پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲ ب.ظ

۰

مصاحبه خبرگزاری تسنیم در مورد ظهور مجدد چاوز به همراه حضرت مسیح در کنار امام زمان عج در کلام رئیس جمهور

تقلیل معارف مهدوی، موجب وهن اسلام در انظار جهانی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم ۱۳۹۱/۱۲/۱۷: قدیری ابیانه گفت: استفاده نابجا و مخدوش از معارف مهدوی موجب وهن اسلام در افکار عمومی جهان است و پیامدهای منفی دارد.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، به بیان برخی از آسیب‌های تقلیل معارف حقه مهدوی به برخی از تصورات شخصی پرداخت و گفت: این گونه سخنان باعث مضحکه شدن اسلام و مذهب حقه شیعه در نزد افکار عمومی جهان می‌شود.

وی افزود: مطالبی که اخیرا در این رابطه مطرح می‌شود، نه‌تنها اعتبار گوینده آن را در میان هم‌وطنانمان خدشه‌دار می‌کند، بلکه بنده به عنوان فردی که تعداد زیادی از افراد را در امریکای لاتین مسلمان کرده‌ام، معتقدم که در دیگر کشورهای جهان هم این نوع اظهارات، برابر با به تمسخر گرفتن باورهای شیعه است و اثرات بسیار منفی دارد. هیچ‌کس در هر مقامی حق ندارد با دین بازی کند و باورهای دینی را به سخره بگیرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: گویندگان این‌گونه سخنان باید توجه داشته باشند که در یک کشور شیعه زندگی می‌کنند و اظهاراتشان باید منطبق با اعتقادات شیعه باشد. افکار عمومی خارجی این سخنان بی‌پایه را نه‌تنها به پای گوینده آن، بلکه پای اسلام و تشیع می‌نویسند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: اینکه فردی مواضع ضد امپریالیستی داشته و رابطه خوبی با مردم کشورش دارد و همین‌طور با مسلمانان و جهان اسلام خوب است دلیل بر تأیید تمامی مواضع او نیست و ذره‌ذره اعمال آن‌ها در روز حساب مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سخنانی اغراق‌آمیز از این دست کاملاً انحرافی است و نشانگر انحراف در دین‌ نیست، بلکه انحراف گویندگان آن است و افکار عمومی خارجی را نسبت به تشییع خدشه‌دار می‌کند. به عقیده بنده برخی تصور می‌کنند که خدای دیپلماسی هستند و با چنین سخنانی می‌خواهند تاکتیک خاصی را در گفتمان بین‌المللی ایجاد کند، اما چنین اظهاراتی از نظر دیپلماتیک و تبلیغاتی هم به ضرر ایران است.

۹۱/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">