پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۴۶ ب.ظ

۰

دانشگاهیان از رئیس جمهور آینده چه می‌خواهند

مقاومت در قبال جاذبه‌های قدرت شاخصه‌‌ کاندیدای اصلح

استاد دانشگاه گفت: یکی از شاخصه‌های مهم رئیس‌جمهور این است که بتواند به راحتی در پایان دولت، قدرت را به نفر بعدی واگذار کند.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره "مهم‌ترین شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور" اظهار داشت: رئیس قوه مجریه می‌بایست علاوه بر اعتقاد به مبانی اسلام و اصل ولایت فقیه ظرفیت لازم برای پایداری در این اصول را نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه قدرت مانند کاتالیزور است گفت: گاهی قدرت برخی افراد را به انحراف می‌کشاند، لذا باید مطمئن باشیم شرایط مختلف، دیدگاه ولایتمداری رئیس‌جمهور منتخبمان را تغییر نمی‌دهد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: تجربه نشان داده است کسانی که به پست ریاست‌جمهوری می‌رسند وسوسه‌های زیادی برای تغییر موضع و ماهیت پیدا می‌کنند، بنابراین یکی از شاخصه‌های مهم  رئیس‌جمهور این است که بتواند به راحتی در پایان دولت، قدرت را به نفر بعدی واگذار و برای ماندن در پست قدرت از امکانات موجود سوء‌استفاده نکند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در قوه مجریه مهمترین وظیفه یک رئیس‌جمهور است اظهار داشت: بالاترین مهارت کاندیدای منتخب، داشتن توانائی و انگیزه کافی جهت اتخاذ تصمیمات درست در مواقع حساس است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، توان استفاده از ظرفیت‌های فکری کشور، شناخت واقعیت‌ها و اتخاذ تصمیمات درست را از دیگر مؤلفه‌های یک رئیس جمهور اصلح دانست.

قدیری‌ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: کاندیدای منتخب باید بداند قرار نیست مملکت را به تنهائی اداره کند، لذا می‌بایست در این راستا توان تعامل با سایر قوا را داشته باشد.

۹۱/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">