیانه دارای درجه دکترای علوم راهبردی با گرایش مدیریت راهبردی و کارشناسی عالی امور استرات‍یک می باشد. وی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا بوده و تالیفاتی نیز به زبان فارسی دارد و به سه زبان خارجی آشنا است.

رویداد در مصاحبه ای با وی هدف این انجمن را جویا شد،متن این گفتگو به شرح زیر است:

هدف از این انجمن که مدیریت تاسیس آن به دست من سپرده شده این می باشد که نخبگان جهان اسلام شناسایی و با هم مرتبط و سازماندهی شوند و در دفاع از حقوق مسلمانان و منافع جهانی اسلام و پیشرفت کشورهای اسلامی فعالیت کنند.

بنابراین آنچه که ما در پیش رو داریم تدوین یک اساسنامه کلی است که نخبگان آن شناسایی می شوند و از بین آنها مجمع عمومی تشکیل و مسولین این انجمن تعیین خواهند شد و در عین حال اهداف سیاست های استراتژیک مشخص می شوند.

قدیری ابیانه ابراز امیدواری کرد که در آینده این انجمن بتواند فعالیت های گسترده ای داشته باشد. همچنین وی افزود: قرار است این انجمن به عنوان یک سازمان غیر دولتی فعالیت کند و بتواند در سطح جهانی نیز ادامه کار دهد.

آقای قدیری ابیانه در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد مبنی بر نظر رهبری در مورد این انجمن، گفت: نظر رهبری هنوز در این باره استعلام نشده است اما ایشان در فرمایشات متعدد خود از نخبگان و اساتید دانشگاه ها در راستای بیداری اسلامی و مسایل مربوط به آن انتظاراتی را مطرح فرموده اند که در حقیقت انجمن نخبگان جهان اسلام باید پاسخ گوی خواسته های رهبری باشد. در واقع می توان گفت اهداف این انجمن در راستای مطالبات رهبری تنظیم شده است و مقام معظم رهبری نیز همه نخبگان از جمله اعضای آتی انجمن مذکور را مورد خطاب قرار داده اند.

وی در رابطه با تاثیر حضور نخبگان مسلمانی از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در جهت گسترش دین اسلام گفت: البته هنوز عضوی گرفته نشده است اما نخبگان مسلمان در هر نقطه از جهان می توانند به این انجمن بپیوندند. طبیعتا یکی از کارهایی که باید نخبگان جهان اسلام انجام بدهند مقابله با تبلیغات سوء، استعمار و سلطه جویی بیگانگان، کمک به مسلمانان در جهت پیشرفت و همچنین معرفی اسلام حقیقی به دور از تحریفاتی که استکبار سعی می کند در مورد اسلام انجام دهد، می باشد. بنابراین آنها می توانند با عضویت و شرکت در این انجمن به معرفی اسلام ناب محمدی (ص) آن طور که هست بپردازند.

قدیری درمورد استقبال کسانی که از خارج از کشور حضور می یابند، گفت: ما در ابتدا باید اساسنامه ای را تنظیم کنیم و نخبگان را شناسایی کرده و از بین آنها کسانی که همسو با اهداف کلی انجمن اسلامی نخبگان جهان در راستای بیداری اسلامی هستند را بپذیریم. پس از آن مجمع عمومی تشکیل و اساسنامه پیشنهادی ارائه می شود. درنهایت مسئولیت ها تقسیم و اعضا انتخاب می شوند.

به تصور قدیری ابیانه، استقبال خوبی از این تشکل در سطح جهانی خواهد شد. وی این استقبال را مشروط به فعالیت هایی دانست که این انجمن انجام خواهد داد که مهم ترین آنها در وهله اول، شناسایی نخبگان و پیگیری کارهای مربوط به تشکل بین المللی است.

قدیری ابیانه با مغتنم شمردن این گفتگو، "پایگاه خبری تحلیلی رویداد" را امین خود برای درخواست از علاقه مندان به همکاری در این انجمن دانست و درخواست کرد کسانی که در تدوین اهداف انجمن و سیاست گذاری، استراتژی ها، شناسایی نخبگان و پیگیری کارهای مربوط به این امر خطیر توانایی لازم را دارند، مساعدت کنند.

۹۱/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">