پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۵:۱۵ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه با سناریو خواندن موضوع مطرح کردن مذاکره از سوی مقامات آمریکایی، گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند با مطرح کردن دروغین مذاکره، نیروهای وابسته، سازشکار و مرعوب را در داخل ایران به قدرت برسانند.

محمد حسن قدری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک در گفتگو با خبرنگار گروه پرونده ویژه شبکه اطلاع رسانی دانا در خصوص مطرح شدن موضوع هراز چند گاه مذاکره با آمریکا از سوی دولتمردان آمریکایی اظهار داشت: مقامات آمریکا بارها اعتراف کرد‌ه‌اند که از داخل ایران گروه هایی خواسته اند که آنها فشارها و تحریم ها را تشدید کنند و اخیرا نیز شاهد بودیم تعدادی از اصلاح طلبان به صراحت به زبان آورده اند که اگر مجددا برسرکار بیایند تحریم ها از سوی آمریکا لغو خواهد شد.

وی افزود: باکنار هم گذاشتن این اظهارات به خوبی روشن می‌شود که چه کسانی در پی مذاکره با آمریکا هستند و تحریم ها و مشکلات معیشیتی مردم را به نفع قدرت طلبی و منافع سیاسی خود ارزیابی می کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: گروه های سیاسی وابسته به غرب پیروزی خود را در انتخابات منوط با اتصال با قدرت های پوشالی بیگانه می‌دانند؛ اما آنها به هیچ عنوان در میان مردم  پایگاهی ندارند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که علت مطرح شدن و استقبال مذاکره با ایران از سوی مقامات آمریکای چیست، تصریح کرد: این یک سناریوی چندجانبه از سوی آمریکا و نزدیکان داخلی آنهاست؛ آمریکایی‌ها قصد دارند با مطرح کردن دروغین این ادعا نیروهای وابسته، سازشکار و مرعوب را در داخل ایران به قدرت برسانند.

وی ادامه داد:  آمریکا با تشدید تحریم ها قصد دارد مردم ایران را از لحاظ معیشت تحت فشار قرار داده و تا انتخابات این فشارها را بیشتر کند و حتی ممکن است در نزدیکی انتخابات موضوع حمله نظامی به ایران را مطرح کند تا بدین وسیله با کنار هم قرار دادن تهدید و تحریم به خیال خود در دل مردم رعب ایجاد کرده و زمینه را برای به صحنه آمدن سازش کاران آماده کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: ادعای مذاکره‌ از سوی مقامات آمریکایی دروغی بیش نیست؛ چراکه  تاریخ و تجربیات کشور ما بارها ثابت کرده است که با عقب نشینی از مواضع اصولی و انقلابی خود استکبار جهانی نه تنها فشار علیه ملت ایران را کم نمی‌کند بلکه به طرق مختلف سعی در پایمال کردن حقوق ملت ایران می کند.

قدیری ابیانه تصریح کرد:در این مقطع زمانی، از تاکتیک های احتمالی آنها این است که به هر طریق ممکن یکی از مقامات تاثیر گذار کشور را تا قبل از انتخابات به پای میز مذاکره بکشانند و حتی در ظاهر و بصورت موقت از برخی تحریمها و فشارها دست بردارند تا به افکار عمومی این گونه القا کند که مذاکره نتیجه مثبتی دارد.

وی با یادآوری مواضع حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب در خصوص شرایط مذاکره با آمریکا گفت: بحث مذاکره با آمریکا زمانی امکان دارد که دولت مردان مستکبر آمریکا از خوی استکباری خود دست بردارند و تمام حقوق حقه ملت ایران را به رسمیت بشناسند؛ اما به نظر می آید که آنها چنین نیتی ندارند و ادعاهای ظاهری آنها فریبی بیش نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی متذکر شد: خارج کردن لیست منافقین از لیست تروریست‌ها، حمایت چندجانبه از دشمنان ملت ایران، حمایت از تروریست‌های سوری، مشارکت و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و  تحریم های مختلف علیه ملت ایران از مواردی است که ثابت می‌کند آمریکائی ها در گفته های خود صادق نیستند.

قدیری ابیانه در خاتمه با اشاره به روند مذاکره ۵+۱ اظهار داشت: آمریکا یکی از اعضای گروه 5+1 است و انگلیس فرانسه و آلمان نیز مطیع آمریکا هستند، لذا اگر آنها راست می‌گویند باید در این مذاکرات حقوق ملت ایران را بپذیرند؛ بنابراین نتیجه این مذاکرات صدق یا فریب این ادعای آنها را روشن خواهد کرد.

۹۱/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">