پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ق.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک گفت: مواضع خصمانه غربی‌ها با ملت ما به خاطر احتمال انحراف از بهره‌برداری صلح‌آمیز نیست بلکه اصولا آن‌ها با پیشرفت ملت ما مخالف‌اند و حتی اگر ایران دست از حقوق هسته‌ای خویش نیز بردارد و کلا این رشته علمی را به کنار بگذارد دست از دشمنی با ملت ایران برنخواهند داشت.

دکتر قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: آقای اوباما مجوز تاسیس صدو ششمین مرکز توسعه انرژی هسته‌ای آمریکا را صادر کرد.

آمریکایی ها قبل از انقلاب در مطالعاتی که انجام داده بودند نیاز کشور 36 میلیونی ایران را به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای تایید کرده بودند بنابراین چگونه است که در تبلیغات خود می‌گویند ایران به انرژی هسته‌ای نیاز ندارد.

 ایران به انرژی هسته‌ای نیاز ندارد یعنی ایران نیازی به پیشرفت ندارد و باید عقب نگه‌داشته شود در حالی‌که هزینه تولید انرژی هسته‌ای بسیار کمتر از انرژی تولیدی از سوخت‌های فسیلی است البته با قیمت واقعی آن.

وی در ادامه اضافه کرد: وسعت ایران به اندازه نیمی از اروپاست و ایران می‌تواند با کار و تلاش ملت و مسؤولین و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود از جمله استفاده از انرژی هسته‌ای و سایر موارد صلح آمیز آن به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان طی دهه‌های آینده تبدیل شود، انرژی هسته‌ای و سایر موارد صلح آمیز هسته‌ای همان نقشی را در پیشرفت جامعه دارد که برق در پیشرفت کشور دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این‌که، قرن‌ها جوامع انسانی بدون برق روزگار را گذرانده‌اند اما از زمان اختراع و استفاده از برق پیشرفت علمی در جهان به سرعت رشد یافت، گفت: فرانسه 70 درصد برق تولیدی خویش را از انرژی هسته‌ای تولید می‌کند در حالی‌که جمعیت آن نزدیک به جمعیت ایران است، این حق ایران است به عنوان کشوری با سابقه عظیم تمدنی چند هزار ساله و نقش محوری آن در تمدن اسلامی رو به شکل‌گیری جامعه‌ای پیشرفته و برخوردار داشته باشد و هیچ کشوری حق ندارد پیشرفت را در انحصار خویش قرار دهد، ایران نه تنها باید از انرژی هسته‌ای و سایر موارد صلح‌آمیز آن بهره ببرد بلکه باید سایر منابع تولید انرژی به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی و بادی نیز بهره برد.

وی در ادامه افزود: مواضع خصمانه غربی‌ها با ملت ما به خاطر احتمال انحراف از بهره‌برداری صلح‌آمیز نیست بلکه اصولا آن‌ها با پیشرفت ملت ما مخالف‌اند و حتی اگر ایران دست از حقوق هسته‌ای خویش نیز بردارد و کلا این رشته علمی را به کنار بگذارد دست از دشمنی با ملت ایران برنخواهند داشت.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: آن‌ها نگران شکل‌گیری تمدن اسلامی از یک طرف و سقوط در حال وقوع موقعیت جهانی خویش هستند، آنها جز سلطه بر ایران و سایر ملل مسلمان راضی نمی‌شوند و ملت ما نیز از حقوق هسته‌ای خویش و حق پیشرفت دفاع نموده و هیچ حقی برای غربی‌ها برای سلطه بر ایران یا بر سایر کشورها قائل نیست.

قدیری ابیانه در ادامه بیان کرد: مطابق با قرآن کشتن یک انسان بی‌گناه مثل کشتن همه بشریت است لذا از آنجا که بمب هسته‌ای بین افراد بی‌گناه و باگناه تفاوتی قائل نیست و حیوانات و طبیعت را نیز از بین می‌برد و آثار آن به نسل‌های بعدی نیز کشیده می‌شود مجاز به استفاده از این سلاح‌ها نیست و وقتی مجاز به استفاده نباشد تولید و نگهداری آن معنا ندارد و زیان‌آور است، ضمن اینکه ایران به سلاح هسته‌ای نیاز ندارد و می‌تواند دشمنان خویش را در صورت تعرض به سختی مجازات نماید.

وی در پایان اشاره کرد: برخورداری شوروی از سلاح هسته‌ای نتوانست جلوی اضمحلال آن را بگیرد، همچنین رژیم اسرائیل علیرغم برخورداری از سلاح هسته‌ای از حزب‌الله و حماس شکست‌های تحقیر کننده‌ای را متحمل شد، آمریکا نیز در عراق و افغانستان به گل نشست، اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل که سلاح هسته‌ای دارند و ایران را نیز بارها مستقیم یا غیرمستقیم به کاربرد آن تهدید کرده‌اند پس ایران نیز حق برخورداری از سلاح هسته‌ای را دارد و اگر به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود به خاطر منع اسلامی آن است و این که به عنوان یک کشور اسلامی به تعهدات خود پایبند است.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: موضع ایران انرژی هسته‌ای برای همه، بمب هسته‌ای برای هیچ‌کس است، ایران به دنبال تحقق خلع سلاح جهانی است و خلع سلاح نیز باید از آمریکا که تنها کشوری است که آن را به کار برده شروع شود.

۹۲/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">