پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: ۲+۱ پا نمی گیرد

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵ ب.ظ

سفیر سابق ایران در استرالیا در مورد ائتلاف ۱+۲ گفت: به نظر من این ائتلاف پا نمی‌گیرد و قالیباف به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

به گزارش اول نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، قدیری ابیانه شب گذشته در برنامه «انتخابات ۹۲ و تاثیر آن بر اقتصاد ایران» که در جمع دانشجویان دانشگاه نیشابور برگزار شد، با بیان اینکه اگر بخواهیم تاثیر انتخابات ۹۲ را در اقتصاد کشور بررسی کنیم باید ابتدا وضعیت اقتصادی موجود را محاسبه کنیم، تصریح کرد: اگر در مورد وضعیت فعلی دچار مشکل باشیم برای تشخیص اقتصاد در آینده دچار مشکل می‌شویم و نمی توانیم آن را درست کنیم.

وی افزود: ایران کشور نفت خیز است و در سال های گذشته و درآمدهای اخیر بیشترین در آمد را از افزایش قیمت نفت داشته است، البته خود تحریم ایران از علل افزایش قیمت سوخت است؛ چرا که میزان صادرات گاهی تا یک سوم کاهش می‌یابد.

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه اغلب تصورات از میزان درآمد نفتی غیر واقعی است، ادامه داد: بودجه براساس درآمد نفت و همچنین قیمت دلار پیش‌بینی می‌شود که پیش بینی بودجه امسال بیش از سال های قبل بوده است، البته ما درآمدهای دیگری هم داریم.

بهبود وضعیت بودجه در دولت آینده امکانپذیر نیست

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه بودجه عمومی کشور در دست دولت و مجلس است، گفت: با توجه به درآمد نفتی ما توقع داریم مشکلات معیشت، اشتغال، بهداشت و مسکن حل شود، چنین وضعیتی نه در دولت های قبلی و نه در آینده امکانپذیر نیست.

وی افزود: در جامعه همه اقشار بدون استثناء راجع به درآمدهای کشور دارای توهم هستند که نتیجه‌اش این است که در همه بحث‌های سیاسی کشور بحث توزیع عادلانه مطرح می‌شود، توزیع عادلانه بودجه واجب است؛ اما کافی نیست، ما باید به سمت تولید ثروت برویم البته اختصاص بهینه ثروت حق ملت و وظیفه دولت است.

سفیر سایق ایران در مکزیک گفت: در این زمینه نقدهایی که به دولت‌ها می‌شود خیلی وقت‌ها بی انصافی است؛ چرا که این نقدها براساس توهم است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر در انتخابات مجلس و غیر مجلس نگاه کنیم که چطور یک نماینده می‌تواند رای بیاورد با شعار اینکه می‌توانم وضع بهداشت و مسکن را متحول کنم، ادامه داد: خوب شما اگر بخواهید این وضع را متحول کنید باید پول داشته باشید از کجا می‌توانید این همه هزینه را تامین کنید.

علت گرانی به علت کاهش ارزش پول ملی است

وی گفت: در زمان انتخابات هیچ نامزدی نمی‌گوید برای رفع مشکلات از کجا بودجه تامین می‌کنیم، فقط نقد می کنند که این چه وضع اقتصادی است.

سفیر سایق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه مردم حاضر نیستند مالیات پرداخت کنند، گفت: اگر در طول یکسال هر فرد ماهیانه  ۱۰۰۰ تومان پرداخت کند می شود 900 میلیارد تومان که با آن می توان بخشی از مشکلات را حل کرد. هم اکنون همه می گویند اجناس گران شده است، گرانی کجاست؟ این به خاطر کاهش ارزش پول ماست.

