پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۳۳ ب.ظ

۱

ولایت مدار بودن و اصولگرایی حداقل هاست.

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۳۳ ب.ظ
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
سلمان دیار:برای تشخیص کاندیدای اصلح باید ببینیم، کدام یک از آنها در کار و هدف خود صادق هستند و افرادی که دچار توهم شده و یا به دنبال فریب مردم می باشند را دنبال نکنیم.

به گزارش سلمان دیار دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در بین دانشجویان پیام نور رامهرمز مسائل اقتصادی و سیاسی روز را تشریح کرد که در زیر گزیده از صحبت های این کارشناس سیاسی و مسائل استراتژیک را می خوانیم.

ولایت مداری و اصول گرایی کف و جز حداقل هاست.
دکتر قدیری ابیانه گفت:برای تشخیص کاندیدای اصلح باید ببینیم، کدام یک از آنها در کار و هدف خود صادق هستند و افرادی که دچار توهم شده و یا به دنبال فریب مردم می باشند را دنبال نکنیم.
وی تاکید کرد ولایت مدار بودن و اصول گرا بودن جز حداقل هاست وما باید به دنبال ویژگی های مدیریتی و سوابق کاری در کاندیدهاباشیم.

سیاست های کلان دست رئیس جمهور نیست,و در اختیار رهبر است پس هر کس که ادعا می کند اگر من آمدم رابطه با آمریکا را آزاد می کنم این دروغ است , چون اینها دست رهبر است !
به نظر بنده آقای رئیس جمهور در دوره اول مخلصانه کار می کردولی سفرهای الان همه تبلیغاتی است.
اگر کاندیدی بگوید تعطیلات ۲۴ روز را ۱۰کنم آیا رای می آورد؟
در همه آلمان و فرانسه ساعات کار مفید ۸ ساعت است ,در ایران ۲۲ دقیقه, اگر کاندیدی بگوید ۲۲ دقیقه به ۳ ساعت برسد,یعنی نصف ساعت استاندار دنیا,آیا رای میآورد؟


اگر رابطه با آمریکا دست آوردهای خوبی داشته باشد رابطه برقرار می کنیم.
کدام تحریم است که انگلیس سردمدار آن نباشد؟چه مو ضو عی است که باید در رابطه آمریکا مذاکره کنیم که در ۵+۱ نمی شود؟
چه می شود ما از خواسته ها کوتاه بیاییم ؟(از انرژی هسته ای دست بکشیم)
مگر ما در زمان جنگ دنبال انرژی بودیم؟اینطور نیست اگر ما از حق مان کوتاه بیاییم آنها دست می کشند,اصلا اگر ما عقب نشینی کنیم ,دست از اسلام بکشیم مسیحی شویم, آن هم از نوع آمریکایی,مشکل حل است!
شما مسلمان باش ولی در اختیار آمریکا باش ,مسجدی نباش,ولی گاو پرست باش,مسلمان باش ولی چاوز نباش,ولی گاندی نباش!بحث,بحث منافع است!!

مردم ایران جز پر مصرف ترین و کم کار ترین مردم دنیا هستند.

سفیر سابق ایران در اسپانیا اظهار داشت : مردم ایران جزو پرمصرف‌ترین ملت‌های سراسر دنیا هستند و این در حالی است که تنها با یک هزار تومان صرفه جویی در هر ماه توسط هر فرد، رقمی معادل با ۹۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور و خانوارهای ایرانی کمک می شود.
سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: روی آوردن به تولید ثروت بهترین راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است .
قدیری ابیانه گفت: هرچند که دولت وظیفه دارد در جهت ایجاد اشتغال تلاش کند و این موضوع نباید نادیده گرفته شود اما مردم هم به جای آنکه منتظر بمانند که دولت و حکومت برای حل مشکل آنها اقدامی انجام دهد، خودشان باید کارآفرینی کرده و اشتغالزایی داشته باشند و فرهنگ تولید ثروت جایگزین فرهنگ مصرف شود.

هر روز تعطیلی معادل خسارت ۱۰ تن طلا است!

قدیری ابیانه سپس به خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلات زیاد در کشور اشاره و اضافه کرد: هر روز تعطیلی، معادل ۱۰ تن طلا خسارت وارد می‌کند. در حالی که در ابتدای سال ۲۰ روز مملکت را در بهترین شرایط آب و هوایی تعطیل کردند و این یعنی ۲۰۰ تن طلا به اندازه‌ی یک قرن تولید طلای کشور خسارت وارد شد.

مردم ما دچار توهم نفتی هستند!

وی ادامه داد: در کشور ما نوعی توهم ناشی از اقتصاد وابسته به نفت وجود دارد. تصور مردم از درآمدهای نفتی خیلی بیشتر از واقعیت است و ما با معضل وابستگی ذهنی به نفت مواجه هستیم.
این کارشناس افزود بیشتر مردم تصور می‌کنند درآمد ما از نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه میلیون ها تومان است. در حالی که در شرایط غیرتحریم، ایران سالانه دومیلیون و ۳۰۰هزار بشکه صادر می‌کرد که در مقابل ۷۵ میلیون نفر جمعیت کشور، کمتر از یک بشکه برای هر نفر در ماه صادر می‌شد. در بودجه‌ی امسال، یک‌میلیون و ۳۰۰هزار بشکه صادرات در نظر گرفته شده است که با توجه به جمعیت ۷۷ تا ۷۸ میلیون نفری، نیم بشکه نفت در ماه به ازای هر نفر صادر می‌شود. همچنین کل بودجه عمومی در سال ۱۳۹۱ که شامل نفت هم می شود به ازای هر نفر در هر ماه ۱۸۲هزار تومان می‌شود. در حالی که مردم تصور غیرواقعی از صادرات نفت و وبدجه دولت دارند و لذا توقع‌شان زیادتر از امکانات کشور است.

وی همچنین اظهار کرد: نفت، ثروت بزرگی است؛ ولی با اکتفا به آن نمی‌توان هر آنچه را که خواستیم تأمین و مملکت را اداره کنیم. اکنون یارانه‌ی بنزین روزانه معادل یک تن طلا است در حالی که از معادن طلای کشور سالانه دو تن طلا برداشت می‌شود.

در پایان این جلسه که توسط بسیج دانشجویی شکل گرفت وی به پرسش های دانشجویان حاضر پیرامون موضوع انتخابات پاسخ گفت .

۹۲/۰۲/۱۹

نظرات  (۱)

احسنت , بسیار زیبا و جامع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">