پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۱۵ ق.ظ

۰

وزیر دفاع جدید آمریکا یک روز پس از ادای سوگند تصریح کرد آمریکا دیگر در جایگاهی نیست که بتواند نظراتش را به جهان دیکته کند.

چاک هاگل وزیر دفاع جدید آمریکا روز چهارشنبه یعنی یک روز پس از اینکه توانست با 58 رای موافق در برابر 41 رای مخالف مجلس سنا جانشین «لئون پانتا» شود، طی یک سخنرانی 15 دقیقه ای در پنتاگون به تشریح بخشی از برنامه هایش در وزارت دفاع آمریکا پرداخت.

بیست و چهارمین وزیر دفاع آمریکا در نخستین روز کاری خود در برابر پرسنل نظامی و غیرنظامی پنتاگون گفت: من همواره بر این باور بوده ام و آن را گوشزد کرده ام که نقش آمریکا در سراسر جهان باید به صورت مشارکت و رایزنی در امور باشد. ما دیگر نمی توانیم نظراتمان را به جهان دیکته کنیم بلکه باید با جهانیان تعامل داشته باشیم.

«هاگل» در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان داشت «جهان در دوران بسیار بی ثباتی قرار دارد» و «آمریکا با مشکل مالی مواجه است.» وی یکی از مهمترین مشکلات امروز آمریکا را «پایین آمدن ارزش دلار» عنوان کرد و نتیجه گرفت «این مشکل ناشی از بی ثباتی و ناپایداری در برنامه ریزی هاست.»

وزیر دفاع پرحاشیه آمریکا همچنین تصریح کرد: «ما در دوره ای تعیین کننده زندگی می کنیم؛ دورانی سخت، با چالش های فراوان، با این حال، فرصت هایی نیز وجود دارد و ما باید تمرکز بر کارمان را حفظ کنیم و مسئولیت پذیر باشیم اما چشم از احتمالات موجود برای دستیابی به دنیایی بهتر برنداریم

به گزارش ایسنا، هاگل 66 ساله نخستین وزیر دفاع آمریکا در 10 سال اخیر است که باید بر کاهش جدی و عمیق بودجه نظامی آمریکا نظارت کند، بودجه ای که پس از حمله های 11 سپتامبر سال 2001 شدیدا افزایش یافته است.

حتی اگر کاهش هزینه های خودکار - که قرار است در این هفته آغاز شود - تاثیری بر وزارت دفاع نگذارد، وزیر دفاع جدید باید راه دیگری را برای کاهش میلیاردها دلار از هزینه های دفاعی تا ماه سپتامبر پیدا کند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا می گویند در راستای کاهش بودجه نظامی آمریکا، ممکن است تا 800 هزار نفر از غیرنظامیان پنتاگون به مرخصی اجباری فرستاده شوند و همچنین هزینه های آموزشی و از جمله ساعت ها پرواز خلبانان و استقرار ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس را نیز کاهش دهند.

۹۱/۱۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">