پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۰۴:۵۱ ب.ظ

۰

حضور در انتخابات؛ متضمن امنیت و مصونیت نظام

قدیری ابیانه: روشنگری رسانه‌ها به انتخاب اصلح توسط مردم کمک می‌کند

یکشنبه 30 بهمن 1390

گروه سیاسی: عده‌ای در انتخابات هزینه‌های کلان میلیاردی می‌کنند و این مسئله باید برای مردم روشن شود، لذا روشنگری در این زمینه از سوی رسانه‌ها به انتخاب اصلح از سوی مردم کمک خواهد کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، درباره اهمیت انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در بی‌اثر کردن تهدیدها و توطئه‌های دشمنان گفت: مراسم 22 بهمن در ایران که با شور و هیجان بسیاری برگزار شد تأثیر خیلی مهمی در مقابله با تهدیدها‌ی غرب داشت به طوری که سران کشورهای غربی متوجه ابعاد حمایت مردمی از نظام شدند.

وی افزود: در این میان اما رسانه‌های گروهی غرب سعی کردند آمار حضور مردم را کم جلوه دهند ولی در جریان انتخابات دیگر عدد و رقم دقیق است و پیام حضور در سطح جهانی دقیق‌تر منعکس خواهد شد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: از طرف دیگر غرب با دو چالش بسیار مهم مواجه است یکی بیداری اسلامی و خارج شدن کشورهای اسلامی از زیر یوغ استکبار است تا اینکه خود بتوانند سرنوشت خود را به دست بگیرند و روند تحولات جهانی هم همین را نشان می‌دهد و دشمن از این نگران است.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک عنوان کرد: تحلیل دوست و دشمن این است که سرمنشأ تحول در منطقه و جهان اسلام، جمهوری اسلامی ایران است و لذا معتقدند اگر بتوانند به سرمنشا ضربه بزنند به کل جهان اسلام ضربه زده‌اند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بحران غرب به اوج خود رسیده است به نحوی که در آمریکا هر یک‌ماه و نیم به اندازه کل درآمدهای نفتی 33 ساله ایران به بدهی‌های آمریکا افزوده می‌شود. لذا ما شاهد تمرکز فشار بر ایران هستیم و تحریم‌ها و تهدیدهایی وجود دارد که آنها حداقل از آن دم می‌زنند و حتی از تهدیدات نظامی صحبت می‌کنند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا تأکید کرد: بنابراین شرکت گسترده مردم در انتخابات جنبه بازدارندگی و مصونیت‌بخشی برای نظام دارد و هر رأیی که به صندوق ریخته شود ایران را از اعزام یک رزمنده به جبهه بی‌نیاز می‌کند و حضور حداکثری مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان مستکبران و یاوه‌گویان خواهد بود.

وی یادآور شد: این حضور پرشور در ضمن الگویی برای ملت‌های مسلمان خواهد بود که نشان خواهد داد ایران نه تنها رکورددار تعداد انتخابات در تاریخ دموکراسی جهان است به طوری که 33 انتخابات را در طی 33 سال برگزار کرده است بلکه میزان مشارکت مردم در انتخابات در ایران نیز بسیار زیاد است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: انتخابات هر چند در اروپا با مشارکت حدود 25 تا 30 در صدی مردم برگزار می‌شود اما دولت‌ها مشروعیت خود را به تعداد شرکت‌کنندگان نسبت نمی‌دهند. حتی در کشورهایی که نه انتخابات و مجلس وجود دارد مشروعیت خود را مؤکول به برگزاری انتخابات نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: مشروعیت نظام ما نیز ربطی به تعداد شرکت‌کنندگان ندارد چرا که همه افراد آزادند در انتخابات شرکت کنند و اگر هم کسی شرکت نکند یا فرصت پیدا نکرده یا تمایل به شرکت نداشته است، اما تعداد زیاد شرکت‌گنندکان مصونیت‌بخش است و به جهان نشان می‌دهد تهدید و تحریم علیه ایران به هیچ وجه کارساز نیست و ملت ایران از حق مشارکت در انتخابات که به برکت انقلاب اسلامی بدست آورده است استفاده لازم را می‌کند.

