پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ق.ظ

۰

 قدیری ابیانه: بذل و بخشش های دولت هدف انتخاباتی دارد.

سیاست خارجی دولت دهم انفعالی بود.

محمدحسن قدیری ابیانه با بیان اینکه مردم کشور ما در مورد میزان درآمدهای عمومی کشور اعم از نفت و سایر منابع مالی دولت دچار توهم هستند گفت: سهم هر ایرانی از فروش نفت در سال 91 مبلغ 67 هزار تومان در ره رماه بوده است و با این حال دولت وعده یارانه 250 هزار تومانی می دهد.

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در خصوص اقتصاد سیاستزده به خبرنگار پارلمانی زندگی تصریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم می شود، اما بخشی بر می گردد به سیاست های غلط دولت. اما در این میان مردم هم نقش دارند. این در حالیست که ایران در سال 91 بعد از اعراب ، تنبل ترین کشور محسوب می شود. ساعت کار مفید کم، اسراف در مصرف، تعطیلات زیاد و ... همه عامل بروز مشکلات اقتصادی هستند که باید برای آن راهی پیدا کنیم .

وی ادامه داد: اگر هر ایرانی ماهیانه 1000 تومان صرفه جویی کند می شود 900 میلیارد تومان. با 900 میلیارد تومان می شود جهیزیه 10 میلیون تومانی برای 90 هزار دختر تهیه کرد. اما از آنجایی که اقتصاد ما به جای مقاومتی، استراحتی است، متاسفانه هر روز مشکلات اقتصادی بیشتر می شود.

وی با اشاره به مدیریت ناصحیح دولت در حوزه اقتصاد و بذل و بخشش های بی حساب دولت گفت: دولت در بسیاری مسائل اقتصادی خطا می کند. نمونه آن بذل و بخشش هایی است که با هدف تبلیغاتی انجام می دهد. در حالیکه اگر این پول ها صرف عمران و آبادانی شود و مردم فعال باشند، بسیاری از مشکلات داخلی و اقتصادی حل می شود. 

قدیری با انتقاد از مبالغ تبلیغاتی که رئیس جمهور با عنوان هدیه پرداخت می کند، اظهار داشت: رئیس جمهور هر روز مبالغ هنگفتی را با نام هدیه به اقشار مختلف هزینه می کند. این هدایا از چه منبعی است؟ ارقامی مثل 500 هزار میلیارد تومان و حتی تا سقف 950 هزار میلیارد تومان به عنوان بدهی های دولت بعدی باقی مانده از دولت فعلی ذکر می گردد. با این حساب آیا این هدایا بخشی از تبلیغات انتخاباتی نیست؟ آیا از جیب شخص خودش پرداخت می کند؟ آقای احمدی نژاد چوب حراج به بیت المال زده است. اینها مردم فریبی است و او دارد برای باقی ماندن در قدرت از طریق تحمیل جریان انحرافی زمین سوخته باقی می گذارد؟

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: وعده های مردم فریب مثل دادن دو هکتار زمین به 15 میلیون خانوار ایرانی، دادن زمین دو هزار متری برای ساخت خانه مجلل و زیبا به هر خانواده، وعده دادن 250 هزار تومان یارانه نقدی به هر نفر ، صرف 50 میلیارد تومان برای گردهم آوردن 100 هزار نفر در استادیوم... آیا اینها باعث فریب اقشار مستضعف نخواهد شد. در حالیکه همین پول ها می توانست صرف رفع موانع و حوادث جاده ای شود. یا با این پول ها می شد برای زلزله زدگان سقفی ساخت.

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک اظهار داشت: استخدام صدها هزار نفر در یکی دو ماه باقیمانده برای دستگاه های دولتی چه معنایی دارد. آنهم دستگاه هایی که کارمندانش روزی 22 دقیقه بیشتر کار نمی کنند.

سفیرسابق ایران درمکزیک واسترالیا با بیان اینکه سیاست خارجی احمدی نژاد در دولت نهم خوب بود اما در دولت دهم انفعال شد گفت: در دور اول مواضع دولت خوب بود و در دور دوم انفعالی شد. این اتفاق جزو نقاط منفی دولت است که این اواخر تشدید شده است. حتی تا جایی که در راهپیمایی 22 بهمن می گوید اگر آمریکا تهدید نکند من خودم می روم مذاکره می کنم. این حرفها در حد رئیس جمهور نیست ، گفتن این حرفها فقط در شان مقام معظم رهبری است. گذشتن از اصول و زیر پا گذاشتن عزت مخالف با سیاست نظام است. اما احمدی نژاد عملا در دولت دهم اقدامات مثبت خود در دور اول را در حوزه سیاست خارجی از بین برد.

۹۲/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">