تولید کشور پشتوانه اقتصادی ماست

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه پشتوانه پول قدرت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: چون اقتصاد ما وابسته به نفت است وقتی تحریم می‌شویم ارزش پول کاهش می‌یابد. تولید کشور پشتوانه اقتصاد ماست اگر آن را افزایش دهیم قیمت پول نیز بالا می‌رود که در این زمینه دولت باید مدیریت کند و تولید ثروت کار تک‌تک ماست.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت در این زمینه حکومت و مدیریت صالح و هم مردم کاری و اهل تلاش نیاز است.

ساعت کاری ادارات ۲۲ دقیقه است

سفیر سایق ایران در مکزیک با بیان اینکه یکسال پیش ساعات کاری ادارات یک ساعت و چهار دقیقه بود، گفت: این مدت زمان امسال به ۲۲ دقیقه رسیده است، هم اکنون ساعت کار یک سوم شده حالا می‌گویید چرا وضعیت بودجه چنین است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ایران بیشترین تعطیلات را در دنیا دارد، رهبر انقلاب فرمودند«تعطیلات زیاد به اقتصاد کشور ضربه می‌زند»، ما بالاترین تعطیلات مناسبتی را در دنیا داریم؛ ولی ساعت کاری ما پایین است در کشورهای پیشرفته از هر چهار نفر، دو نفر کار می‌کنند؛ اما در ایران از هر چهار نفر یک نفر کار می‌کند؛ اگر به جای همه مسئولان پیامبر و ائمه(ع) هم بیایند ولی مردم به وظیفه خود عمل نکنند باز هم وضعیت بودجه بهبود نمی‌یابد، ایران جزو پرمصرف‌ترین کشورهای دنیاست.

وی با اشاره به اینکه تقسیم بودجه در نقاط مختلف باید براساس نیازهای منطقه باشد؛ گفت: بودجه نباید طوری تقسیم شود که اگر رئیس جمهور از استانی بازدید کرد به آنجا اختصاص داده شود و اگر از منطقه‌ای بازدید نداشت بودجه به آنجا بودجه اختصاص ندهد.

سفیر سایق ایران در مکزیک بیان داشت: دشمن علنا اعلام کرده است تحریم ها برای ایجاد مشکلات معیشتی مردم است تا مردم از نظام ناراضی باشند، به نظر من تحریم‌ها بیشتر خواهد شد و هر چه به انتخابات نزدیک شویم تهدید هم بیشتر می‌شود.

قدیری ابیانه افزود: دشمن می‌گوید اگر ایران وارد سازش و گفت و گو شود حاضریم تحریم‌ها را برداریم؛ چراکه بر این تصورند که مردم از تحریم در عذاب هستند و از تهدید نگرانند و به کسانی رای می‌دهند که سازشکار باشند تا تحریم‌ها را بشکند، حال آ«که اگر مردم بر فرض چنین اشتباهی کنند با روی کار آمدن سازشکاران تحریم ها تشدید خواهد شد و اگر بخواهیم دشمن از ما بترسد باید کاری مثل ۹دی و ۲۲ بهمن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات آینده باید به یک فرد اصولگرا رای دهیم، افزود: هر چه افراد شرکت کننده در انتخابات بیشتر باشد اعتبار آن بالا می‌رود؛ اگر چه حضور ۱۰ درصد یا ۹۰ درصد مردم در انتخابات خللی به انتخابات وارد نمی‌کند.

سفیر سایق ایران در مکزیک بیان داشت: اگر تعداد شرکت کنندگان در انتخابات کم بود مشروعیت انتخابات زیر سوال نمی رود؛ البته همیشه درصد شرکت کنندگان در انتخابات زیاد بوده و این باعث شکست دشمن بوده است؛ شرکت هر فرد در انتخابات یعنی از اعزام یک سرباز به میدان بی نیاز شده ایم.

کلید واژه فتنه ۸۸ تقلب بود

قدیری ابیانیه با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: کلید واژه این فتنه تقلب در انتخابات بود؛ اما این بار برنامه ریزی برای اغتشاش برای قبل از انتخابات می‌باشد؛ اگر کسی رد صلاحیت شود می‌گویند آزادی نیست و اگر مشایی رد صلاحیت شود؛ می‌گویند آزادی در ایران وجود ندارد.

