پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۶ ب.ظ

۰

شرکت گسترده مردم در انتخابات باعث تقویت موضع ایران در مذاکرات هسته ای می شود.

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: یکی دیگر از عوامل تقویت‌کننده هیئت هسته‌ای کشورمان، خلق حماسه سیاسی و شرکت گسترده مردم و در نهایت انتخاب یک فرد پاینبد به مبانی انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و غیر سازش‌کار است که باعث تقویت موضع هیئت ایران و ناامیدی دشمنان می‌شود.

"‌محمدحسن قدیری ابیانه‌" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره چرایی عدم تمایل طرف‌های غربی و 1+5 برای مختومه شدن پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: هیچ مشکلی در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران وجود ندارد چرا که غرب کاملا واقف بوده که برنامه ایران صلح‌آمیز است و تردیدی هم در این رابطه وجود ندارد و هدف از این مشکل‌آفرینی‌ها مسئله دیگری است‌.

وی دشمنی غرب با کشورمان را حتی با فرض گذشتن از حق هسته‌ای خود و تعطیلی تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز تمام‌نشدنی خواند و افزود: در زمان جنگ تحمیلی که آمریکا از دیکتاتور سابق عراق حمایت می‌کرد، ایران هیچ اقدامی در زمینه برنامه‌های هسته‌ای انجام نداده بود بنابراین این مهم نشانگر این است که آنها در کنار مذاکرات هدف دیگری را دنبال می‌کنند.

قدیری ابیانه ادامه داد: ‌هدف آمریکا و غرب از دروغ‌پراکنی این است که اعلام کنند مذاکرات فایده‌ای ندارد و باید وارد فاز دیگری شد و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

 وی اظهار داشت: ما هم در مقابل با علم به هدف غرب می‌توانیم مذاکرات را ادامه دهیم بدون‌ آنکه از مواضع خود کوتاه بیاییم تا بتوانیم این بهانه را هم از آنها بگیریم.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به افزایش شانتاژهای خبری غرب در هر دوره از مذاکرات تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید همواره از موضع قدرت در مذاکرات حضور یابد تا بتواند تبلیغات آنها را به خوبی خنثی کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید در زمینه تبلیغات خارجی قوی‌تر از گذشته عمل کتد، اظهار داشت: ما باید ضمن  تلاش در این عرصه، تبلیغات خارجی‌ خود را بهبود بخشیم و تیم رسانه‌ای در بخش خارجی را تقویت کنیم مثلا هیئت ایرانی را نمایندگان خبرگزاری مختلف از کشورمان همراهی کند.

وی‌ هدف ایران از شرکت در مذاکرات را خنثی کردن اهداف غرب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر جنگی رسانه‌ای به وجود آمده و ما نمی‌توانیم در این جنگ بی‌تفاوت باشیم و باید از حقوق ملت خود در این عرصه دفاع کنیم و در کنار آن به صورت تهاجمی نیز عمل کنیم.

قدیری ابیانه تصریح کرد: باید علاوه بر هیئت رسمی، دیپلماسی عمومی خوبی هم داشته باشیم؛ متاسفانه دیپلماسی عمومی ما بسیار ضعیف بوده و البته در این موضوع تمام اقشار مردم از جمله؛ اساتید، دانشجویان و گروه‌های مردم‌نهاد نیز باید به فعالیت جهانی در این رابطه بپردازند چرا که دشمن نیز از دیپلماسی عمومی قوی استفاده می‌کند.

وی افزود: نیروهای بالقوه غیر‌‌دولتی زیادی در کشور هستند که می‌توانند در این مسئله وارد شوند و در راستای دفاع از حقوق کشورمان رژیم جعلی صهیونیستی را از نظر تبلیغاتی مورد هجوم قرار داده و برآنها فشار بیاوریم چرا که این رژیم جنایتکار دارنده سلاح هسته‌ای بوده و آمریکا و غرب سعی دارند ساخت و استفاده از این سلاح‌ها را گسترش دهند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به جوسازی‌های احتمالی غرب در صورت خروج ایران از ان‌پی‌تی تصریح کرد: در مورد این مسئله باید جوانب مختلف آن بررسی شود اما اینکه آیا خارج شویم بهتر است یا خیر را باید به مسئولان مربوطه واگذاریم تا در این مورد تصمیم بگیرند؛ خوب است که رسانه‌ها خروج از ان‌پی‌تی را به‌ عنوان تهدید مطرح کنند این مسئله به هیئت ایرانی کمک می کند باید بگذاریم مسئولان تصمیم بگیرند اما تهدید خروج از ان‌پی‌تی باید بالاسر 1+5 باشد.

وی افزود: غربی‌ها خواب نیستند که ما آنها را بیدار کنیم، آنها می‌دانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و خودشان سازنده این شایعات هستند.

قدیری ابیانه ادامه داد: اینکه در کشور برخی افراد اظهار می‌کنند اگر با آمریکا مذاکره کنیم، مشکل حل خواهد شد جای تامل دارد چرا که اگر قرار بود آنها به حق هسته‌ای ایران تن دهند، در مذاکرات ایران و 1+5 حسن‌نیت خود را به کشورمان نشان می‌دادند اما روند گفتگوها ثابت کرده غرب قصد حل مسئله را ندارد و حتی قصد داشتند از نیاز کشور به رادیو داروها برای یک میلیون نفر که توسط صفحه سوخت 20 درصدی تهیه می‌شود به عنوان اهرم فشار استفاده کند که ایران با تولید این صفحات نقشه شوم آنها را خنثی کرد.

وی گفت: ما می‌توانیم در عرصه جهانی بر  آمریکا و غرب چیره شویم؛ به‌عنوان مثال بیداری اسلامی برای آنها یک مصیبت است‌.

قدیری ابیانه ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که تقویت‌کننده هیئت هسته‌ای است؛ خلق حماسه سیاسی و شرکت گسترده مردم و در نهایت انتخاب یک فرد پاینبد به مبانی انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و غیر سازش‌کار است که باعث تقویت موضع هیئت ایران و ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد کشور از طریق بهبود و افزایش فعالیت‌ها، کاهش تعطیلات و پرهیز از اسراف راه دیگر تقویت موضع هیئت هسته‌ای کشورمان است.

۹۲/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">