پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۰۲ ب.ظ

۰

گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا: یک کار‌شناس حوزه بین‌الملل راه از بین بردن چشم طمع دشمنان، گذر از پیچ تاریخی با کمترین هزینه و پشتیبانی از خلیج فارس و حقوق ایران را مستلزم این دانست که هر فردی در جامعه وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

محمدحسن قدیری ابیانه، کار‌شناس حوزه بین الملل امروز، ۱۶ اردیبهشت ماه، در نهمین همایش ملی خلیج فارس که از سوی جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد شناخت وضعیت خلیج فارس را منوط به شناخت وضعیت جهانی دانست که به سمت چند قطبی شدن در حال حرکت است و اظهار کرد: آمریکا و اروپا در اوج بحران به سر می‌برند و این در حالی است که بیداری اسلامی همچنان رو به رشد است.

khamooshi (5 of 7).jpg

وی به سخنان یک نظریه‌پرداز آمریکایی اشاره و عنوان کرد: وی معتقد است با توسعه ارتباطات، مخابرات و ارتباط بین ملت‌ها، فرهنگ‌های ضعیف‌تر در فرهنگ‌های قوی‌تر ادغام می‌شوند و در ‌‌نهایت دو فرهنگ عظیم باقی می‌مانند که یکی فرهنگ اسلامی و دیگری تمدن غیر دینی است و به علت در تضاد بودن منافع این دو رویایی تمدن‌ها رخ خواهد داد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه استراتژیست‌ها معتقدند که جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت‌های خوب رهبری این تمدن اسلامی را بر عهده خواهد داشت تصریح کرد: جنگ افغانستان و عراق و... نیز برای جلوگیری از همین تمدن اسلامی است و این رویارویی تمدن‌ها آغاز شده ولی در همین مرحله پایبند شده‌اند.

وی به تشریح اقدامات آمریکایی که در حال سقوط از تک قطبی بودن است پرداخت و گفت: آمریکا برای تک قطبی ماندن نیاز بر تصاحب نفت خاورمیانه دارد تا بتواند قطب‌های دیگر همچون هند، چین، ژاپن و اروپا را برای نفت، محتاج خود نگه دارد و بدین ترتیب موضوع چندقطبی شدن جهان را منتفی کند.

قدیری ابیانه تجزیه کشور‌ها را راه دیگری بر تسلط بر کشور‌ها دانست و گفت: دشمن به دنبال اشغالگری است. هدف آمریکا تجزیه کشورهای اسلامی و سلطه بر منابع نفتی آنان است. تنگه هرمز و سه جزیره دو نقطه استراتژیک در خلیج فارس هستند.

این کار‌شناس حوزه بین‌الملل بستن راه خلیج فارس را سبب ایجاد بحران در دنیا برشمرد و گفت: این موضوع در کنار وجود ولایت فقیه و حکومت دینی در کشور یکی از علل بازدارنده سلطه نظامی دشمن به ایران است.

قدیری ابیانه یادآور شد: برای از بین بردن چشم طمع دشمنان، گذر از پیچ تاریخی با کمترین هزینه و پشتیبانی از خلیج فارس و حقوق ایران باید هر فردی وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور در تمام حوزه‌ها تأکید کرد و گفت: کشور ما وابسته به نفت است اما تصور مردم نسبت به این وابستگی بیش از حد است. کشور باید به سوی کار و تلاش حرکت کند و با پرهیز از اسراف، شعارهای مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند.

۹۲/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">