پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸ ب.ظ

۰

ادعای دولت کانادا علیه ایران دروغ سیزده است

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸ ب.ظ

سناریوی مضحک کانادا علیه ایران

قدیری ابیانه: طرح این ادعا حماقت این دولت را می‌رساند.

کانادا که پرونده‌اش در نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم می‌تواند سران این کشور را به عنوان جنایت کاران علیه بشریت به پای میز دادگاه‌های بین المللی بکشاند به نیابت از غرب بازی دیگری علیه ایران را آغاز کرده‌ است.

کانادا که هنوز مردمش در آرزوی آنند تا دولتشان دست از ارادتمندی به ملکه انگلیس برداشته و بیش از این استقلال کشورشان را قربانی منافع رژیم سلطنتی انگلیس ننماید باردیگر خصومت خویش علیه ملت ایران و نظام اسلامی را تکرار کرده و مدعی نقش ایران در ناآرامی‌های احتمالی این کشور شده‌اند.

ادعای کانادایی‌ها در حالی مطرح شده است که جهانیان اذعان می‌دارند که کانادا با آن بعد مسافتی نمی تواند جایگاهی در معادلات ایران داشته باشد چه رسد به اینکه بخواهد دخالتی در امور این کشور داشته باشد. در همین حال در گذشته نیز ادعاهایی از سوی مقامات آمریکایی‌ و صهیونیست‌ها مبنی بر اقدام ایران علیه منافع آنها در آمریکا و آفریقا مطرح شده است که همواره نیز واهی بودن ادعاهای آنها برای جهانیان آشکار و ادعاهایشان به رسوایی برای‌ آنان مبدل شده است.

جهانیان اذعان دارند که ایران همواره قربانی تروریسم و از پیشگامان مبارزه با آن بوده است لذا ادعای همکاری آن با القاعده امری غیر قابل پذیرش و صرفا در قالب فرافکنی ‌های واهی می‌باشد. در همین حال این سوال همچنان برای جهان لاینحل باقی مانده است که کانادایی که در عرصه داخلی نسل کشی بومیان را اجرا می‌کند و در عرصه جهانی نیز در کنار آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و صهیونیستها محور تروریسم بین الملل را تشکیل می دهد چگونه به خود اجازه می‌دهد که ادعاهای واهی را علیه سایر کشورها مطرح و چهره ضد بشری خود را در لوای این اتهامات پنهان سازد.

البته باید این امر را نیز به سوابق دولتمردان کانادا اضافه کرد که آنها حتی مطالبات اقتصادی مردم خود را بر نمی‌تابند و به سرکوب اعتراض های مردمی به وضعیت اقتصادی کشورشان می‌پردازند. نمود این امر را در سرکوب دانشجویانی مشاهده کرد که جرمشان فقط درخواست برای عدم افزایش شهریه‌های دانشگاه بوده است. حال این سوال مطرح است که چنین دولتی چگونه به خود اجازه می‌دهد که به پرونده سازی علیه سایر کشورها بپردازد و خود را مدعی حقوق بشر معرفی کند.

چند روزی است که از حادثه بمب گذاری در بوستون امریکا می گذرد و دستگیری دو نفر به عنوان مظنون به این بمب گذاری ، دولت کانادا نیز از بازداشت دو نفر به اتهام تلاش برای ایجاد اخلال در مسیر حرکت قطار کانادا-آمریکا خبر می دهد که نکته عجیب در خصوص این دو فرد بازداشت شده آن است که متهم به ارتباط با شاخه القاعده در ایران شده اند.

در همین خصوص روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی مدعی شد: ارتباط افراد بازداشت شده در کانادا با شاخه القاعده در ایران موجب شگفتی کارشناسانی شده که روند تحرکات القاعده در خاورمیانه را زیر نظر دارند.

