پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۰۶:۲۹ ب.ظ

۰

 

گروه سیاسی: اولین نشست از سلسله‌نشست‌های «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» با حضور نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا پیش از ظهر امروز، 13 اسفندماه در ایکنا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، اولین نشست از سلسله‌نشست‌های «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها»، پیش از ظهر امروز، یک‌شنبه، 13 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک در خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه قرآن نازل شده تا در هدایت فکری و رفتاری مردم تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: قرآن نازل شده تا بشر را از حوزه افکار، اوهام و کذب به سمت حق سوق دهد و نگاه انسان را به دنیا، حوادث، سنن مطابق با حق سازد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه رفتار نیز هر چقدر انسان مطابق با نگرش‌های قرآنی عمل کند، می‌تواند پیامبرگونه در جامعه به ایفای نقش بپردازد؛ بر این اساس جامعه قرآنی نباید در هدف متوسط خود، اعم از حفظ و قرائت متوقف شود و باید به سمت تشریح و تبیین مفاهیم قرآنی حرکت کند.

تأثیرگذاری جامعه قرآنی، دفاع از ولایت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با تأکید بر اینکه مسئله ولایت فقیه در بین جوامع قرآنی و جوامعی از این دست، غریب واقع شده است، گفت: در حالی که مسئله ولایت فقیه در جامعه امر بسیار ضروری و مهمی است و لازم است از هر بُعدی به آن توجه شود، اما برخی اقشار جامعه سعی می‌کنند از این‌گونه مسائل دوری کنند؛ جامعه قرآنی باید بداند که حضور و تأثیرگذاری در عرصه سیاسی و اجتماعی در واقع دفاع و تقویت ولایت است.

وی با تأکید بر اینکه هر چه ولایت فقیه را تقویت کنیم، اساس دین تقویت می‌شود، افزود: پیام اصلی قرآن ولایت است و از سوی دیگر مهم‌ترین چالش ما با غرب در همین مسئله است؛ لذا باید سعی کنیم با تبیین آن آموزه‌های دیگر از جمله اخلاق و معنویت را در حوزه‌های مختلف توسعه و تقویت کنیم.

تویسرکانی با بیان اینکه جامعه قرآنی می‌تواند در راهبرد سیاست کلان موضع‌گیری کند، خاطرنشان کرد: اینکه جامعه قرآنی به جزئیات و مصادیق بپردازد و وارد حاشیه شود، درست نیست؛ در واقع جامعه قرآنی باید مراقب افراط و تفریط در عرصه سیاست باشد.

غفلت‌زدایی؛ رسالت جامعه قرآنی

وی غفلت‌زدایی از جامعه را یکی از مهم‌ترین نقش‌های جامعه قرآنی عنوان کرد و گفت: یکی از آفت‌های انسان غفلت است و همین امر باعث می‌شود که در هر امری از موضوع اصلی غفلت کرده و به حاشیه‌ها بپردازد؛ در مسئله انتخابات نیز شاهد هستیم که گاه نامزدها و حامیان آنها هدف از حضور در انتخابات را فراموش می‌کنند و دست به هر اقدامی می‌زنند تا به قدرت دست پیدا کنند، ولو به قیمت ذبح اصول بدیهی جوامع انسانی.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: جامعه قرآنی باید غفلت‌زدایی کند، هشدار بدهد و نصیحت کند و آیاتی که راجع به مسائل سیاسی و رعایت اخلاق و تقوا در این عرصه است را تشریح و تبیین کند و از طرفی نباید خود را از آموزش و معرفت‌ا‌فزایی بی‌نیاز بداند.

محمدحسن قدیری ابیانه نیز در نشست «جامعه قرآنی، بصیرت؛ رسالت‌ها و آسیب‌ها» با اشاره به فروپاشی کمونیست و واماندگی لیبرالیسم برای نجات جوامع گفت: بلوک غرب و شرق به دلیل شکست کمونیست و لیبرالیسم خلأ بزرگی احساس می‌کنند که ما می‌توانیم با معرفی صحیح اسلام و قرآن راه نجاتی به آنها بشناسانیم؛ در این صورت است که جوامع گمشده خود را پیدا خواهند کرد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا با بیان اینکه صهیونیست‌ها با استفاده از حاکمیت بر اقتصاد و رسانه تبلیغات سوئی علیه اسلام به راه انداخته‌اند، گفت: جامعه قرآنی می‌تواند با تبیین مفاهیم و اندیشه‌های قرآنی گام بزرگی در جهت خنثی‌سازی این تبلیغات بردارد و جوامع را با اسلام آشنا سازد.

رسالت‌های جهانی جامعه قرآنی

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: وظیفه همگان به ویژه جامعه قرآنی است که حقایقی را که غرب سعی دارد آنها را مخفی نگه دارد، به جهانیان معرفی کنند و نگاه صحیحی اسلام به مسائل مختلف ارائه کنند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به منع دولت آلمان از توزیع قرآن مجید در بین مردم این کشور گفت: گروهی از مسلمانان سعی کردند با اهدای قرآن به 25 میلیون خانواده آلمانی، مردم این کشور را از حقایق قرآن و اسلام آگاه کنند؛ اما دولت مانع این امر شد و این ترس غرب از حقانیت قرآن و اسلام دارد.

مشروح خبر این نشست طی روز‌های آینده روی خروجی ایکنا ارسال می‌شود.

برای مشاهده گزارش تصویری نشست اینجا کلیک کنید!

 

۹۱/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">