پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳ ق.ظ

۰

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سیدحسن نصرالله قدرتی است که اسرائیل، آمریکا و تمام استکبار را شکست داد، اظهار کرد: دشمن از کلام صادق سیدحسن احساس وحشت و دوست از آن احساس خشنودی می‌کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با بیان اینکه سیدحسن نصرالله قرآن و اسلام را به خوبی درک کرده و در این مسیر حرکت می‌کند، گفت: وی توانسته حزب‌الله و جامعه لبنان را بر اساس این آموزه‌ها هدایت کند و می‌توان گفت موفقیت‌های او در مقابله با رژیم صهیونیستی و خنثی‌کردن توطئه‌ها و آزادسازی لبنان برگرفته از آموزه‌های اسلامی است؛ بنابراین کسانی‌که به شخصیت سیدحسن نصرالله و حزب‌الله علاقه دارند، حتی ناخواسته علاقه‌شان به اسلام است.

وی با اشاره به اعتماد مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی به سیدحسن نصرالله گفت: امروز حتی در اسرائیل نیز ساکنان این منطقه و صهیونیست‌ها نیز به صحت اظهارات ایشان اعتقاد دارند؛ این در حالی است که آنها مقامات کشور خود را فاسد و دروغ‌گو می‌دانند؛ وقتی سیدحسن مسئله‌ای را مطرح می‌کند همگان می‌دا‌نند که حزب‌الله آن اقدام را قطعاً انجام خواهد داد؛ یعنی وقتی می‌گوید در صورت حمله اسرائیل، حزب‌الله اقدام تلافی‌جویانه انجام خواهد داد، دوست و دشمن اطمینان دارند که چنین اتفاقی خواهد افتاد؛ بنابراین دشمن از کلام صادق وی احساس وحشت و دوست از آن احساس خشنودی می‌کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به مقبولیت شخصیت سیدحسن نصرالله در بین کشورهای عرب و مسلمانان گفت: امروز سیدحسن نصرالله در بین تمام سران و شخصیت‌های کشورهای عربی محبوب‌ترین شخصیت‌ است و در جهان اسلام نیز پس از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قدیری ابیانه در مورد تأثیر امام موسی صدر، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در موفقیت‌ها و پیروزی‌های شیعیان و حزب‌الله لبنان گفت: همه شیعیان لبنان تحت تأثیر هدایت‌ها و رهنمودهای امام موسی صدر بوده و تأثیر پذیرفته‌اند؛ تغییر جایگاه مسلمان‌ها و شیعیان در لبنان مرهون زحمات امام موسی صدر است، اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب موجب شد که اسلام و مسلمانان در جهان و از جمله در لبنان اوج بگیرد.

وی با بیان اینکه در جنگ‌های اخیر رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی نقش بسزایی داشت، اظهار کرد: حزب‌الله و سیدحسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب به عنوان نائب امام زمان(عج) نگاه می‌کنند و از فرامین ایشان اطاعت می‌کنند؛ در واقع اطاعت از بیانات ایشان را بر خود واجب می‌دانند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک همچنین با اشاره به تأثیر اظهارات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در جنبش‌های اخیر مردم منطقه اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در بسیاری از مواقع موجب پیروزی مسلمان‌ها شده است و تنها منحصر به لبنان نمی‌شود؛ به عنوان مثال یکی از روحانیون مصر پس از پیروزی مردم این کشور در انقلاب اخیر مصر می‌گفت اگر خطبه عربی رهبر ایران در نماز جمعه تهران نبود، مردم ناامید می‌شدند و کنار می‌کشیدند؛ این خطبه روحیه بزرگی به مردم مصر داد تا به حرکت‌های خود ادامه دهند و مبارک را ساقط کنند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا در ادامه به تأثیرگذاری شخصیت سیدحسن نصرالله بر مقامات اسرائیلی اشاره کرد و گفت: سیدحسن قدرتی است که اسرائیل، آمریکا و تمام استکبار را شکست داد، طوری‌که لیونی، وزیر امور خارجه اسرائیل پس از شکست در جنگ 33 روزه که مورد ملامت قرار گرفته بود، طی بیاناتی اظهار کرد «نه تنها اسرائیل، بلکه هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند بر حزب‌الله فائق بیاید»؛ این اعتراف وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی یک واقعیت انکارناپذیر است.

