پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۰۵ ق.ظ

۰

با تحقق حماسه سیاسی، قیمت دلار سقوط خواهد کرد

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۰۵ ق.ظ

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل اقتصادی با اعلام اینکه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه اقتصادی ارائه نکردند، گفت: حضور ۸۰درصدی مردم پای صندوق‌های رأی دشمن را وادار به عقب‌نشینی در بحث تحریم‌ها می‌کند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: هیچ‌کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد نحوه تأمین بودجه مورد نیاز برای تحقق وعده‌هایی که از ابتدای آغاز تبلیغات تا به امروز داده‌اند، مطلبی را بیان نکردند.

وی با اشاره به اینکه باید برای هزینه کردن جهت تحقق این وعده‌ها ابتدا بودجه مورد نیاز تأمین شود، افزود: مطابق بودجه سال 92 میزان صادرات نفت کشور روزانه یک میلیون بشکه کمتر از سال 91 پیش‌بینی شده که این به‌معنی کاهش درآمدهای دولت است.

این کارشناس اقتصادی با طرح این سؤال از کاندیداهای ریاست جمهوری که با درآمد کاهش یافته چگونه می‌خواهند خدمات را افزایش دهند، ادامه داد: اگر قرار باشد فقط ماهی 1000 تومان به‌ازای هر ایرانی بودجه‌ای برای یکی از امور کشور اختصاص دهند به 900 میلیارد تومان بودجه سالانه نیاز خواهند داشت، باید کاندیداها توضیح دهند که این مبلغ را از کجا تأمین می‌کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه برخی متأسفانه در مورد میزان درآمدها و بودجه کشور دچار توهم هستند، گفت: برخی فکر می کنند که بودجه دولت آن‌قدر زیاد است که می‌تواند هزینه همه کارها را تأمین کند در حالی که درآمد نفتی در بودجه 91 که بیش از سالهای گذشته و بیش از 61 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، با تقسیم بر جمعیت 75 میلیونی مشخص می‌شود میزان صادرات نفت به‌ازای هر ایرانی ماهانه فقط حدود 67 هزار تومان پیش‌بینی شده بود.

* بسیاری از وعده‌های نامزدها غیرواقعی است

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه این درآمد در سال 92 کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: چگونه می‌توان با ماهی 67 هزار تومان وعده تأمین معیشت، مسکن، اشتغال، درمان و سایر موارد را تحقق بخشید؟

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: کسانی که شعارهای بی‌جا می‌دهند در صورت انتخاب، در دور اول می‌گویند: یک ویرانه را تحویل گرفته بودیم، و در دور دوم می‌گویند: نگذاشتند ما کار کنیم.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سؤال که کاندیداهای ریاست جمهوری باید پس از انتخاب به‌عنوان رئیس جمهور به چه منوالی عمل کنند تا برنامه‌های اقتصادی‌شان کاربردی شود، گفت: هر کاندیدایی پس از رسیدن به مسئولیت ریاست جمهوری باید برنامه‌های اقتصادی‌اش را در معرض نظر کارشناسان و نخبگان کشور قرار دهد تا ضعفهای احتمالی برنامه‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه تا مردم به وظیفه خود عمل نکنند هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند در اقتصاد ملی تغییر حاصل کند، گفت: خداوند در قرآن نمی‌فرمایند سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر اینکه مسئولان تغییر کنند، بلکه خداوند می‌فرمایند: سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌کند مگر اینکه خود آن قوم (مردم) سرنوشتشان را تغییر دهند، ازاین‌رو حل بسیاری از مشکلات اقتصادی به عملکرد مردم بستگی دارد.

قدیری ابیانه در پاسخ به اینکه مردم چگونه می‌توانند به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کنند، تصریح کرد: ایران متأسفانه یکی از پرتعطیلات‌ترین کشورهای جهان است و کمترین ساعات مفید کاری را داریم.

* انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است اما کفایت نمی‌کند

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی ساعات مفید کاری در ادارات به 22 دقیقه در روز رسیده، گفت: مردم ما جزو مُسرف‌ترین مردم جهان هستند. در ابتدای هرسال تا 20 روز تولید در کشور تعطیل است و مصرف در اوج خود قرار دارد، این یعنی تورم‌افزایی و کاهش ارزش پول ملی.

قدیری ابیانه با بیان اینکه با این وضعیت، پیشرفت اقتصادی کشور و مقاومت در برابر تحریم‌ها محقق نمی‌شود، اظهار داشت: انتخاب اصلح در انتخابات ضروری است اما کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: من در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بودم و اگر احراز صلاحیت می‌شدم یکی از شعارهایم کاهش تعطیلات رسمی کشور به نصف میزان فعلی بود، تمام کسانی که ساعات مفید کاری‌شان پایین است حتی در صورت رسمی بودن باید با کسانی که راندمان کاری بهتری دارند جایگزین شوند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این‌گونه شعارها رأی‌آور نیست، گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معمولاً وعده‌هایی می‌دهند که رأی‌آور باشد اما حتی برخی از این وعده‌ها در حوزه اختیارات رئیس جمهور نیست.

* با تحقق حماسه سیاسی، قیمت دلار سقوط خواهد کرد

قدیری ابیانه افزود: مردم از مسئولان می‌خواهند که مشکل تحریم‌ها و مشکل تورم حل شود و ارزش ریال افزایش یابد، حال آنکه در صورت حضور گسترده پای صندوق‌های رأی و انتخاب یک فرد اصولگرا و ولایت‌مدار و غیرمرعوب در مقابل دشمنان و نیز با آفرینش حماسه اقتصادی این مسائل قابل حل است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله تحریم به دست خود مردم قابل حل است، گفت: در صورت آفرینش حماسه سیاسی، دشمن از تأثیرگذاری تحریم‌ها ناامید خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی، مخاطب شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری را همه مردم دانست و گفت: اگر مثلاً 80 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و پس از آن فتنه‌ای مثل فتنه 88 رخ ندهد، فردای آن روز قیمت دلار سقوط خواهد کرد و شاهد آغاز عقب‌نشینی‌های دشمن در تحریم‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هزینه تحریم‌ها علیه ایران برای خود تحریم‌کننده‌ها حدوداً 10 برابر خسارتی است که به ما وارد می‌کنند، افزود: اگر ببینند که این تحریم‌ها موجب عقب‌نشینی و تغییر مواضع ملت ایران نمی‌شود و نمی‌توانند ایران را با این روش زمین‌گیر کنند، دلیلی برای ادامه آن نخواهند دید.

۹۲/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">