 قدیری ابیانه: شرکت گسترده مردم در انتخابات جنبه بازدارندگی و مصونیت‌بخشی برای نظام دارد و هر رأیی که به صندوق ریخته شود ایران را از اعزام یک رزمنده به جبهه بی‌نیاز می‌کند و حضور حداکثری مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان مستکبران و یاوه‌گویان خواهد بود

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک تصریح کرد: بنابراین کسانی که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکنند حق خود را داوطلبانه برای تصمیم‌گیری، مشارکت و شکل‌دهی به ترکیب مجلس به کسانی واگذار می‌کنند که در انتخابات شرکت کرده‌اند.

قدیری ابیانه درباره اقداماتی که باید برای پرشور کردن انتخابات و بالا بردن میران مشارکت مردم انجام داد گفت: مردم ما در طول تاریخ 33 ساله انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که در اوج تهدیدها و حتی در جنگ و زیر موشکباران انتخابات را تعطیل نکرده‌اند و این در حالی است که در بسیاری کشورها با کوچک‌ترین مسئله و تهدیدی وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌کنند و انتخابات را تعطیل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: من معتقدم شرایط برای مشارکت حداکثری مردم فراهم است و از جناح‌های مختلف کسانی که تمایل به شرکت دارند حضور یافته‌اند و نامزد معرفی کرده‌اند و دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان هم ضامن صحت برگزاری انتخابات و شمارش آرا هستند و خود این زمینه را برای مشارکت بالا فراهم کرده است.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک ابراز کرد: البته دشمن نیز ناخواسته به وقوع این اتفاق کمک کرده است. وقتی خانم کلینتون می‌گوید ما به این دلیل به دنبال تحریم هستیم تا مردم تحت فشار قرار گیرند و علیه نظام قیام کنند، با این جملات حماقت‌آمیزش نشان می‌دهد اگر مشکلی برای ما وجود دارد بخش مهمی از آن ناشی از سیاست‌های اعمالی آنها است که تلاش می‌کنند تا ملت ما را در مضیقه قرار دهند.

وی اظهار کرد: با این اقدامات طبیعتا آنها نباید انتظار داشته باشند که مردم ما به تلاش آنها برای تحریم انتخابات وقعی بنهند. حتی می‌توانیم این تهدیدها و تحریم‌ها را نیز تلاشی مذبوحانه از سوی دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات بدانیم.

قدیری ابیانه عنوان کرد: اما مردم ما کسانی نیستند که از دشمن در این رابطه بازی بخورند و تحولاتی هم که پس از انتخابات 88 انجام شد و فتنه تا دشمنی با اسلام در روز عاشورا پیش رفت صحنه‌گردانان فتنه را نزد ملت رسوا کرد و آنها هم دیگر رنگی بین ملت ندارند.

 

وی افزود: لذا معتقدم مشارکت مردم در انتخابات مجلس خوب خواهد بود منتهی باید رسانه‌ها وظیفه نمایندگان را برای مردم تبیین کنند و به خصوص در روستاها و شهرستان‌ها توقعاتی از نمایندگان مجلس وجود دارند که اصلا جزو وظایف آنها نیست و در حقیقت از وظایف شوراهای شهر و دستگاه‌های اجرایی است.

قدیری‌ ابیانه در پایان گفت: عده‌ای نیز در انتخابات هزینه‌های کلان میلیاردی می‌کنند و این باید برای مردم روشن شود کسانی که هزینه‌های هنگفت برای انتخابات می‌کنند و حتی سعی می‌کنند رأی مردم را بخرند آنها در حقیقت به نمایندگی مجلس به عنوان تجارت نگاه می‌کنند و به دنبال سوءاستفاده از موقعیت نمایندگی مجلس برای افزایش ثروت خودشان خواهند بود و لذا روشنگری در این زمینه از سوی رسانه‌ها به انتخاب اصلح از سوی مردم کمک خواهد کرد.

۹۰/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">