وی دلیل این پیروزی‌ها را اسلام‌گرایی گروه‌های طرفدار مقاومت در لبنان عنوان کرد و گفت: لبنان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مبارزات ضد صهیونیستی خود را بر اساس عرب‌گرایی و قومیت‌گرایی پیش می‌برد؛ لذا شکست می‌خورد.

قدیری ابیانه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و الگوگیری گروه‌های مبارز در لبنان از انقلاب اسلامی، عرب‌گرایی تبدیل به اسلام‌گرایی شد و از آن زمان لبنان توانست به پیروزی‌هایی دست پیدا کند و امروز به جایی رسیده است که سازمان سیای آمریکا در گزارشی که بعدها به رسانه‌های گروهی درز پیدا کرد، پیش‌بینی کرده است که تا سال 2015، یعنی 12 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت؛ البته کسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز این مدت را 10 سال پیش‌بینی کرده است که به نظر من این 10 سال، همان پیچ تاریخی است که باید از آن عبور کرد تا دنیا پس از آن رنگ و بوی دیگری پیدا کند و در این صورت جهان اسلام تغییر می‌کند و تمدن بزرگ اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به توفیق سیدحسن نصرالله در ایجاد وحدت ملی گفت: وی برای انسان‌ها و انسانیت کرامت قائل است و از حقوق همه لبنانی‌ها حمایت می‌کند و حاضر نیست به نفع حزب‌الله و شیعیان، حقی از سایر لبنانی‌ها ضایع شود؛ اصولاً یک مسلمان نمی‌تواند به دنبال ضایع کردن حقوق دیگران باشد.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تصریح کرد: وقتی سایر گروه‌ها و پیروان ادیان دیگر می‌بینند که حزب‌الله نه تنها دنبال ضایع کردن حقوق دیگران نیست، بلکه به دنبال دفاع از آنهاست، دلیلی ندارد که با حزب‌الله متحد و هم‌پیمان نشوند؛ هر کس لبنان را دوست دارد و به دنبال استقلال و تمامیت ارضی لبنان است، باید از حزب‌الله حمایت کند.

قدیری ابیانه افزود: سلاح حزب‌الله برای ملت لبنان و تمامیت ارضی این کشور در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به کار گرفته می‌شود؛ لذا همکاری و هم‌پیمانی گروه‌ها، اقوام و ادیان مختلف به ویژه بخش قابل توجهی از مسیحیان با سیدحسن نصرالله در نتیجه چنین دیدگاهی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک همچنین با اشاره به اتهامات رژیم صهیونیستی به حزب‌الله در مورد ماجرای ترور رفیق حریری گفت: از استکبار جز این انتظاری نیست؛ استکباری که برای رسیدن به اهداف نامشروعش دست به هر جنایت و کشتاری می‌زند و از تروریست‌ها برای مقابله با جریان مقاومت حمایت کرده است؛ در مقابل سعی می‌کند با تخریب حزب‌الله و شخصیت سیدحسن نصرالله و معرفی کردن آنها به عنوان تروریست به اهداف خود برسد و این امر از طبیعت شیطانی آنها برگرفته است.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه حزب‌الله یک گروه نیست، بلکه یک امت است، افزود: این نوع اظهارات و اتهامات نمی‌تواند حزب‌الله را محدود کرده و آنها را از راه حقی که در پیش گرفتند منصرف کند.

وی با اشاره به نفوذ اطلاعاتی بالای حزب‌الله اظهار کرد: نفوذ و قدرت بالای حزب‌الله باعث شد این گروه در مواجهه با تهمت‌های رژیم صهیونیستی دست به افشاگری بزند؛ به عنوان مثال در جریان ترور رفیق حریری، رژیم صهیونیستی سعی کرد حزب‌الله را مقصر جلوه دهد، اما حزب‌الله با نفوذی که در اسرائیل داشت، اسناد و تصاویر پروازهای هوایی رژیم صهیونیستی و پیگیری آنها از مسیر تردد حریری را به نمایش کشاند و در حقیقت نشان داد که صهیونیست‌ها بودند که این ترور را سازمان‌دهی کردند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی خاطرنشان کرد: هرچند فرزند حریری، مخالف حزب‌الله است و برای دست یافتن به منافع شخصی همراه با استکبار شده است، اما رفیق حریری از مقاومت و جریان حزب‌الله حمایت می‌کرد و می‌توان گفت تفاوت‌های زیادی بین پدر و پسر دیده می‌شود.

۹۱/۱۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">