وی افزود: احمدی‌نژاد می گوید هیچ احدی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد یعنی اینکه شورای نگهبان حق ندارد در مورد صلاحیت نامزدها تصمیم بگیرد؛ حالا کلید واژه احمدی نژاد آزادی در انتخابات است؛ اگر مشایی انتخاب نشود می‌گوید آزادی در انتخابات وجود ندارد، مانند حرف های بنی صدر که می‌گفت من ۱۱ میلیون رای دارم پس حرف آخر را من باید بزنم.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه دولت باید مطابق قانون عمل کند خطاب به احمدی نژاد گفت: مردم به خاطر تمکین شما از رهبری به شما رای دادند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه انسان ها وقتی به مسئولیت می‌رسند در معرض توطئه و فساد بیشتری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: من واقعا معتقدم اگر کسانی که در بازرسی و حراست بانکها بودند به جای یکساعت کار مفید هشت ساعت کار می‌کردند جلوی اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی را می‌گرفتند، کسی که ۳۰۰۰ میلیارد دزدیده با کسی که آفتابه می‌دزدید فرقی ندارد، چون او دستش می رسد و آفتابه دزد نه. آفتابه دزد هم اگر دستش برسد میلیاردی می دزدد.

وی با بیان اینکه نظام با فساد برخورد می‌کند، بیان داشت: اگر بخواهیم اختلاس نباشد باید هر کس در هر مکانی کار می‌کند درست عمل کند.

قدیری ابیانه در پاسخ به سوالی در زمینه تفاوت وضعیت اقتصاد ایران و عربستان با توجه به صادرات نفت در هر دو کشور تصریح کرد: ما نمی‌بینیم روزانه در عربستان ۹ میلیون بشکه نفت از زیر پایشان خارج می‌شود، در حالی که در ایران کمتر از دو میلیون و سیصد هزار بشکه روزانه صادر می‌کنیم، ۳۴ سال است که محرومیت زدایی می‌کنیم؛ اما هنوز این محرومیت زدایی تمام نشده است و این در حالی است که میزان صادرات نفت به ازای هر نفر در هر سال 5 برابر الان بود و در زمان شاه کمتر خانواده‌ای بود که فرزند دانشجو داشت؛ اما هم اکنون در کمتر خانواده‌ای دانشجو وجود ندارد.

سفیر سایق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه بعضی فکر می‌کنند اگر رابطه با آمریکا برقرار کنیم وضعیت ما بهتر می‌شود، بیان داشت: ما در زمان شاه با آمریکا رابطه داشتیم با انگلیس هم رابطه داشتیم؛ چقدر با این روابطی که داشته‌ایم مشکلات ما حل شده است. عمر متوسط یا امید به زندگی 52 سال بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا ایران با وجود مشکلات اقتصادی در تحریم‌ها به فلسطین و کشورهای همسایه کمک می کند، گفت: سیاست ما پرهیز از جنگ و جلوگیری از عوامل بازدارنده از جمله اسرائیل است، اسرائیل شیشه عمر غرب است. حزب الله و حماس دسترسی به عمق اسرائیل دارند، حزب الله با ۷۴ هزار موشکی که دارد می تواند عمق اسرائیل را بزند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما در مورد ائتلاف ۲+۱ چگونه است، تصریح کرد: بنظر من این ائتلاف پا نمی‌گیرد و قالیباف به طور مستقل شرکت می کند.

 

سفیر سایق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه ۲۰ درصد تورم در جامعه بخاطر تحریم و حدود ۲۰ درصد دیگر به علت تصمیمات اشتباه دولت است، و بقیه به عملکرد مردم بستگی دارد گفت: کاهش تورم به کردار خود ما بستگی دارد؛ چرا که تورم یعنی عرضه و تقاضا.

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱

۹۱/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">