پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۰، ۰۱:۴۲ ق.ظ

۱

روزنامه جوان: بهرام حیدری برای علی استون مثل قدیری ابیانه برای ادواردوآنیلی است

  گفت‌و‌گوی اختصاصی «جوان» با علی استون تازه مسلمان

عاشورا روز عشق است

عاشورا روز عشق است

معصومه طاهری

مرجع : سایت خبری جوان آنلاین

 چند روز پیش بود که پسر الیوراستون فیلمساز معروف هالیوودی که خود نیز فیلمساز است برای تشرف به اسلام و مذهب تشیع به محضرآیت‌الله ناصری از عرفای بنام جهان تشیع در اصفهان رسید و با قرائت شهادتین به دین اسلام و مذهب شیعه روی آورد.

دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۸

‌شان استون مدتی پیش برای حضور درهمایشی با موضوع بررسی فیلم‌های هالیوودی به ایران آمده بود و برای ساخت فیلمی با موضوع ادیان الهی راهی اصفهان شد تا بخش‌هایی از فیلم خود را در این شهر بسازد. شان که دیگر باید او را علی نامید در دانشگاه پرینتسون امریکا یعنی همان دانشگاهی که شهید ادواردو آنیلی درآن تحصیل می‌کرد و به طور اتفاقی با قرآن آشنا شد و همزمان به تحصیل در رشته تاریخ پرداخت. درنتیجه باید گفت علی استون انسان کم اطلاعی در زمینه ادیان و هویت نیست. او که از طریق دوستان لبنانی‌اش با اسلام و تشیع آشنا شده است، داستان شیعه شدنش شباهت زیادی با شهید آنیلی دارد. ‌دوست ایرانی‌اش آقای حیدری وی را تا ورود به تشیع همراهی و مقدمات حضورش را در ایران و اصفهان نیز فراهم کرده است. وقتی با حیدری دوست‌ علی استون صحبت داشتیم احساس می‌کردیم چقدر شباهت بین‌ شان(علی) و ادواردو(مهدی) آنیلی و حیدری و قدیری ابیانه وجود دارد. جالب آنکه پدر و مادرعلی استون مسیحی - یهودی هستند همان‌طورکه والدین ادواردو آنیلی بودند. این‌جا سخن مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو را به یاد آوردم که ‌امثال آنیلی‌ها بسیار هستند اما ما آنها را نمی‌شناسیم با این تفاوت که معدودی از آنها مانند آنیلی و لوکا به‌واسطه شهادت‌شان شناخته شدند.

شان که هنوز و در همه جا شال قرمز جشنواره بین‌المللی فجر را به گردن انداخته بود، در هتل عباسی اصفهان اقامت داشت و قرار بود بعد از اقامه نمازظهر راهی تهران شود. از او درحالی‌که خودش را برای اقامه نماز اول وقت آماده می‌کرد پرسیدیم:

 در اسلام چه چیزی دیدی که به آن گرایش پیدا کردی؟

احساس کردم دین اسلام کامل‌تر است؛ چراکه در دین اسلام انسان با خداوند رابطه خیلی خوبی دارد. یک مسلمان بدون واسطه با خدای خود ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند به راحتی با خدا حرف بزند به همین دلیل برایم جالب توجه و دوست داشتنی بود. البته دوستان مسلمانی هم که داشتم در این گرایش مؤثر بودند. از طرفی خود من به اسلام علاقه‌مند بودم و می‌دانستم که حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر خداست برای همین مطالعه زیادی کردم تا بتوانم از بین مسیحیت و یهودیت این راه را انتخاب کنم و ادامه بدهم.

قبلاً پیرو مسیحیت بودی؟

بله، من و مادرم مسیحی و پدرم یهودی است. دراین دو دین الهی هم به نوعی اعتقاد به خدا وجود دارد. فرقی نمی‌کند درهمه ادیان الهی خدا یکی است و خداوند برای همه موجودات تجلی دارد به ‌همین خاطر از گذشته پذیرای شریعت بودم، ‌اما من به فرهنگ اسلام بیشتر راغب شدم و پذیرش اسلام برایم ساده بود، زیرا به نسبت فرهنگ مسیحیت و یهودیت برتر و کامل‌تر است.

قبل از این‌ که به محضر آیت‌الله ناصری شرفیاب شوی در امامزاده داوود(ع) نمازخوانده بودی؟

بله، من قبل از این به همراه دوست ایرانیم نماز می‌خواندم، اولین نمازم را هم در امامزاده‌داوود(ع) خواندم و به نوعی چندین بار این احساس روحانی را با دوستان مسلمانم تجربه کرده بودم. وقتی که یک رابطه مستقیم با خدا توسط نماز ایجاد می‌شود، حال خوبی به آدم دست می‌دهد که غیرقابل بیان است ولی به طور رسمی از وقتی به‌ خدمت آیت الله ناصری رسیدم و به دین اسلام و تشیع گرویدم نماز می‌خوانم.

چه احساسی داری از اینکه در این موقعیت و عنفوان جوانی مسلمان شدی؟

خوشحالم و فکر می‌کنم در این شرایط دنیای مادی که انسان به دنبال یک مأمن و پناهگاه مطمئن می‌گردد تا آرامش خاطر پیدا کند، اسلام می‌تواند نجات بخش او باشد و من احساس می‌کنم این مشیت و تقدیر الهی بود تا در چنین برهه‌‌ای و اینجا در اصفهان به اسلام و تشیع گرایش پیدا کنم. خداوند مرا به این سمت کشاند و امیدوارم بتوانم دراین راه به خوبی خدمت کنم.

۹۰/۱۲/۰۲

نظرات  (۱)

اللم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">