پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۰۰ ق.ظ

۳

نوش‌آباد – خبرگزاری مهر: یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: در انتخابات ریاست جمهوری  سال جاری نامزدها علاوه بر مشخص کردن برنامه های خود برای اداره کشور باید راه های تامین مالی برنامه های خود را نیز به صورت روشن مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه صبح امروز در مسجد  محبین نوش آباد افزود: برای تشخیص کاندیدای اصلح باید ببینیم، کدام یک از آنها در کار و هدف خود صادق هستند و افرادی که دچار توهم شده و یا به دنبال فریب مردم می باشند را دنبال نکنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت : مردم ایران جزو پرمسرف‌ترین ملت‌های سراسر دنیا هستند و این در حالی است که تنها با یک هزار تومان صرفه جویی در هر ماه توسط هر فرد، رقمی معادل با 900 میلیارد تومان به اقتصاد کشور و خانوارهای ایرانی  کمک می شود.

وی تصریح کرد: ساعت کار مفید روزانه در اروپا معادل شش ساعت، در ژاپن برابر هشت ساعت و در کره جنوبی بیش از نه ساعت است ولیکن ساعت کار مفید ایرانیان از  64دقیقه روزانه در سال 90 به مدت زمان 22 دقیقه در سال 91 کاهش یافت.

به گفته وی، هر روز تعطیلی یک هزار و 428 میلیارد تومان خسارت به اقتصاد کشور وارد می کند که معادل 10 تن طلا است با این اوصاف برخلاف سفارش رهبر انقلاب، تعطیلات کشور از 24 روز به 25 روز رسید و در تعطیلات نوروزی معادل 200 تن طلا ضرر به اقتصاد کشور وارد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا  تاکید کرد: روی آوردن به تولید ثروت بهترین راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است اما اگر نامزدی شعار لزوم کار بیشتر و تعطیلی کمتر را مطرح کند، مردم به او رأی نمی‌دهند و از برنامه های او استقبال نمی کنند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا تصریح کرد: در سال 90 شهروندان ایران، از منظر آمار پس از کشورهای عربستان و آفریقا رتبه سوم تنبلی اجتماعی را داشتند که در سال 91 به رتبه دوم رسید، که می توان گفت، به جای اقتصاد مقاومتی، ما به واقع دچار اقتصاد استراحتی شده ایم.

قدیری ابیانه گفت: هرچند که دولت وظیفه دارد در جهت ایجاد اشتغال تلاش کند و این موضوع نباید نادیده گرفته شود اما مردم هم به جای آنکه منتظر بمانند که دولت و حکومت برای حل مشکل آنها اقدامی انجام دهد، خودشان باید کارآفرینی کرده و اشتغالزایی داشته باشند و فرهنگ تولید ثروت جایگزین فرهنگ مصرف شود.

به گفته وی، برخی از اقدامات اخیر دولت صرفا برای کمتر نمود پیدا کردن مشکلات کشور بوده است که همان اقدامات هم برای مردم مشکل ساز شده  و باید این رویه به نحوی اصلاح شود که مشکلات از سر راه مردم وجامعه برداشته شود.

وی افزود: دولت در پرداخت حقوق کارمندان فعلی خود دچار مشکل است، اما دستور میدهد 400 هزار نفر دیگر در بدنه دولت استخدام کنند و این درحالی است که ما به نسبت جمعیت بیش از 20 برابر ژاپن کارمند در استخدام دولت داریم.

وی بااشاره به توزیع وجه نقد به عنوان یارانه شهروندان گفت: از مبلغ 450 هزار ریال یارانه، فقط مبلغ  330 هزار ریال آن از منابع هدفمندی یارانه ها بود و بقیه آن از سایر منابع تامین شد.

 سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت: چاپ اسکناس و جریان آن در بازار مالی کشور، بدون پشتوانه لازم، باعث افت ارزش پول کشور شده و بالارفتن نرخ تورم را در به دنبال داشته و بر جامعه تحمیل کرده است.

 وی تصریح کرد: وعده احمدی نژاد در اجتماع مردم هویزه که دو درصد از درآمدهای نفتی، علاوه بر بودجه‌های معمول، در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از جوانان به استان خوزستان اختصاص داده می شود،یک شعار تبلیغاتی است، زیرا بودجه سال 92 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده و خود نیز نخواهد بود تا آن را اجرایی کند.

سفیر سابق ایران در استرالیا افزود: مملکت مثل یک قطار نیست که دولت لوکوموتیو آن و مردم مسافر آن باشند، بلکه مثل یک کشتی پارویی است که دولت کاپیتان آن و مردم همه پارو زن آن هستند .

قدیری‌ابیانه ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به اینکه میزان نفت صادراتی هر فرد اماراتی در یک سال بیش از 80 سال صادرات نفت یک فرد ایرانی است، می‌توان گفت صادرات نفت هر اماراتی در یک سال بیش از عمر یک فرد ایرانی است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین با این میزان اختلاف نمی‌توان انتظار داشت که سطح رفاهی مردم ایران و کشورهای عربی صرفا به دلیل برخورداری آنان از درآمدهای نفتی با یکدیگر برابری کند.

به گفته وی، دولت باید از پول نفت و سایر منابع کشور برای اشتغال و شکوفایی اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان استفاده کند نه اینکه با ایجاد هزینه جامعه را با مشکل روبرو کند.

این کارشناس عالی مسائل استراتژیک تاکید کرد: در سال جاری فتنه جریان انحرافی را خواهیم داشت. رمز فتنه در انتخابات سال 92 انتخابات آزاد خواهد بود که شعار انتخابات آزاد، شورای نگهبان به عنوان مرجع تایید صلاحیت های را نشانه گرفته است.

۹۲/۰۲/۰۷

نظرات  (۳)

رئیس جمهور مسئول اصلی تحقق سند چشم انداز
http://farsi.khamenei.ir/package?id=22298&news_id=22464
سلام راستی اگه وزیر آموزش وپرورش این مبلغ را صرفه جویی میکرد 30 نفر دختر معصوم در کلاس نمی سوختند .اکه بچه خود وزیر ووزرائ میبود چه میکردند؟؟ .اون موقع می ذاشتندمیلیاردها تومان هزینه تجمع مشاوران جوان توی کیش و ...تااستادیوم آزادی شود.احمدی نزاد خوب بود وهست اما منهای مشایی
"تنها با یک هزار تومان صرفه جویی در هر ماه توسط هر فرد، رقمی معادل با 900 میلیارد تومان به اقتصاد کشور و خانوارهای ایرانی کمک می شود"

اگه جمعیت ایران رو 80 میلیون هم درنظر بگیریم و در هزار تومن ضرب کنیم میشه 80 میلیارد تومن. 900 میلیارد رو چه جوری حساب کردید؟!!!
پاسخ:
سلام باید هزار تومان را در 12 ماه ضرب کنید می شود سالی 12000 تومان. سپس در جمعیت کشور ضرب کنید می شود مبلغ صرفه جویی در سال.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">