پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۳۰ ب.ظ

۳

افزایش برد دیپلماتیک ایران با حماسه سیاسی

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۳۰ ب.ظ

قدیری‌ابیانه:انگلیس در تلاش برای جبران اشتباهش که منجر به تعطیلی سفارت شد است.

یک کارشناس امور استراتژیک تصریح کرد: گستردگی شرکت مردم در انتخابات و آفرینش حماسه سیاسی سبب افزایش برد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در روابط بین‌المللی شد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد با تبریک خلق حماسه سیاسی در انتخابات به دست مردم غیور ایران اظهار کرد: همان‌طور که بنده پیش‌بینی کرده بودم در صورت آفرینش حماسه سیاسی و حضور بالای مردم در پای صندوق‌های رای، قمیت دلار و ارز سقوط کرد.

به گفته وی در صورت خلق حماسه اقتصادی به دست همه به‌ویژه دولت و مردم این سقوط قیمت‌ها تداوم پیدا می‌کند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با بیان اینکه حضور گسترده مردم در 24 خرداد چاره‌ای جز اعتراف غرب باقی نگذاشت، خاطرنشان کرد: تبریک مقامات خارجی چون انگلیس و فرانسه به رئیس جمهور دولت یازدهم یک امر مثبت است.

وی ادامه داد: البته مواضع اتخاذ شده در طول تبلیغات انتخابات سبب شد طمع بیگانگان به کوتاه آمدن ایران در برابر فشارهای خارجی برانگیخته شود، البته طمعی که به زودی متوجه می‌شوند بی‌مورد است.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم موظف به دفاع از حقوق ایران در جامعه بین‌المللی است، گفت: این تکلیف رئیس جمهور خواسته مقام معظم رهبری و ملت ایران بوده که تخطی از آن ممکن نیست.

این کارشناس امور استراتژیک یادآور شد: گستردگی شرکت مردم در انتخابات و آفرینش حماسه سیاسی سبب افزایش برد دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در روابط بین‌المللی شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کشورهای دیگر به‌ویژه انگلیس مشکلی ندارد و اگر مشکلی باشد از جانب آنان است؛ انگلیس و فرانسه و دیگر کشورها باید مواضع خود را نسبت به ایران تغییر داده و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند.

قدیری ابیانه ادامه داد: کشورهایی چون انگلیس و فرانسه باید از دخالت در امور داخلی ایران به شدت پرهیز کنند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه فرستادن پیام تبریک انگلیس پس از پیروزی روحانی در انتخابات بهانه‌ای برای بازگشایی سفارتش در ایران است، گفت: گرچه مجلس ایران تصویب کرده بود که سطح ارتباط با انگلیس از سفیر به کاردار کاهش یابد، اما تعطیلی سفارت ایران در انگلیس به خواست انگلیس بوده که طبیعتا تعطیلی سفارت انگلیس در ایران را نیز به دنبال داشت و حال این کشور از اقدام عجولانه خویش که منجر به تعطیلی سفارتش در ایران شده بود پشیمان شده و اینک به بهانه روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید می‌خواهد با حفظ آبرو اشتباه خود را جبران و نسبت به بازگشایی سفارتش اقدام نماید.

وی تاکید کرد: البته سفارت انگلیس در ایران همواره علیه منافع کشورمان قد علم کرده و بازگشایی سفارتش در ایران نیز به معنی تغییر مواضع خصمانه انگلیس در برابر ایران نیست.

قدیری‌ابیانه گفت: انگلیس فعلا تقاضای بازگشایی سفارت نکرده ولی پیش‌بینی بنده این است که به زودی چنین تقاضایی از سوی آنان مطرح می‌شود.

قدیری ابیانه اذعان کرد: ما باید در روابط خارجی از حماسه‌ایی که مردم آفریدند، بیشترین بهره‌برداری را کنیم.

۹۲/۰۳/۲۶

نظرات  (۳)

آقای دکتر!

خودتون هم خوب می دونید اقدام عجولانه دوستان ما در اشغال سفارت انگلیس اشتباه بود، و چون انگلیس دیپلماتهای مارو اخراج کرد ما هم اومدیدم اقدام تلافی جویانه کنیم! انشاالله یادتون نرفته که حضرت آقا هم این قبیل احساسات دانشجویی را اگر چه پاک دونستند ولی این اقدامات شتابزده و حساب نشده رو نادرست ذکر کردند....

واقعیت اینه که این ما بودیم که بااین اقدام در سطح بین المللی ضرر کردیم و طبیعی هم که منتظریم یک گرا از طرف انگلیس بیاد...!!!

پاسخ:
بنده همان موقع هم گفتم ورود به سفارت کار درستی نبوده ولی فاجعه رخ نداده. آنها کشورها را اشغال می کنندصدها هزار نفر را می کشند فاجعه محسوب نمی کنند. قطعا دولت و نظام مخالف اشغال سفارت انگلیس بودند. ولی موفق به جلوگیری از موج مردمی نشدند. در همین انگلستان سفارت ما ر ااشغال کردند و دیپلمات ما را کشتند فاجعه ندانستند. در اشغال سفارت انگلیس خون از دماغ کسی بیرون نیامد فاجعه است؟
آنها عجله کردند و سفارت ما رابستد وخودشان هم گفتند که اشتباه کردند عجله کردند. حالا هم ایران گفته تصمیم نظام به کاهش سطح روابط بوده و نه قطع روابط.. اگر بخواهند می توانند برگردند به شرطی که سفارت ایران دایر شود. خودشان دنبال گشایش سفارتخانه به صورت آبرومندانه بودند. با انتخابات می توانند آن را بهانه قرار دهند و بگویند چون دولت جدید آمده سفارتخانه ها را بازگشایی می کنند تا حفظ آبرو بکنند.
آقای قدیری باید بهتون بگم با شعارهایی که مردم دیشب در خیابان های کل کشور دادند باید خیلی بیشتر به انتخابات 88 شک کرد به نظرم اصلا سال 88 آرا رو نخوندند و تقلب شد در ضمن ما و شما هم باید به اکثریت مردم احترام بزاریم
پاسخ:
مردمی که شعار دادند چند نفر بودند؟! اعتراف سران فتنه به باخت در انتخابات 88 برایتان کافی نبود. تا کی می خواهید خود یا دیگران را فریب دهید؟

با سلام و خدا قوت و آرزوی قبولی جهاد و عبادات شما مرد بزرگ و عالم ، متواضع و بصیر.

این حماسه را بشما هم تبریک عرض میکنم انصافا در راه بصیرت افزایی ما و دوستان مجاهده کردید خدا از شما قبول  و با شهدا و اولیایش محشور فرماید.

هیچ وقت خاطره  آرام بخش و معنوی دیدار شما  در مقبره العلمای شهرستان آران وبیدگل در شب بیست وسوم خردادماه 92 را فراموش نخواهم کرد.

از مطالب شما بسیار استفاده میکنم پی گیر مباحث و مطالب شما هستم ارادتمند و دعاگوی شما . محسن چتری بیدگلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">