پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ق.ظ

۰

مأمور اف‌.بی‌.‌آی از همکاری گسترده وزارت خارجه آمریکا، سیا و پنتاگون با رهبران القاعده از جمله «بن‌لادن» پرده برداشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «گلوبال ریسرچ» «سیبل ادموندز» از کارکنان پلیس اف.بی.آی و مسئول مکاتبات آمریکا با گروه‌های تندرو به تازگی در خصوص همکاری‌های بین واشنگتن و گروه‌های تروریستی مثل القاعده افشاگری‌های بی‌سابقه‌ای کرده که نشان می‌دهد بن‌لادن و ایمن الظواهری با ناتو، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و سیا در بسیاری از حملات تروریستی همکاری داشته‌اند. به گفته این مأمور اف.بی.آی که مکاتبات بین دو طرف پس از حملات 11 سپتامبر را ترجمه می‌کرده، این گروه‌های تروریستی 3 ماه پس از حملات 11 سپتامبر برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه قفقاز همکاری‌های خود را آغاز می‌کنند؛ این عملیات تحت عنوان عملیات «گلادیو» صورت می‌گرفت.

«ادموندز» گفت: اطلاعات محرمانه‌ای که طی 11 سال گذشته به دست آورده نشان می‌دهد آمریکا عملیات تروریستی در قفقاز و آسیای مرکزی را مدیریت، تجهیز و حمایت کرده وبن‌لادن و ایمن‌الظواهری نیز تحت فرماندهی آمریکا و ناتو مسئول اجرایی این عملیات بوده است.

وی همچنین افزود: اسناد اف.بی.آی طی سال‌های 1996 تا 2002 از ارتباط مستقیم این عملیات تروریستی با آمریکا حکایت دارد. «ادموندز» اعلام کرد این اسناد همچنین به چگونگی جلب موافقت کنگره از سوی وزارت خارجه برای اختصاص بودجه به سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌ها به منظور حمایت مالی از گروه‌های تروریستی در این منطقه اشاره دارد. «گلوبال ریسرچ» در تأیید گفته‌های «ادموندز» به اظهارات مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اشاره می‌کند که اذعان کرده بود آمریکا بن‌لادن را در افغانستان روی کار آورد تا با اتحاد جماهیر سابق شوروی مبارزه کند. مشاور سابق امنیت ملی آمریکا همچنین سال 1997 در کتابی نوشت مناطق قفقاز و آسیای مرکزی یعنی همان دو منطقه‌ای که به گفته «ادموندز»، ناتو و آمریکا مسئولیت ایجاد بی‌ثباتی در آنجا را به بن‌لادن و ایمن‌الظواهری واگذار کردند، برای این کشور بسیار کلیدی هستند. همکاری آمریکا و ناتو با القاعده تنها منوط به منطقه قفقاز نمی‌شود. نخست‌وزیر سابق ایتالیا، یکی از قضات این کشور و رئیس سابق سازمان اطلاعات ایتالیا نیز پیش از این اذعان کرده بودند در چارچوب عملیات «گلادیو»، ناتو با پشتیبانی پنتاگون و سیا بمبگذاری‌های تروریستی را در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی در دهه 1950 انجام داد و کمونیست‌ها را مسئول آن اعلام کرد تا حمایت مردم را از دولت‌های اروپایی در مقابله با کمونیسم جلب کند.

در حال حاضر نیز ایالات متحده آمریکا همکاری‌های کاملاً آشکاری را با گروه‌های تروریستی مثل القاعده در جنگ سوریه دارد. وزیر دفاع آمریکا همین چند روز پیش نسبت به ارائه کمک‌های بیشتر به این گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا القاعده را مسئول حملات 11 سپتامبر معرفی کرده است. در صورت صحت این موضوع می‌توان نتیجه گرفت اظهاراتی که از سوی بسیاری از کارشناسان درباره دست‌داشتن آمریکا در حادثه 11 سپتامبر گفته می‌شود نیز صحت دارد. به اعتقاد این کارشناسان ایالات متحده به بهانه حملات 11 سپتامبر به خاورمیانه لشکرکشی کرد. به عبارت دیگر این کشور با انهدام چند ساختمان و قتل‌عام هزاران نفر از شهروندان خود اقدام به اشغال دو کشور و چپاول ثروت‌های عراق و افغانستان کرد!

ایالات متحده آمریکا چند ماهی است بحث مذاکره با گروه تروریستی طالبان را نیز با جدیت دنبال می‌کند! اقدامی که با اعتراض حامد کرزای هم رو به رو شده است.

یکی از مسائلی که بر افشاگری‌های مأمور اف.بی.آی صحه می‌گذارد این است که همواره بین صاحب‌نظران این سؤالات مطرح بوده که ایالات متحده چطور با آن همه تجهیزات نمی‌توانست بن‌لادن را دستگیر کند؟ و چطور چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2013 خبر دستگیری منتشر شد؟ و اینکه چرا هرگز جسد وی دیده نشد؟ یا چطور در عملیات نظامی آمریکا تنها کسانی که آسیب نمی‌دیدند بن‌لادن، ملاعمر و ایمن الظواهری بودند؟ واقعیت این است که بن‌لادن‌ها با همکاری‌های مثلث آمریکا، عربستان و پاکستان ایجاد شده‌اند و اگر فقط یک دلیل برای اثبات این ادعا وجود داشته باشد، منافعی است که آمریکا از این گونه عناصر به دست آورده و می‌آورد. کافی است نگاهی به بیانات اخیر جبهه «النصره» در سوریه که رسماً زیر شاخه القاعده فعالیت می‌کند انداخت. ناظران سیاسی اروپایی این افشاگری مأمور برجسته اف‌بی‌آی را دیرهنگام ارزیابی کرده‌اند.

۹۲/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">