"باربارا اسلاوین" از کارشناسان ارشد شورای آتلانتیک در این باره می گوید: صراحتا می گویم که من اینگونه فکر نمی کنم. اگر ارتباطی میان ایران و القاعده باشد ارتباطی بسیار ضعیف است. اسلاوین در ادامه گفت: ایران و القاعده رابطه سردی با هم دارند . ایران یک کشور شیعه است در حالیکه القاعده از سنی های تندرو محسوب می شود . در سوریه، ایران از حکومت بشار اسد حمایت می کند اما القاعده همراه با گروه های شورشی علیه بشار اسد می جنگند. علاوه بر این مورد، ایران اعضای القاعده را تحت بازداشت خانگی قرار داده و آنها را به دقت زیر نظر دارد و اسنادی که در این رابطه بعد از مرگ "بن لادن" بدست آمد به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که پلیس کانادا نیز اعلام کرده که هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوئیم برنامه این دو نفر از سوی یک کشور خاص هدایت شده و این بدان معناست که دولت ایران در برنامه نقشی نداشته است.

در واکنش به این ادعای مطرح شده از سوی دولت کانادا علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سی‌و دومین نشست گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در تهران که دیروز برگزار شد در پاسخ به اینکه پلیس کانادا مدعی شده است دو نفر مرتبط با عناصر القاعده در ایران را به اتهام تلاش برای از خط خارج کردن قطار کانادا دستگیر کرده است، گفت: اگر چنین خبری که شما مطرح می‌کنید درست باشد خنده‌دارترین چیزی است که درسن ۶۴ سالگی خود شنیده‌ام "القاعده ایران" از جعلیات جدید است و واقعا حرفی مضحک است. امیدوارم مسئولان کانادا کمی عقلانی فکر کنند و به شعور مردم و افکار عمومی دنیا توجه کنند.

مطرح شدن موضوع قطار در کانادا در فاصله یک هفته از بمبگذاری بوستون، این احتمال را بوجود می آورد که ممکن است اتاق های فکر آمریکا بدنبال مرتبط کردن حادثه کانادا و بوستون به یکدیگر و در نهایت مرتبط کردن آن با ایران را داشته باشند.در دشمنی آمریکا با ایران تردیدی نیست و برای مثال در سال گذشته سناریو مضحک تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا طرح ریزی و اجرا شد که واشنگتن نتوانست از این سناریو بهره برداری لازم را بکند و اکنون موضوع حادثه قطار در کانادا را مطرح کرده تا موج جدیدی از ایران هراسی را به راه بیندازد.

همزمان با این تحولات آمریکا از نهایی شدن فروش ۱۰ میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته نظامی به کشورهای عربستان و امارات و رژیم صهیونیستی خبر می دهد. برهمین اساس می توان پیش بینی کرد که در روزهای آینده قسمت های بعدی این سناریو به اجرا گذاشته شوند اما انتشار حقایق بیشتر در مورد حادثه بوستون و قطار کانادا نشان خواهد داد که این برنامه وسیله ای بوده تا آمریکا اهداف خود در خاورمیانه را با سهولت بیشتری دنبال کند. نکته قابل توجه آنکه آمریکا عامل ایجاد کننده القاعده بوده است و ادعای آنها مبنی بر مبارزه با تروریسم و القاعده امری واهی است.

از این رو سیاست روز در گفتگو با کارشناسان به تبیین این مسئله پرداخته است که به شرح ذیل است.

ادعای دولت کانادا علیه ایران دروغ سیزده است

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص گفت: این ادعای مطرح شده از سوی دولت کانادا در واقع شبیه به دروغ سیزده است و به نوعی طرح این ادعا نشان از حماقت این دولت را می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه اصلا جمهوری اسلامی ایران القاعده‌ای ندارد که کانادا بخواهد حمله تروریستی در این کشور رابه القاعده ایران نسبت دهد گفت:گروهک تروریستی القاعده که سرشاخه آن توسط ریگی بود با حمایت آمریکا برای اعمال فعالیت‌های تروریستی آموزش دیده بود وگرنه ملت و دولت جمهوری اسلامی پرچم‌دار مبارزه با تروریست به شمار می‌رود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت کانادا یک دولت کوچک و ضعیفی است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پادشاهی حاکم به دولت کانادا نیز ازملکه انگلیس است این مساله نشان می‌دهد که کانادا مواضع مستقلی ندارد و تحت تاثیر تروریست های اول جهان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی چنین ادعاهای واهی و پوچی را بیان می‌کند.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

۹۲/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">