پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۴۳ ق.ظ

۰

محورهای زیر مربوط به مقاله ای است تحت عنوان "دهه پر تلاطم بحران" که در دی 1381 به قلم دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در رسانه های گروهی کشور منعکس گردید. در این مقاله حوادث یک دهه آینده پیش بینی شده است. گویی که بجای پیش بینی در ده سال قبل، گزارشی تازه از حوادث ده سال گذشته است. از پیش بینی اشغال عراق تا بیداری اسلامی، از سقوط دولتهای دست نشانده کشورهای اسلامی تا توطئه علیه ایران و سوریه، ‌از اوج تنفر عمومی علیه آمریکا تا افول و سقوط قدرت و امپراطوری آمریکا، از نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی ایران تا ضرورت آمادگی برای گذر موفقیت آمیز از این دهه پر تلاطم و خطرناک.

ضمنا راهکار عبور موفقیت آمیز از این دهه نیز تشریح شده است:

  • افزایش تلاش همگانی در کار و تلاش موثر سازنده در ابعاد مختلف
  • ضرورت پرهیز از اتلاف سرمایه ها دراسراف در مصرف
  • وحدت کلمه حول محور اسلام و انسجام حول محور ولایت

محور های پیش بینی شده در مقاله 10 سال قبل به شرح زیر است:

  • حمله آمریکا به عراق قریب الوقوع است و هیچ عاملی نمی تواند مانع این حمله شود..
  • در این دهة از قرن بیست و یکم، جهان روی خوش به خود نخواهد دید
  • در این دهه، تحولات عظیمی در جغرافیای سیاسی منطقه و جهان و بویژه در خاورمیانه رخ خواهد داد.
  • آمریکا در توطئه اش برای سلطه بر جهان، در نهایت شکست خواهد خورد،
  • تلاشهای جنگ طلبانه آمریکا، سقوط امپراطوری اش را تسریع خواهد نمود
  • بر اثر بیداری اسلامی و اوج گرفتن تنفر عمومی علیه آمریکا، دولتهای دست نشانده آمریکا توسط قیام های مردمی در معرض سرنگونی قرار خواهند گرفت.
  • دولتهایی که حاضر نیستند گوش به فرمان آمریکا باشند، مورد تعرض و توطئه آمریکا واقع خواهند گردید.
  • دهه ای پرتلاطم بویژه در خاورمیانه در پیش است،
  • از گرد و غبار بر خواسته از این دهة پرتلاطم، تمدن اسلامی با قدرت سر بر خواهد آورد.
  • جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور تمدن اسلامی، از موقعیت و نفوذ بیشتری در منطقه و جهان برخوردار خواهد گردید.
  • دهة اول قرن بیست و یکم، دهة اوج گیری تمدن اسلامی و افول قدرت آمریکا نیز خواهد بود.
  • مردم ایران باید خود را برای گذر موفقیت آمیز از این دهة پرتلاطم و خطرناک آماده کنند.
  • برای موفقیت در این امر، باید همه بر کار و تلاش موثر و سازنده خویش در ابعاد مختلف بیافزایند و از اتلاف سرمایه ها در اسراف در مصرف بپرهیزند تا بر توان کشور افزوده شود.
  • وحدت کلمه حول محور اسلام و انسجام کامل حول محور ولایت، لازمه عبور سالم و مطمئن از گردنه های خطرناکی است که با آن مواجه هستیم.

متن کامل مقاله به شرح زیر است:

 دهة پرتلاطم بحران

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه

مندرج در روزنامه قدس 30/10/1381

حمله آمریکا به عراق قریب الوقوع است و هیچ عاملی نمی تواند مانع این حمله شود. در حقیقت هدف اصلی آمریکا، خلع سلاح یا سرنگونی رژیم صدام نیست که در صورت تحقق آن، آمریکا از حمله نظامی اجتناب ورزد. هدف غایی آمریکا، تسلط و بلکه تصاحب منابع نفت عراق است. این هدف به منابع نفتی عراق محدود نمی گردد و کل خاورمیانه را شامل میگردد و در راستای هدف کلی تر که همان نظم نوین جهانی است می باشد که به معنی سلطه کامل آمریکا بر جهان است.

برای اینکه آمریکا بتواند منابع نفتی را تصاحب کند، باید سیاست گام به گام و متکی به تجاوزات نظامی را در پیش گیرد.

برای تداوم سلطه ضرورت ایجاب می کند که ژنرال های آمریکایی قدرت را در دست بگیرند و کشورهای نفت خیز را تجزیه کنند و این عمق استراتژی آمریکا در قبال کلیه کشورهای خاورمیانه ای از جمله، ایران، عربستان و حتی ترکیه است.

واقعیت این است که ما وارد عصر جدیدی شده ایم، که عصر کشورگشایی با تکیه بر قدرت نظامی است. در واقع، جنگ جهانی سوم با اشغال افغانستان آغاز شده است و با تجاوز و اشغال عراق وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

در این دهة از قرن بیست و یکم، جهان روی خوش به خود نخواهد دید، لیکن قرائن و تحولات نشان می دهد که در این دهه، تحولات عظیمی در جغرافیای سیاسی منطقه و جهان و بویژه در خاورمیانه رخ خواهد داد.

آمریکا در توطئه اش برای سلطه بر جهان، در نهایت شکست خواهد خورد، همانطور که هیتلر به مقاصد شوم خویش دست نیافت.

تلاشهای جنگ طلبانه آمریکا، سقوط امپراطوری اش را تسریع خواهد نمود و محوریت غرب، از آمریکا به سمت اروپا نقل مکان خواهد کرد.

در این بین بر اثر بیداری اسلامی و اوج گرفتن تنفر عمومی علیه آمریکا، دولتهای دست نشانده آمریکا توسط قیام های مردمی در معرض سرنگونی قرار خواهند گرفت و دولتهایی که حاضر نیستند گوش به فرمان آمریکا باشند، مورد تعرض و توطئه آمریکا واقع خواهند گردید.

دهه ای پرتلاطم بویژه در خاورمیانه در پیش است، لیکن از گرد و غبار بر خواسته از این دهة پرتلاطم، تمدن اسلامی با قدرت سر بر خواهد آورد و جمهوری اسلامی ایران به دلیل انطباق موقعیت ویژه استراتژیک، اقتصادی و سیاسی (ژئواستراتژیک، ژئواکونومیک و ژئوپولیتیک) و مقاومتی که مردم و نظام در مقابل زیاده خواهی های آمریکا از خود نشان خواهند داد، به عنوان محور تمدن اسلامی، از موقعیت و نفوذ بیشتری در منطقه و جهان برخوردار خواهد گردید.

دهة اول قرن بیست و یکم، دهة جنگ جهانی سوم است. ان شاءا... این دهه، دهة اوج گیری تمدن اسلامی و افول قدرت آمریکا نیز خواهد بود.

مردم ایران باید خود را برای گذر موفقیت آمیز از این دهة پرتلاطم و خطرناک آماده کنند. برای موفقیت در این امر، باید همه بر کار و تلاش موثر و سازنده خویش در ابعاد مختلف بیافزایند و از اتلاف سرمایه ها در اسراف در مصرف بپرهیزند تا بر توان کشور افزوده شود. وحدت کلمه حول محور اسلام و انسجام کامل حول محور ولایت، لازمه عبور سالم و مطمئن از گردنه های خطرناکی است که با آن مواجه هستیم. والسلام

۹۲/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">