پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۶ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: موج تأثیری که در ونزوئلا بر اثر مرگ چاوز ایجاد شده، پیروزی حزب وی را در انتخابات بعدی تضمین می‌کند و در صورت وقوع این پیروزی، به آرا و افکار چاوز پایبند خواهند بود.

محورهای گفتگوی «نسیم» با دیپلمات سابق کشورمان در کشورهای منطقه آمریکای جنوبی به شرح ذیل است:

-ضعف آمریکا تا به آنجا پیش رفته که حتی احتمال تجزیه این کشور را هم باید داد، آمریکا هم‌اکنون دیگر یک ابر قدرت اقتصادی نیست و مانند انگلستان، افول خواهد کرد، قدرت ایالات متحده در آمریکای لاتین، روز به روز کاهش پیدا کرده و حوزه نفوذ این کشور در کل جهان در حال افول است و این افول در آمریکای لاتین دارای سرعت بیشتری است.

- یکی از اهداف آمریکا برای گسترش نفوذ خود در منطقه آمریکای جنوبی، جلوگیری از صنعتی شدن منطقه است و حضور ایران با ایجاد کارخانه در منطقه آمریکای لاتین، مهمترین اثر را برای کاهش نفوذ آمریکا خواهد شد.

- سیاست های دولت جمهوری اسلامی، در منطقه آمریکای لاتین مثبت بوده است.

- برای گسترش مسائل فرهنگی در منطقه آمریکای لاتین نیازمند شناخت مخاطب، باورها و مذهب مردم آن منطقه هستیم.

- ما طرفدار گفتگو و تعامل با منطقه آمریکای لاتین به صورت دوجانبه و متقابل هستیم و باید سعی کنیم اسلام را بدون تحریف غرب به آمریکای لاتین برسانیم و تلاش کنیم که به فرهنگ آنها احترام بگذاریم.

- بر اساس قرائن بدست آمده، انفجار آمیا در آرژانتین به واسطه نگهداری مواد منفجره در محل بوده که برای پوشش مسئله، به ایران تهمت زده شده‌است، برای تحت تاثیر قرار دادن ایران در این مسئله، حتی در دستگاه قضایی آرژانتین هم اعمال نفوذ کرده‌اند.

- در مسئله پرونده ایران، اسرائیل نفوذ گسترده‌ای انجام داده و تلاش می‌کند پرونده ایران باز بماند و هدف از این کار کاهش روابط ایران و آرژانتین است.

 - اسرائیل مخالفت خود با انجام تحقیقات در موضوع انفجار آمیا را علنا اعلام کرده چرا که می‌داند در صورت انجام تحقیق، دست اسرائیل رو خواهد شد.

-  موج تأثیری که در ونزوئلا بر اثر مرگ چاوز ایجاد شده، پیروزی حزب وی را در انتخابات بعدی تضمین می‌کند و در صورت وقوع این پیروزی، به آرا و افکار چاوز پایبند خواهند بود.

- نبود چاوز، ونزوئلا را دچار کمبود می‌کند، وی از دوستان خوب ایران بود و در مقابل آمریکا و اسرائیل خوب ایستاد.

- چاوز ظرفیت تبدیل شدن به اسطوره را در آمریکای لاتین به مانند فیدل کاسترو برای کمونیست‌ها دارد.

- معتقدم، هوگو چاوز را به سرطان مبتلا کرده اند، سازمان CIA با استفاده از پودرهایی سرطان زا مخالفان خود را به سرطان دچار کرده و می کند، بیماری سرطان مخالفان چپ آمریکا قابل تأمل است.

- برخی از قسمت‌های نامه احمدی‌نژاد در مورد فوت هوگو چاوز بی معنا و بی‌فایده بود.

تاریخ : ۱۳۹۱/۱۲/۱۸

۹۱/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">