پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷ ق.ظ

۰

دومین همایش ملی شهر اسلامی در اصفهان؛

برخی بر اثر توهم نفتی اسلام را ناکارآمد ارزیابی می کنند.

خبرگزاری ایمنا: مدیر تاسیس انجمن نخبگان اسلام و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: ما امروز دچار توهم نفتی هستیم و تصورمان از نفت بیش از واقعیت است. این توهم یکی از مشکلات بزرگ موجود در ایران است که بعضاً باعث ایجاد تفکر ناکارآمدی نظام شده و حتی از سوی برخی انسان های جاهل به ناکارآمدی اسلام تعبیر شده است.

به گزارش ایمنا پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ، محمد حسن قدیری ابیانه در آئین اختتامیه دومین همایش ملی شهر اسلامی اظهار داشت: در شهر اسلامی مدیران و شهروندان نباید متوهم باشند بلکه برای حفظ منابع کشور می بایست آینده نگری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

حصول به نتیجه مطلوب مشروط به عمل تک تک شهروندان به وظیفه خویش است اما افراد نقشی برای خود در مسائل کشور در نظر نمی گیرند

وی ادامه داد: کشور ما نفت خیز است و این یک واقعیت به شمار می رود، اما مردم توقع دارند بر اساس درآمدهای نفتی، دولت هزینه هایی را متقبل شود. بنابراین در ابتدا باید پاسخ این سوال روشن شود که درآمد نفت چه مقدار است و به ازای هر ایرانی در ماه چه مقدار نفت صادر می شود؟

وی به صادرات دو میلیون و سیصد هزار بشکه ای نفت ایران در روز اشاره کرد و گفت این میزان یعنی کمتر از یک بشکه به ازای هر نفر در هر ماه و بیان داشت: این مقدار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پنج برابر بوده است. وی گفت اساس تنظیم بودجه کشور بر اساس پیش بینی تنظیم می شود. در سال ۹۱ بودجه بر اساس 2300000 بشکه در روز تنظیم شده است که بیش از ۶۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد نفتی را شامل می شود و با تقسیم بر ۷۵ میلیون نفر جمعیت ایران و 12 ماه می شود ماهی ۶۷ هزار تومان به ازای هر نفر صادرات نفت.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه اختصاص عادلانه بودجه عمومی واجب است اما کافی نیست، گفت: برای حل این مشکل باید به سمت تولید ثروت در کشور برویم. هزینه های دولت بستگی به تأمین درآمدها دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر همین اساس در سال های اخیر بر بحث تولید ثروت تأکید کرده اند و انتخاب عنوان کار مضاعف و همت مضاعف در سال ۸۹ نیز بر همین اساس انجام شد، هرچند آمار نشان داد کار مفید در سال ۸۹ یک ساعت و ۴ دقیقه بوده است که در سال جاری به ۲۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است. این بدین معنی است که کار مفید در ایران یک سوم قبل شده و با وجود این مردم توقع دارند رفاه افزایش یافته و تورم کاهش یابد که اگر معصوم هم بیاید نمی تواند در چنین وضعیتی این مشکل را حل کند.

کار و تلاشی که اسلام از آن به عنوان عزت نام برده در ایران مشاهده نمی شود و ایرانی ها امروز بالاتر از عرب ها و آفریقایی ها مقام اول تنبلی و رفاه طلبی را به خود اختصاص داده اند

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام حصول به نتیجه مطلوب را مشروط به عمل تک تک شهروندان به وظیفه خود دانست و گفت: ما امروز دچار توهم نفتی هستیم و تصورمان از درآمدهای نفتی بیش از واقعیت است. این توهم یکی از مشکلات بزرگی است که در ایران وجود دارد که بعضاً باعث ایجاد تفکر ناکارآمدی نظام و از سوی برخی انسان های جاهل به ناکارآمدی اسلام تعبیر شده است. دلیل این امر آن است که افراد نقشی برای خود در مسائل کشور در نظر نمی گیرند.

با وجود اینکه ایران از نعمت آفتاب به اندازه کافی برخوردار است اما بهره چندانی از انرژی خورشیدی نمی برد

قدیری ابیانه افزود: با تمام این اوصاف باید منتظر اقتصاد ریاضتی باشیم. استفاده درست از منابع برای پیشرفت یک کشور الزامی است و ایران در شرایط اقتصاد استراحتی به سر می برد. این در حالی است که کار و تلاشی که اسلام از آن به عنوان عزت نام برده در ایران مشاهده نمی شود و ایرانی ها امروز بعد از عرب ها مقام دومی تنبلی اجتماعی را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اقتصاد ریاضتی چاره ای جز حذف یارانه ها نداریم، تصریح کرد: در این صورت مسکن به سمت کوچک تر شدن خواهد رفت، استفاده از حمل و نقل عمومی و دورکاری رایج می شود.

قدیری ابیانه به عدم استفاده از انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: با وجودی که ایران از نعمت آفتاب به اندازه کافی برخوردار است اما بهره چندانی از انرژی خورشیدی نمی برد که پس از حذف یارانه ها میل به استفاده از انرژی خورشیدی نیز بیشتر می شود.

۹۱/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">